10 czerwca
Dziś utrwalimy słownictwo związane z różnymi formami spędzania czasu w wakacje. Obejrzyjcie historyjkę, która jest w podręczniku na stronach 62 i 63. Dowiecie się, dokąd wybierze się tygrysek.
https://www.youtube.com/watch?v=UAHVA6KP-HM
On holiday. – Na wakacjach.
Tere is a swimming pool. – Tu jest basen.
There is a park. – Tu jest park.
Is there a park?- Czy jest tu park?
Yes, there is. – Tak jest.
No, there isn’t. – Nie, nie ma.
I like zoo. – Lubię zoo.
I like ice rink. – Lubię lodowisko.
I want to go to the beach. – Chcę pójść na plażę.
Let’s go to the water park. – Chodźmy do parku wodnego.
I’ve got an idea. – Mam pomysł.
Na zakończenie wykonajcie ćwiczenia: 1, 2 ze strony 61 w zeszycie ćwiczeń.
15 czerwca
Dziś ostania lekcja przed wakacjami proponuję krótkie powtórzenie.
Na początek dni tygodnia, poznawaliśmy je dawno, bo we wrześniu. Posłuchajcie i powtarzajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
A teraz krótka powtórka z nazw zwierząt domowych.
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
Przypominam tłumaczenie:
I have a dog. –Mam psa.
I have a cat. – Mam kota.
She says …. – Ona mówi ……. .
Wykonajcie ćwiczenie ze strony 79 w zeszycie ćwiczeń ( wklejcie naklejki, podpiszcie obrazki, podpowiedzi znajdziecie w książce na stronie 84).
P.S.
Życzę Wam drogie dzieci bezpiecznych, spokojnych i radosnych wakacji. Rodzicom dziękuję za współpracę w czasie nauki zdalnej.
Z pozdrowieniami,
Mirosława Nowak
3 czerwca
Dziś utrwalimy nazwy chorób. W powtórzeniu pomoże Wam poniższy link. Proszę obejrzeć tylko do 1 minuty i 20 sekundy.
https://www.youtube.com/watch?v=A2WM6QCMpcw
Następnie proszę zrobić ćwiczenia: 1, 2 str. 58 ( w zeszycie ćwiczeń).
Podpowiedź do zadania 1/ 58. Z rozsypanki wyrazowej należy ułożyć następujące zdania:
2. Jo has got a cough.
3. Sam has got tummy ache.
4. Emily has got tootache.
Podpowiedź do zadania 2/58 :
She’s got…….. – Ona ma……… .
He’s got ……………- On ma ……………….
8 czerwca
Dziś poznacie miejsca, do których można się wybrać w czasie wakacji. Posłuchajcie nagrania w poniższym linku, zapamiętajcie słownictwo.
https://quizlet.com/486421507/flashcards
Następnie wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia: 1, 2 ze strony 60.
Podpowiedź do zadania 1:
It’s an ice rink. – To jest lodowisko.
It’s a park. – To jest park.
25 maja
Dziś poznamy nazwy czynności, które należy wykonywać, aby być zdrowym:
drink water – pić wodę
wash – myć
do exercise –ćwiczyć
eat well- prawidłowo się odżywiać
play – grać, bawić się
sleep well – wysypiać się
Poniższy link pozwoli Wam poznać wymowę wymienionych czasowników.
https://www.youtube.com/watch?v=wobqwza2AoI
Następnie proszę wykonać ćwiczenia: 1,2 str. 54 w zeszycie ćwiczeń.
Tłumaczenie przykładowego zdania z ćw. 2/54
I do exercise every day. – Ja ćwiczę każdego dnia.
27 maja
https://www.youtube.com/watch?v=8xu8qNXb51M
Tłumaczenie fragmentów piosenki:
You need to drink water. – Ty musisz pić wodę.
It’s good for you. – To jest dobre dla Ciebie.
Podpowiedź:
Do you do exercise every day? – Ty ćwiczysz każdego dnia?
Yes, I do. – Tak.
No, I don’t. - Nie.
Proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami 25 i 27 maja (adres: nowakmira17@onet.pl).
11 maja
https://quizlet.com/486420673/match
https://www.youtube.com/watch?v=Wmb6xZCC1WE
Przypominam tłumaczenie:
What’s the matter? – Co się dzieje? Co ci dolega?
I’m feeling ill . – Czuję, że jestem chory.
