informatyka

23 VI TEMAT: Java Block – przypomnienie i utrwalenie wiadomości.

Podręcznik, strony: 120 – 134

Pomocne: Java Block - pierwszy program

 

16 VI egzamin ósmoklasisty – j. polski - wolne

 

2, 9 VI TEMAT: Programowanie w Scratch – przypomnienie i utrwalenie wiadomości.

Stworzymy program: Największa i najmniejsza liczba w zbiorze”. Pomoce:

Schemat poszukiwania największej i najmniejszej liczby Scratch

Jak stworzyć program w Scratch ,,Największa liczba wybrana ze zbioru''.

Największy i najmniejszy element

 

 

 

26 V

TEMAT: Tabele w edytorze tekstów

Proszę o oglądnięcie filmów:

Edytor tekstów Word - tabele, tabulatory (podstawy), podział strony na kolumny.

edytor tekstu wstawianie tabel

 

12, 19 V

TEMAT: Więcej o opracowywaniu tekstu

 

Proszę o oglądnięcie filmów:

Opracowywanie tekstu MS Office Word

Opracowywanie tekstu sposoby ułatwiające pracę nad dokumentem tekstowym

 

Otwórz pracę utworzoną na ostatnich zajęciach. Wykonaj w nim dalsze następujące polecenia:

  • Zamień czcionkę pierwszego akapitu na Tahoma, wybierz styl Pogrubiony i rozmiar 24pt dla pierwszego akapitu
  • Skopiuj styl z pierwszego akapitu do drugiego
  • Ustaw odstęp przed akapitem na 30pt po akapicie na 48 pt.
  • Ustaw wcięcie w czwartym akapicie na 2,5 cm od lewej
  • Zmień kolor czcionki na biały, a wyróżnienie na czerwone w piątym akapicie
  • Wyrównaj ósmy akapit do prawej i zamień tekst na pogrubiony.
  • Pod tekstem napisz wzór kwasu siarkowego (H2SO4) i oznaczenia godziny 1730 używając odpowiednio indeksów.
  • Nadaj akapitom od pierwszego do dziewiątego numerację w stylu: 1)
  • Trzy ostatnie akapity wypunktuj w stylu: •

 

Dodatkowo (dla chętnych) wynik swej pracy (zapisany dokument tekstowy)  prześlij na mój adres mailowy zsosiek.zawada@gmail.com. (Data ostateczna: 26 maja, godzina 20:00)

 

05 V

TEMAT: Więcej o wstawianiu obrazów i innych obiektów do tekstu

 

Proszę o oglądnięcie filmu: Formatujemy obrazy i inne obiekty wstawione do tekstu

Zadanie: Załącznik  „Więcej o opracowywaniu tekstu.txt” zawiera tekst źródłowy. Tekst skopiuj do edytora tekstu, każdą linijkę potraktuj, jako osobny akapit. Wstaw trzy grafiki odpowiednie do treści (przed tekstem, równo z tekstem i za tekstem). Pracę zapisz na swoim komputerze.

 

 

 

28 IV

TEMAT:  Praca z dokumentem wielostronicowym

 

Proszę o oglądnięcie filmu:  WORD praca z dokumentem wielostronicowym

 

 

 

 

 

21 IV

TEMAT: Praca z dokumentem wielostronicowym

Na tej lekcji dowiem się, w jaki sposób tworzyć spisy treści, sekcje, dodawać numery stron oraz jak pracować na dokumencie wielostronicowym. 

 

 

Proszę o zapoznanie się z materiałami i w miarę posiadanych zasobów komputerowych ich wykonanie. 

OSOBY CHĘTNE: Jeśli wykonacie jakąś pracę, proszę o przesłanie poprzez media społecznościowe, lub na adres mailowy: zsosiek.zawada@gmail.com (oczywiście proszę się podpisać i podać klasę).

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

Korzystamy z zasobów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

 

WITAJCIE!!! Nie zapomnijcie o informatyce, chociaż wiem, że już za długo siedzicie przed komputerem :D

Korzystamy z zasobów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Proszę o zapoznanie się z materiałami i w miarę posiadanych zasobów komputerowych ich wykonanie.

 

OSOBY CHĘTNE:

Jeśli wykonacie jakąś pracę oraz jakikolwiek kontakt ze mną), proszę o przesłanie poprzez media społecznościowe, lub na adres mailowy: zsosiek.zawada@gmail.com (oczywiście proszę się podpisać i podać klasę).

 

7 IV

Bezpieczeństwo w sieci

Dowiem się, jak być bezpiecznym w sieci.

 

 

 

31 III

Lekcja 3. Internet jako źródło informacji – prawa autorskie

Dowiem się, jakie istnieją licencje i jakie prawa autoskie obowiązują w internecie. Nauczę się korzystać z baz plików na licencji Creative Commons.

 

 

24 III. Internet jako źródło informacji – fakenewsy.

Dowiem się, czym są fakenewsy i jak je rozpoznawać.

 

 

17 III. Sposoby przedstawiania algorytmów

Dowiem się, czym jest algorytm i w jaki sposób można go przedstawić. Nauczę się tworzyć schematy blokowe prostych algorytmów.