Regulamin rekrutacji do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych
Treść
SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI
do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych
w Zespole Szkół im. Jana Pawła II
w Osieku
na rok szkolny 2023/2024
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U z 2021 r., poz. 1082 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U z 2022 r., poz. 2431).
- Zarządzenie nr 10/2023 w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, postępowania uzupełniającego, a także składania dokumentów do klas pierwszych na rok szkolny 2023/2024 do publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych
w województwie świętokrzyskim.
§1
Zasady rekrutacji
- O przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Zespole Szkół im Jana Pawła II w Osieku mogą ubiegać się kandydaci, którzy ukończyli 18 lat lub ukończą 18 lat w roku kalendarzowym, w którym podejmą naukę i posiadają świadectwo ukończenia gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej lub szkoły podstawowej.
- Do liceum można przyjąć osobę, która najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć dydaktyczno – wychowawczych ukończyła 16 lat, jeżeli osoba ta ma opóźnienie
w cyklu kształcenia związane z sytuacją życiową lub zdrowotną uniemożliwiającą
lub znacznie utrudniającą podjęcie lub kontynuowanie nauki w szkole ponadpodstawowej dla młodzieży. - W razie większej ilości kandydatów lub miejsc, którymi dysponuje szkoła nabór może odbywać się po przeprowadzeniu konkursu świadectw.
- Nauka w szkole jest bezpłatna.
§2
Dokumenty obowiązujące kandydata
Dokumenty obowiązujące kandydata ubiegającego się o przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w roku szkolnym 2023/2024:
- podanie o przyjęcie do szkoły pobrane w sekretariacie szkoły
- oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły podstawowej,
- dwa zdjęcia,
- potwierdzona kserokopia dowodu osobistego,
- potwierdzona kserokopia aktu zawarcia związku małżeńskiego w przypadku kobiet, które zmieniły stan cywilny.
§3
Terminarz rekrutacji
|
L.p. |
Rodzaj czynności |
Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym |
Terminy w postępowaniu uzupełniającym |
|
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym.
|
od 15 maja 2023 r. do 30 czerwca 2023 r. |
od 31 lipca 2023 r. do 04 sierpnia 2023 r. |
|
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.
|
do 12 lipca 2023 r. |
do 10 sierpnia 2023 r. |
|
3. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) okoliczności wskazanych w oświadczeniu. |
do 19 lipca 2023 r. |
do 18 sierpnia 2023 r. |
|
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły.
|
20 lipca 2023 r. |
21 sierpnia 2023 r. |
|
5. |
Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej albo gimnazjum, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły.
|
Od 21 lipca 2023 r. do 27 lipca 2023 r. |
Od 22 sierpnia 2023 r. do 25 sierpnia 2023 r. |
|
6. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
|
28 lipca 2023 r. do godz.15.00 |
25 sierpnia 2023 r. do godz.15.00 |
|
7. |
Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc
|
28 lipca 2023 r. |
24 sierpnia 2023 r. |
§4
Prace Komisji Rekrutacyjno – Kwalifikacyjnej.
- Całością prac związanych z przyjęciem kandydatów do klasy pierwszej kieruje szkolna komisja rekrutacyjno – kwalifikacyjna w składzie co najmniej 3 nauczycieli, powoływana przez dyrektora szkoły.
- W skład komisji nie mogą wchodzić:
- dyrektor szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna albo osoba upoważniona przez organ prowadzący,
- osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym
do liceum.
- Pracami komisji rekrutacyjnej kieruje przewodniczący, który zwołuje i prowadzi posiedzenie.
- Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
- Do zadań komisji należy:
- podanie informacji o warunkach rekrutacji,
- przeprowadzenie postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego zgodnie
z kryteriami określonymi w niniejszym regulaminie, - ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia,
- ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły oraz listy rezerwową,
- po każdym etapie rekrutacji sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego.
- Protokoły postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego zawierają:
- datę posiedzenia komisji,
- imiona i nazwiska przewodniczącego i członków komisji obecnych na posiedzeniu,
- informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach,
- dołączone listy kandydatów.
§5
Tryb odwołania od decyzji szkolnej komisji rekrutacyjno - kwalifikacyjnej.
- W terminie 7 dni od dnia podania listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do publicznej szkoły.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez kandydata lub rodzica kandydata niepełnoletniego z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Kandydat lub rodzic kandydata niepełnoletniego może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.