muzyka

 

09.06 i 16.06  Temat: Piotruś i wilk – bajka muzyczna.

Drodzy uczniowie w trakcie kolejnych dwóch lekcji muzyki proponuję obejrzenie bajki. Po obejrzeniu zastanówcie się jaką rolę w niej  odegrała muzyka, jakie instrumenty budowały napięcie, czy muzyka w tym filmie potrafiła zastąpić słowa. W zeszycie możecie zanotować wasze uwagi, którymi możecie się podzielić z innymi.

https://www.dailymotion.com/video/x3yssl9

 

 

2.06 Temat: Zabawa  z rytmem– kubki.

Dzisiaj Dzień Dziecka, z tej okazji proponuję zabawę rytmiczną. Możesz zaprosić do zabawy rodziców lub rodzeństwo. Najpierw powoli poćwicz wszystkie ruchy, a następnie wykonaj je według filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=GeRvt5xaCfA

 

 

 

26.05 Temat: Warsztat muzyczny-  ćwiczenia utrwalające.

Wpisz temat  do zeszytu i wykonaj kartę pracy (załącznik  ,,Muzyczne litery” u dołu strony).  Wypełnione karty (lub przepisane ) odsyłają tylko ci, którzy nie odesłali żadnej pracy na ocenę- (do 1.06).

 

 

19.05 Temat: Doskonalenie gry na instrumencie

Czas przeznaczony na dzisiejsze zajęcia postaraj się wykorzystać do doskonalenia gry na flecie czy wybranym przez Ciebie innym instrumencie. Przypomnij sobie utwory, które graliśmy na lekcjach, ewentualnie ćwicz nowe.

 

 

12.05 Temat: Moja ulubiona piosenka.

W zeszycie pod tematem zrób listę ulubionych piosenek, które najczęściej słuchasz.

DLA CHĘTNYCH: Zaśpiewaj ulubioną piosenkę, nagraj się i wyślij na maila (do końca maja).

 

 

5.05 Temat: Przy ognisku, czyli o akompaniamencie. Funkcja i rodzaje akompaniamentu.

Przeczytaj wiadomości z książki. Wpisz do zeszytu temat, a pod nim wpisz ze słowniczka co to jest:

- akompaniament

- burdon

- półplayback

Wpisz rodzaje akompaniamentu:(burdon, akompaniament rytmiczny, akompaniament harmoniczny).

Posłuchaj piosenek: np.: https://www.youtube.com/watch?v=SyRPmlvI3Fs

 

 

28.04 Temat: O rodzinie w rytmie rock and rolla.

Przeczytaj wiadomości z podręcznika. Do zeszytu przepisz, lub wklej i wykonaj zadania z karty pracy (karta pracy o rodzinie w rytmie rock and rolla – załącznik )

Jeśli nie oddałeś żadnej pracy z muzyki lub chcesz otrzymać kolejną ocenę to odeślij wykonane zadanie na mojego e-maila.

 

 

 

21.04 Temat: Na majówkę. Zabawy muzyczne z gestodźwiękami i instrumentami perkusyjnymi.

Wpisz temat do zeszytu, przeczytaj temat.

Posłuchaj piosenki pt: ,,Ja mam tylko jeden świat”  https://www.youtube.com/watch?v=HDDgu3RVfA0

Słuchając piosenkę wykonaj akompaniament rytmiczny (np. klaskając w ręce, uderzając w uda, pstrykając palcami lub w inny sposób).

Przesyłam dwa zadania na karcie pracy(Na majówkę). O odesłanie wykonanych zadań  proszę tylko te osoby, które nie wysłały poprzedniej karty pracy. Termin – 27.04

 

 

 

 

 

 7.04 Temat: Muzyka i przyroda. Muzyka ilustracyjna i muzyka programowa.

W zeszycie pod tematem wpisz wyjaśnienie słów:

- muzyka programowa

- muzyka ilustracyjna

W miarę możliwości wysłuchaj przynajmniej 2 utworów proponowanych w podręczniku w zakładce ,,Posłuchajmy”.

DLA CHĘTNYCH -  Naucz się na flecie utworu: ,,Poranek” E. Griega. Poniżej podaję link na yotube:

https://www.youtube.com/watch?v=B3iiXja8zbQ

https://www.youtube.com/watch?v=mD_ExtJGY24

 

 

 

Uczniowie, którzy chcą zaśpiewać lub zagrać na jakimś instrumencie

proszeni są o kontakt ze mną za pośrednictwem emaila (renatadurda@interia.pl)

lub Messengera w celu ustalenia sposobu zaliczenia.

 

 

31.03 Temat: Warsztat muzyczny- powtórzenie.

Przypomnij :

- wiadomości o latach szkolnych F. Chopina

- nazwy i podział instrumentów strunowych.

 Z dołączonego zdjęcia karty (PLIK: „5a 31 III Warsztat muzyczny- powtórzenie.JPG”) pracy wykonaj zadanie 1 i 2 w zeszycie.  Zdjęcie pracy wyślij na mojego e- maila (renatadurda@interia.pl), jeśli masz problem, napisz.

 

17.03 Temat: Śpiewamy razem – chór. Rodzaje chórów.

Przeczytaj temat. W zeszycie pod tematem wpisz podział chórów.

Posłuchaj piosenki (korzystając z dostępnych źródeł) ,,Chodź pomaluj mój świat”.

Ćwicz grę na instrumencie.

 

 

24.03 Temat: Warsztat muzyczny.

Posłuchaj ulubionej muzyki, słuchając poruszaj się w jej rytm.

 

Renata Durda

Galeria zdjęć

5a 31 III Warsztat muzyczny- powtórzenie