język polski

 

15.06.-  Temat : Zdarzenia przedstawione w lekturze R. Kosika ,,Felix, Net i Nika ..."
1. Napisz plan wydarzeń lektury

22.06. Temat: Przygody trójki przyjaciół: Felixa, Neta i Niki przedstawione w lekturze R. Kosika ,,Felix, Net i Nika ..."
1. Opowiedz pisemnie jeden wybrany przez Ciebie rozdział książki.

23.06 Temat:
Przyjaźń Felixa, Neta i Niki ukazana w lekturze R. Kosika ,,Felix, Net i Nika ..."
1. Czy
Felix, Net i Nika się przyjaźnią?
Jeśli tak, co o tym świadczy? - odpowiedz na pytanie


23.06 Temat: Charakterystyka bohaterów powieści ,, Felix, Net i Nika ..."
Co wiesz o:
Felix Polon-
Net Bielecki-
Nika Mickiewicz-
Uzupełnij notatkę


24.06. Temat: Jaka sytuacja została przedstawiona w wierszu J. Tuwima ,,Czereśnie"?
1. Przeczytaj  wiersz J. Tuwima ,,Czereśnie"
2. Wykonaj ćwiczenia 1,2,4- podręcznik str. 318

25.06. Temat: Podsumowanie pracy na lekcjach j. polskiego w klasie VI
1. Przeczytaj tekst ,,Białowieski Park Narodowy - podręcznik str. 325
2. Wykonaj 5 dowolnych ćwiczeń - podręcznik str. 326

 

 

08.06.-  Temat : Jak rozpoznać typy zdań złożonych  współrzędnie?
1. Przeczytaj nową wiadomość- podręcznik str. 286
2. Wykonaj ćwiczenia 3,4- podręcznik str. 287

09.06. Temat: W jaki sposób utwór W. Szymborskiej ,,Jarmark cudów" nawiązuje do motywu jarmarku?
1. Przeczytaj wiersz
W. Szymborskiej ,,Jarmark cudów"
2. Wykonaj ćwiczenie  2, 3,4- podręcznik str. 293

09.06. Temat: Jakie nastawienie do przyrody ma osoba mówiąca w wierszu J. Hartwig ,, Komunikat"?

1. Przeczytaj wiersz J. Hartwig ,, Komunikat"
2. Wykonaj ćwiczenia  1, 3,5- podręcznik str. 296- 297


10.06 Temat : Co już wiemy o głoskach i sylabach?
1. Przeczytaj przypomnienia - podręcznik str. 305-306
2. Wykonaj   ćwiczenie1 - podręcznik str. 305 i ćwiczenie 5 str. 307

 

 

01.06.-  Temat : Pisownia wyrazów obcych
1. Przeczytaj nową wiadomość- podręcznik str. 281
2. Wykonaj ćwiczenie 1- podręcznik str. 281
3. Wykonaj ćwiczenia 2,3,4,5 w zeszycie ćwiczeń

02.06. Temat: Redagowanie listu
02.06. Temat: Redagowanie listu
1. Napisz list do kolegi, koleżanki, w którym zachęcisz go, ją do przeczytania lektury ,,Hobbit czyli tam i z powrotem"
List do 05.06.2020 wyślij na maila nauczyciela. Praca wysłana po terminie jest oceniona niższą oceną.

03.06 Temat : Jak rozpoznać zdania złożone współrzędnie i podrzędnie?
1. Przeczytaj przypomnienie - podręcznik str. 283
2. Wykonaj ćwiczenia 3,4,5- podręcznik str. 284

04.06. Temat: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie - ćwiczenia
1. Wykonaj ćwiczenia 1,2,8- podręcznik str. 284-285
2. Wykonaj ćwiczenia 3,5,6- zeszyt ćwiczeń str 57-58

 

 

25.05.-  Temat : O czym jest mowa w tekście ,,Baśniobór"?
1. Przeczytaj tekst ,,Baśniobór"
2. Wykonaj ćwiczenia 1,2 - podręcznik str 274

