język angielski

 

10 czerwca

Dziś utrwalimy słownictwo związane z różnymi formami spędzania czasu w wakacje. Obejrzyjcie historyjkę, która jest w podręczniku na stronach 62 i 63. Dowiecie się, dokąd wybierze się tygrysek.

https://www.youtube.com/watch?v=UAHVA6KP-HM

 

On holiday. – Na wakacjach.

Tere is a swimming pool. – Tu jest basen.

There is a park. – Tu jest park.

Is there a park?- Czy jest tu park?

Yes, there is. – Tak jest.

No, there isn’t. – Nie, nie ma.

I like zoo. – Lubię zoo.

I like ice rink. – Lubię lodowisko.

I want to go to the beach. – Chcę pójść na plażę.

Let’s go to the water park. – Chodźmy do parku wodnego.

I’ve got an idea. – Mam pomysł.

Na zakończenie wykonajcie ćwiczenia: 1, 2 ze strony 61 w zeszycie ćwiczeń.

15 czerwca

Dziś ostania lekcja przed wakacjami proponuję krótkie powtórzenie.

Na początek dni tygodnia, poznawaliśmy je dawno, bo we wrześniu. Posłuchajcie i powtarzajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

A teraz krótka powtórka z nazw zwierząt domowych.

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

Przypominam tłumaczenie:

I have a dog. –Mam psa.

I have a cat.  – Mam kota.

She says …. – Ona mówi ……. .

Wykonajcie ćwiczenie ze strony 79 w zeszycie ćwiczeń ( wklejcie naklejki, podpiszcie obrazki, podpowiedzi znajdziecie w książce na stronie 84).

P.S.

Życzę Wam drogie dzieci bezpiecznych, spokojnych i radosnych wakacji. Rodzicom dziękuję za współpracę w czasie nauki zdalnej.

Z pozdrowieniami,

Mirosława Nowak

 

 

3 czerwca

Dziś utrwalimy nazwy chorób. W powtórzeniu pomoże Wam poniższy link. Proszę obejrzeć tylko do 1 minuty i 20 sekundy.

https://www.youtube.com/watch?v=A2WM6QCMpcw

 

Następnie proszę zrobić ćwiczenia: 1, 2 str. 58 ( w zeszycie ćwiczeń).

Podpowiedź do zadania 1/ 58. Z rozsypanki wyrazowej należy ułożyć następujące zdania:

2. Jo has got a cough.

3. Sam has got tummy ache.

4. Emily has got tootache.

Podpowiedź do zadania 2/58 :

She’s got…….. – Ona ma……… .

He’s got ……………- On ma ……………….

 

8 czerwca

Dziś poznacie miejsca, do których można się wybrać w czasie wakacji. Posłuchajcie nagrania w poniższym linku, zapamiętajcie słownictwo.

https://quizlet.com/486421507/flashcards

Następnie wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia: 1, 2 ze strony 60.

Podpowiedź do zadania 1:

It’s an ice rink. – To jest lodowisko.

It’s a park. – To jest park.

 

 

25 maja

Dziś poznamy nazwy czynności, które należy wykonywać, aby być zdrowym:

drink water – pić wodę

 wash  – myć

do exercise –ćwiczyć

eat well- prawidłowo się odżywiać

play – grać, bawić się

sleep well – wysypiać się

Poniższy link pozwoli Wam poznać wymowę wymienionych czasowników.

https://www.youtube.com/watch?v=wobqwza2AoI

Następnie proszę wykonać ćwiczenia: 1,2 str. 54 w zeszycie ćwiczeń.

Tłumaczenie przykładowego zdania z ćw. 2/54

I do exercise every day. – Ja ćwiczę każdego dnia.

 

27 maja

  1. Wysłuchajcie piosenki „Keep healthy”- „Bądź zdrowy”
    ( tekst znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90).  Nagranie piosenki znajdziecie w linku poniżej. Po wysłuchaniu piosenki wykonajcie ćwiczenie 1 str.55 w zeszycie ćwiczeń.

 

https://www.youtube.com/watch?v=8xu8qNXb51M

Tłumaczenie fragmentów piosenki:

You need to drink water. – Ty musisz pić wodę.

It’s good for you. – To jest dobre dla Ciebie.

  1. Na zakończenie wykonajcie ćwiczenie: 2 str. 55

Podpowiedź:

Do you do exercise every day? – Ty ćwiczysz każdego dnia?

Yes, I do. – Tak.