13 maja
https://quizlet.com/486420673/test
4 maja
Dziś rozpoczniemy rozdział 5, w którym poznamy wyrażenia potrzebne do określenia naszego samopoczucia i stanu zdrowia. Słownictwo to znajduje się w podręczniku na stronie 51 w ćwiczeniu 3. Poniższy link ułatwi Wam zapamiętanie nowych wyrazów.
https://quizlet.com/486420673/flashcards
Następnie wykonajcie ćwiczenie 1, 2 ze strony 50 w zeszycie ćwiczeń. Ot tłumaczenie zdań z ćwiczenia1:
What’s he got? – Co mu dolega?
He’s got a cough. On ma kaszel.
She’ got a toothache. - Boli ją ząb.
Przypominam:
she – ona
he - on
6 maja
Dziś obejrzycie historyjkę „What’s the matter? – Co się dzieje? Co ci dolega?” ze stron: 52 i 53 w podręczniku. ( Dzieci będą chore i wybiorą się z mamą do lekarza) Oto tłumaczenie zdań z opowieści:
What’s the matter? – Co się dzieje? Co ci dolega?
I’m feeling ill . – Czuję, że jestem chory.
I’m feeling hot. – Jest mi gorąco.
I’ve got a sore throat.- Boli mnie gardło.
Don’t be scared. – Nie bój się.
Don’t be sad. – Nie bądź smutny.
A teraz obejrzyjcie historyjkę zamieszczoną w poniższym linku.
https://www.youtube.com/watch?v=848rfVdA9wQ
Zapytajcie rodziców czy należy bać się lekarza? Według mnie, nie.
Na zakończenie wykonajcie z zeszytu ćwiczeń – ćwiczenia 1, 2 ze strony 51.
UWAGA!
Jeżeli to możliwe proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami: 1,2 ze str. 50 i ćw. 1,2 str. 51 (adres: nowakmira17@onet.pl).
27 kwietnia
https://quizlet.com/486420405/flashcards
po kliknięciu linku wykonaj ćwiczenie
https://quizlet.com/486420405/match
https://www.youtube.com/watch?v=Weeoi05qzkU
Przypominam znaczenie :
You can play ball games in ….. – Ty możesz bawić się piłką w …..
You can’t play ball games in ….. – Tynie możesz bawić się piłką w….
1. Dziś przed nami ćwiczenia utrwalające nazwy gier, ubrań i pór roku. Proszę kliknijcie w poniższe linki i wykonajcie ćwiczenia.
- Gry
https://quizlet.com/486420263/gravity
- Ubrania
https://quizlet.com/486419638/match
- Pory roku
https://www.youtube.com/watch?v=DR3iCoD4fTY
- Zaśpiewajcie piosenkę, którą uczyliśmy się w szkole. „I’ a little snowman”- „Jestem małym bałwankiem” ( tekst piosenki znajduje się na stronie 89 w zeszycie ćwiczeń). Wykonujcie czynności razem z dziećmi. Możecie nauczyć śpiewać rodziców lub rodzeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=tbvy85crcXE
2. Na zakończenie wykonajcie ćwiczenie 2 str. 49 w zeszycie ćwiczeń.
22 kwietnia
gry i zabawy
https://quizlet.com/486420263/flashcards
ubrania
https://quizlet.com/486419638/flashcards
Słownictwo to wystąpiło w podręczniku na stronie 29 i 39.
WIELKANOC 2020
Witajcie Drogie Dzieciaki !
W związku z tym, że zbliżają się Święta Wielkanocne proponuję Wam słownictwo związane z tą tematyką.
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
Wykorzystując nagranie przetłumaczcie podane poniżej wyrazy na język angielski. Zapiszcie je w zeszytach:
https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M
https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
Życzę Wam i Waszym Rodzinom Wesołych Świąt.
Pozdrawiam, M. Nowak
30 marca – 1 kwietnia
Proszę narysować i pokolorować ulubioną porę roku. Następnie proszę podpisać: My favourite season is ……….. ( przypominam tłumaczenie tego zdania: „ Moją ulubioną porą roku jest……..,”). W miejsce kropek wpisujemy po angielsku nazwę pory roku, którą narysowaliście. Nazwy pór roku znajdziecie w podręczniku na stronie 34 w ćwiczeniu 1. Wykonane prace trzeba będzie przynieść do szkoły, gdy wrócimy po zawieszeniu zajęć. Proszę, więc przechować je w bezpiecznym miejscu w domu, żeby nie uległy zniszczeniu. Jeśli ktoś może, proszę przesłać zdjęcie wykonanej pracy na moją stronę.
Jeżeli pojawią się problemy proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.
------------------------------------------------------
Proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. Oto propozycje na poszczególne dni.
Jeśli pojawią się problemy w czasie wykonywania zadań proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.
Pozdrawiam.
Mirosława Nowak