26.05.-  Temat : Na jakie zachowania ludzi zwracają uwagę słowa wiersza S. Sojki ,,Tolerancja"?
1. Przeczytaj wiersz ,,Tolerancja" - podręcznik str. 276
2. Wykonaj ćwiczenia 1,2- podręcznik str. 276

26.05. Temat: W  jaki sposób utwór ,,Tolerancja" łączy się z przypowieścią ,,Miłosierny Samarytanin"?
1. Przypomnij sobie wiersz ,,Tolerancja"
2. Wykonaj ćwiczenia 3,4- podręcznik str. 276
Dla chętnych ćwiczenie 6- podręcznik str. 276

27.05. Temat: Kiedy używamy nawiasów?
1. Przeczytaj nową wiadomość z podręcznika str. 277
2.Wykonaj ćwiczenia 2,3- podręcznik str. 277

28.05. Temat: Jakie problemy zostały poruszone w tekście M. Musierowicz ,,Noelka"?
1. Przeczytaj tekst pt. ,,Noelka"
2. Wykonaj ćwiczenia  3,4,5- podręcznik str. 280
Lektura ,,Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"- 15.06 2020 (przeczytaj książkę lub obejrzyj film)


 

 

 

18.05.-  Temat : Spotkanie z lekturą ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" .
1. Przeczytaj informację o autorze i lekturze- podręcznik str. 208
2. Zapisz w punktach najważniejsze wydarzenia przedstawione w powieści

19.05. Temat: Z wizytą w Szerokim Świecie. ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" .
1. Uporządkuj informacje o hobbitach, krasnoludach, elfach, trollach i goblinach- ćwiczenie 3- podręcznik str. 210

19.05. Temat: Podróż do celu na podstawie lektury ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" .
1. Odpowiedz na pytania 1,2,4 -podręcznik str. 210


20.05. Temat: Jak wędrówka wpłynęła na bohaterów powieści ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" ?
1. Odpowiedz na pytania 3,4,5- podręcznik str. 214

21.05. Temat: Książka ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" jest powieścią fantasy
1. Zapisz w zeszycie, co to jest powieść fantasy- podręcznik str. 214
2. Odpowiedz na pytania 6,8,9- podręcznik str. 214


 

 

 

11.05.-  Temat : Kto jest adresatem słów podmiotu lirycznego na podstawie wiersza L. Staffa ,,Odys"
1. Przeczytaj tekst ,,Kilka słów o bohaterze"-podręcznik str. 264
2. Przeczytaj wiersz ,,Odys"
3. Wykonaj ćwiczenia 1,2 -podręcznik str. 265

12.05- Temat : W świecie mitów
1. Obejrzyj rysunki i przeczytaj informacje na temat postaci z mitologii greckiej - podręcznik str. 266
2. Wybierz dwie postacie i napisz o nich kilka zdań, korzystając z dostępnych źródeł informacji .

12.05. Temat: W świecie mitów- ćwiczenia
1. Wykonaj ćwiczenia 1,5- podręcznik str. 271

13.05. Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści?
1. Przeczytaj wiadomości z podręcznika str. 269
2. Przeczytaj przykładowe opowiadanie ,, O Dedalu i Ikarze inaczej"- podręcznik str. 271

14.05. Temat: Redagowanie opowiadania twórczego
1. Wykonaj ćwiczenie 8- podręcznik str. 271 i prześlij na maila nauczyciela do piątku

Uwaga! prace przysłane po terminie będą oceniane niższą oceną

 

 

 

04.05.-  Temat : Jaką karę wymierzył Prometeuszowi Zeus na podstawie ,,Mitu o Prometeuszu"?
1. Przypomnij sobie ,,Mit o Prometeuszu"
2. Odpowiedz na pytania 1,2,4 -podręcznik str. 258

05.05. Temat: Zadanie klasowe - redagowanie opowiadania ( praca na dwie godziny)
05.05. Temat: Zadanie klasowe - redagowanie opowiadania ( praca na dwie godziny)
1. Napisz opowiadanie o przygodzie, którą przeżył ktoś, kto przeniósł się do świata przedstawionego jednej z lektur klasy szóstej. Wypracowanie powinno dowodzić, że dobrze znasz wybraną książkę. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 150 wyrazów.
Napisz ją na komputerze i wyślij dzisiaj do godziny 20.00 na maila nauczyciela

06.05.-  Temat : Zdarzenia przedstawione w utworze ,, Mit o Orfeuszu i Eurydyce".
1. Przeczytaj mit - podręcznik str. 261
2. Zredaguj w punktach plan wydarzeń.

