klasa VIIa
Treść
23 VI TEMAT: Java Block – przypomnienie i utrwalenie wiadomości.
Podręcznik, strony: 120 – 134
Pomocne: Java Block - pierwszy program
16 VI egzamin ósmoklasisty – j. polski - wolne
2, 9 VI TEMAT: Programowanie w Scratch – przypomnienie i utrwalenie wiadomości.
Stworzymy program: Największa i najmniejsza liczba w zbiorze”. Pomoce:
Schemat poszukiwania największej i najmniejszej liczby Scratch
Jak stworzyć program w Scratch ,,Największa liczba wybrana ze zbioru''.
Największy i najmniejszy element

26 V
TEMAT: Tabele w edytorze tekstów
Proszę o oglądnięcie filmów:
Edytor tekstów Word - tabele, tabulatory (podstawy), podział strony na kolumny.
edytor tekstu wstawianie tabel
12, 19 V
TEMAT: Więcej o opracowywaniu tekstu
Proszę o oglądnięcie filmów:
Opracowywanie tekstu MS Office Word
Opracowywanie tekstu sposoby ułatwiające pracę nad dokumentem tekstowym
Otwórz pracę utworzoną na ostatnich zajęciach. Wykonaj w nim dalsze następujące polecenia:
- Zamień czcionkę pierwszego akapitu na Tahoma, wybierz styl Pogrubiony i rozmiar 24pt dla pierwszego akapitu
- Skopiuj styl z pierwszego akapitu do drugiego
- Ustaw odstęp przed akapitem na 30pt po akapicie na 48 pt.
- Ustaw wcięcie w czwartym akapicie na 2,5 cm od lewej
- Zmień kolor czcionki na biały, a wyróżnienie na czerwone w piątym akapicie
- Wyrównaj ósmy akapit do prawej i zamień tekst na pogrubiony.
- Pod tekstem napisz wzór kwasu siarkowego (H2SO4) i oznaczenia godziny 1730 używając odpowiednio indeksów.
- Nadaj akapitom od pierwszego do dziewiątego numerację w stylu: 1)
- Trzy ostatnie akapity wypunktuj w stylu: •
Dodatkowo (dla chętnych) wynik swej pracy (zapisany dokument tekstowy) prześlij na mój adres mailowy zsosiek.zawada@gmail.com. (Data ostateczna: 26 maja, godzina 20:00)
05 V
TEMAT: Więcej o wstawianiu obrazów i innych obiektów do tekstu
Proszę o oglądnięcie filmu: Formatujemy obrazy i inne obiekty wstawione do tekstu
Zadanie: Załącznik „Więcej o opracowywaniu tekstu.txt” zawiera tekst źródłowy. Tekst skopiuj do edytora tekstu, każdą linijkę potraktuj, jako osobny akapit. Wstaw trzy grafiki odpowiednie do treści (przed tekstem, równo z tekstem i za tekstem). Pracę zapisz na swoim komputerze.
28 IV
TEMAT: Praca z dokumentem wielostronicowym
Proszę o oglądnięcie filmu: WORD praca z dokumentem wielostronicowym
21 IV
TEMAT: Praca z dokumentem wielostronicowym
Na tej lekcji dowiem się, w jaki sposób tworzyć spisy treści, sekcje, dodawać numery stron oraz jak pracować na dokumencie wielostronicowym.
Proszę o zapoznanie się z materiałami i w miarę posiadanych zasobów komputerowych ich wykonanie.
OSOBY CHĘTNE: Jeśli wykonacie jakąś pracę, proszę o przesłanie poprzez media społecznościowe, lub na adres mailowy: zsosiek.zawada@gmail.com (oczywiście proszę się podpisać i podać klasę).
-------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------

Korzystamy z zasobów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
WITAJCIE!!! Nie zapomnijcie o informatyce, chociaż wiem, że już za długo siedzicie przed komputerem :D
Korzystamy z zasobów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Proszę o zapoznanie się z materiałami i w miarę posiadanych zasobów komputerowych ich wykonanie.
OSOBY CHĘTNE:
Jeśli wykonacie jakąś pracę oraz jakikolwiek kontakt ze mną), proszę o przesłanie poprzez media społecznościowe, lub na adres mailowy: zsosiek.zawada@gmail.com (oczywiście proszę się podpisać i podać klasę).
7 IV
Bezpieczeństwo w sieci
Dowiem się, jak być bezpiecznym w sieci.
31 III
Lekcja 3. Internet jako źródło informacji – prawa autorskie
Dowiem się, jakie istnieją licencje i jakie prawa autoskie obowiązują w internecie. Nauczę się korzystać z baz plików na licencji Creative Commons.
24 III. Internet jako źródło informacji – fakenewsy.
Dowiem się, czym są fakenewsy i jak je rozpoznawać.
17 III. Sposoby przedstawiania algorytmów
Dowiem się, czym jest algorytm i w jaki sposób można go przedstawić. Nauczę się tworzyć schematy blokowe prostych algorytmów.