Przejdź do treści
2025.09.25
Przejdź do stopki

Realizacja projektu edukacyjnego „Sztuka emocji” – emocja: STRACH

Treść

 

W ramach projektu edukacyjnego „Sztuka emocji” dzieci poznały kolejną emocję – strach. Zajęcia rozpoczęły się od wysłuchania opowiadania z cyklu „Emocje i rozterki Żabki Amelki”pt. „Strach”, które wprowadziło przedszkolaków w temat i pozwoliło im zrozumieć, w jakich sytuacjach ta emocja się pojawia.

Następnie dzieci mierzyły swój poziom odczuwanego strachu za pomocą Uczuciometru Inspektora Krokodyla, dzięki czemu mogły nazwać i określić siłę własnych przeżyć. Przedszkolaki dowiedziały się, że strach jest emocją potrzebną, ponieważ pomaga nam zachować ostrożność, ale czasem może również utrudniać codzienne działanie. Podczas rozmowy omawialiśmy sposoby radzenia sobie ze strachem, m.in. rozmowę z bliską osobą, głębokie oddychanie czy nazywanie swoich uczuć

W dalszej części zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Strach ma wielkie oczy”, w której mogły przedstawić to, czego najbardziej się boją. Na zakończenie okazało się, że kiedy o strachu porozmawiamy i go oswoimy, nie jest już wcale taki straszny.

Zajęcia pozwoliły dzieciom lepiej zrozumieć swoje emocje, a jednocześnie rozwijały ich świadomość emocjonalną i poczucie bezpieczeństwa.

Autor: Magdalena Kos

 

2162890