07.05. Temat: Jaka jest główna myśl zawarta w ,, Micie o Orfeuszu i Eurydyce"?
1. Wykonaj ćwiczenia 3,4- podręcznik str. 263



 

 

 

27.04. - Temat : Czego uczy przypowieść ,,Miłosierny Samarytanin"?

1. Napisz opowiadanie o tym, co przytrafiło się pewnemu wędrowcowi w drodze z Jeruzalem do Jerycha. ( Pomocą będzie plan wydarzeń z poprzedniej lekcji)
2. Opowiadanie prześlij dzisiaj na maila nauczyciela.

28.04 - Temat: O czym opowiada ,,Przypowieść o talentach"
1. Przeczytaj ,,Przypowieść o talentach"
2. Odpowiedz na pytania 1,3 str. 255 podręcznik

28.04 - Temat: Jakie przesłanie wynika z ,,Przypowieści o talentach"
1. Przypomnij sobie, co to jest przenośnia (metafora) str. 349 podręcznik
2.  Odpowiedz na pytania 5,6 str. 255 podręcznik


  29.04 - Temat: O czym opowiada ,,Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych"?
1. Przeczytaj przypowieść -str. 255 podręcznik
2. Odpowiedz na pytania 1,2 str. 256 podręcznik

30.04 - Temat: Jak ,,Mit o Prometeuszu" tłumaczy pochodzenie człowieka?
1. Przeczytaj ,,Mit o Prometeuszu" str. 257 podręcznik
2. Przeczytaj i wpisz do zeszytu przypomnienie, co to jest mit str. 258 podręcznik


 

 

 

22.04 - Temat: Jaka sytuacja została przedstawiona w ,,Przypowieści o siewcy"?
1. Proszę przeczytajcie ,,Przypowieść o siewcy"
Siewca to Bóg a ziarno to słowo Boże.
2. Co stało się z ziarnem, które padło?
- na drogę -
- na skałę -
- między ciernie-
- na ziemię żyzną-
Uzupełnijcie ćwiczenie i prześlijcie na maila nauczyciela


23.04 - Temat: ,,Miłuj bliźniego swego, jak siebie samego"- o przesłaniu płynącym z przypowieści ,, Miłosierny Samarytanin".
1. Czytamy tekst ,, Miłosierny Samarytanin" str.252
2. Napiszcie w  punktach zdarzenia, np.
- pobicie podróżnego przez zbójców


 

 

 

20.04 - Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym - przypomnienie wiadomości.
1. Przeczytaj przypomnienia ze str. 232,233.
2. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 4.

21.04 - Temat: "Internet - muzea w sieci". Sprawdzenie wiedzy i umiejętności.
1. Przeczytaj tekst "Internet - muzea w sieci" - str. 235
2. Wykonaj 2, wybrane przez Ciebie, ćwiczenia - str. 236 (podręcznik)

21.04 - Temat: Jaką sytuację przedstawiła artystka na obrazie "Maszyna do wytwarzania dobrych uczynków"?
1. Odpowiedz na pytanie 1 z podręcznika str. 237.
Przypominam o czytaniu lektury


 

 

 

 

15.04 - Temat: Jak łączą się wyrazy w zdaniu?
1. Przeczytaj przypomnienie, co to jest związek główny i związki poboczne - podręcznik str. 229
2. Wykonaj ćwiczenie 2 str. 229 - podręcznik.

