Zakończenie innowacji pedagogicznej: „Aktywna przerwa”
Treść
W II półroczu roku szkolnego 2024/2025, od lutego do czerwca w naszej szkole była realizowana innowacja pedagogiczna: „Aktywna przerwa”.
Adresatami innowacji byli uczniowie klas 4-8. Spotkania innowacyjne odbywały się podczas przerw między lekcjami najczęściej na długiej przerwie w następujących miesiącach:
- luty:
14.02. 2025 r. uczniowie klasy 8 przygotowali ćwiczenia z Kick – boxingu,.
20.02.2025 r. uczniowie klasy 8 przygotowali taniec „Belgijka”,
- marzec:
09.03.2025 r. chłopcy z klasy 7 przygotowali ćwiczenia siłowe i z mocowaniem,
- kwiecień :
- r. dziewczęta z klasy 7, zaproponowały ćwiczenia taneczne,
- maj:
07.05.2025 r. uczniowie klasy 5 zaprosili do gry w badmintona,
26.05.2025 r. uczniowie klasy 5 zaprosili do wspólnej zabawy w kwadranta.
- czerwiec:
04.06.2025 r. uczniowie klasy czwartej zaproponowali uczniom klas starszych sprawdzenie się na torze, na którym kiedyś sami zdawali egzamin praktyczny na kartę rowerową.
Innowacja pedagogiczna „Aktywna przerwa” została wprowadzona w celu zwiększenia aktywności fizycznej uczniów podczas przerw międzylekcyjnych oraz kształtowania prozdrowotnych nawyków. Główne założenia innowacji opierały się na promowaniu ruchu, integracji zespołowej oraz dbałości o dobrostan psychofizyczny dzieci i młodzieży, oraz rozładowaniu napięcia, stworzeniu warunków do twórczych działań.
Uczniowie wykazali duże zainteresowanie i aktywność w trakcie prowadzonych działań. Wielu z nich samodzielnie inicjowało aktywności, proponowało zabawy i zapraszało rówieśników do wspólnej aktywności. Powstały nawet nieformalne grupy uczniowskie, które regularnie uczestniczyły w aktywnych przerwach. Zaangażowanie przejawiało się również w prowadzeniu własnych rozgrzewek i przygotowywaniu prostych układów tanecznych.
Nauczyciele wychowania fizycznego oraz wychowawca klasy IV a