16.04 - Temat: Związek zgody, rządu i przynależności.
1. Przeczytaj nową wiadomość ze str. 230 - podręcznik.
2. Wykonaj ćwiczenia 3, 4 w zeszycie ćwiczeń str. 54.
Czytamy lekturę "Hobbit, czyli tam i z powrotem" - 18.05.2020


 

 

 

 

 

06.04. - Temat : Pierwsze spotkanie Mary i Colina- bohaterów powieści ,,Tajemniczy ogród"

1. Przedstaw informacje dotyczące Mary i Colina
Colin Craven
- wiek
- rodzina
- wygląd
- cechy charakteru
Mary Lennox
- wiek
- rodzina
- wygląd
- cechy charakteru

2. Notatkę prześlij dzisiaj na maila nauczyciela. Przypominam o przesłaniu pracy pisemnej z poprzedniego tygodnia - do 08.04. 2020r

07.04 - Temat: Tajemnica łącząca serca
I. Odpowiedz na pytania dotyczące lektury
1. Kim był Colin ?
2. Z jakiego powodu przebywał całymi dniami w pokoju?
3. Dlaczego Colin myślał, ze będzie garbaty?
4. Co się stało z matką Colina?
5. Dlaczego Colin sądził, że ojciec go nienawidzi?

07.04 - Temat: Rodzina w tajemniczym ogrodzie na podstawie książki ,,Tajemniczy ogród"
1. Jaką rolę odegrał ogród w życiu bohaterów- odpowiedz na pytanie
2. ,,Tajemniczy ogród" jest powieścią - dlaczego? ( dla chętnych)

08.04 -Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?
1. Przeczytaj przypomnienie o wypowiedzeniach - str.227, 228
2. Wykonaj ćwiczenie 1 str. 227 podręcznik
3. Wykonaj dwa dowolne ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.49
 Wątpliwości i pytania kierujcie na maila mariakot@onet.pl

Zdrowych , rodzinnych Świąt Wielkanocnych
                                                       Maria Kot

 

 

 

 

 

 

01.04 - Temat: Zdarzenia przedstawione w lekturze pt. ,,Tajemniczy ogród"
1. Napisz plan wydarzeń powieści.

02.04 - Temat: Uchylić rąbka tajemnicy- ,,Tajemniczy ogród"
1. Napisz o ciekawym, według Ciebie, wydarzeniu z lektury i prześlij na maila nauczyciela


 Wątpliwości i pytania kierujcie na maila mariakot@onet.pl

 

 

 

30.03 - Temat: Zdarzenia przedstawione w tekście  A. Kamieńskiej pt. ,,Książka nad książkami"
1. Proszę przeczytajcie tekst ,,Książka nad książkami"
2. Następnie wykonajcie ćwiczenia 1,2,3  str. 243 (podręcznik)
 

31.03 - Temat: W jaki sposób komentują te same zdarzenia Adam i Ewa na podstawie tekstu ,,Pamiętniki Adama i Ewy" ?
1. Proszę przeczytajcie tekst  ,,Pamiętniki Adama i Ewy"
2. Następnie odpowiadamy na pytanie 3 z podręcznika str.247

Temat: Motywy biblijne
1. Czytamy na temat motywów biblijnych str.248-249
2. Odpowiadamy na pytania z podręcznika  2, 4 str. 250
Lektura ,,Tajemniczy ogród"na 01.04.2020

Wątpliwości i pytania kierujcie na maila mariakot@onet.pl

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------

25.03 - Temat: Opis stworzenia świata we fragmencie Biblii - "Stworzenie świata".
1. Proszę przeczytajcie fragment Biblii - str. 238
2. Następnie wykonajcie ćwiczenia 1, 4 str. 240 (podręcznik)

26.03 - Temat: Jaki obraz Boga wyłania się z tekstu J. Kulmowej "Człowiek żeby patrzał"?
1. Czytamy wiersz
2. Odpowiadamy na pytania z podręcznika: 1, 2, 3 str. 242

Lektura "Tajemniczy ogród" na 1.04.2020. Wątpliwości i pytania kierujcie na maila mariakot@onet.pl

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------

Klasa VIc
16-25 marca
1. Napisać charakterystykę Ani z powieści "Ania z Zielonego Wzgórza".
2. Przeczytać lekturę "Tajemniczy Ogród" (kto nie ma możliwości przeczytania lektury, proszę obejrzeć film)
3. Pisownia "ą", "ę" oraz "om, on, om, en" - zadania w zeszycie ćwiczeń od strony 89 do 93.

Maria Kot