No, I don’t. - Nie.

Proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami 25 i 27 maja  (adres: nowakmira17@onet.pl).

 

 

 

11 maja

  1. Dziś na początek utrwalimy wyrażenia potrzebne do określenia naszego samopoczucia i stanu zdrowia. Proszę wykonać ćwiczenie w poniższym linku.

https://quizlet.com/486420673/match

  1. Następnie wysłuchajcie piosenkę „I’m feeling ill” ( tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie89). Poniżej w linku znajdziecie nagranie tej piosenki. Zaśpiewajcie ją razem z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=Wmb6xZCC1WE

Przypominam tłumaczenie:

What’s the matter? – Co się dzieje? Co ci dolega?

I’m feeling ill . – Czuję, że jestem chory.

  1. Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćwiczenie 1 ze str. 52.

 

13 maja

 

  1. Wykonajcie ćwiczenia zamieszczone w poniższym linku ( utrwalenie nazw chorób).

https://quizlet.com/486420673/test

  1. Następnie proszę uzupełnić w zeszycie ćwiczeń:
  • Ćwiczenie1 str.53 (Proszę wpisać brakujące litery i przepisać słowa zawierające dźwięk „O”)
  • Ćwiczenie 2 str.53 (Należy uzupełnić drugi dialog wzorując się na dialogu nr 1).

 

 

 

 

4 maja

Dziś rozpoczniemy rozdział 5, w którym poznamy wyrażenia potrzebne do określenia naszego samopoczucia i stanu zdrowia. Słownictwo to znajduje się w podręczniku na stronie 51 w ćwiczeniu 3. Poniższy link ułatwi Wam zapamiętanie nowych wyrazów.

https://quizlet.com/486420673/flashcards

Następnie wykonajcie ćwiczenie 1, 2 ze strony 50 w zeszycie ćwiczeń. Ot tłumaczenie zdań z ćwiczenia1:

What’s he got? – Co mu dolega?

He’s got a cough. On ma kaszel.

She’ got a toothache. - Boli ją ząb.

Przypominam:

she – ona

he - on

6 maja

Dziś obejrzycie historyjkę „What’s the matter? – Co się dzieje? Co ci dolega?” ze stron: 52 i 53 w podręczniku. ( Dzieci będą chore i wybiorą się z mamą do lekarza) Oto tłumaczenie zdań z opowieści:

What’s the matter? – Co się dzieje? Co ci dolega?

I’m feeling ill . – Czuję, że jestem chory.

I’m feeling hot. – Jest mi gorąco.

I’ve got a sore throat.- Boli mnie gardło.

Don’t be scared. – Nie bój się.

Don’t be sad. – Nie bądź smutny.

A teraz obejrzyjcie historyjkę zamieszczoną w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=848rfVdA9wQ

Zapytajcie rodziców czy należy bać się lekarza? Według mnie, nie.

Na zakończenie wykonajcie z zeszytu ćwiczeń – ćwiczenia 1, 2 ze strony 51.

UWAGA!

Jeżeli to możliwe proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami: 1,2 ze str. 50 i  ćw. 1,2  str. 51 (adres: nowakmira17@onet.pl).

 

 

 

 

27 kwietnia

  1. Na początek przypomnimy pomieszczenia w szkole.  Proszę kliknąć w poniższy link

https://quizlet.com/486420405/flashcards

 

po kliknięciu linku wykonaj ćwiczenie

https://quizlet.com/486420405/match

 

 

  1. Zaśpiewajcie z rodzicami piosenkę „In the classroom” (tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 89).

 

https://www.youtube.com/watch?v=Weeoi05qzkU

Przypominam znaczenie :

You can play ball games  in ….. – Ty możesz bawić się piłką w …..

You can’t  play ball games  in ….. – Tynie  możesz bawić się piłką w….

 

 

  1. Wykonaj ćwiczenie 2 str. 43 w zeszycie ćwiczeń.

 

  1. kwietnia

1. Dziś przed nami ćwiczenia utrwalające nazwy gier, ubrań i pór roku. Proszę kliknijcie w poniższe linki i wykonajcie ćwiczenia.

- Gry

https://quizlet.com/486420263/gravity

- Ubrania

https://quizlet.com/486419638/match

- Pory roku

https://www.youtube.com/watch?v=DR3iCoD4fTY

 

- Zaśpiewajcie piosenkę, którą uczyliśmy się w szkole. „I’ a little snowman”- „Jestem małym bałwankiem” ( tekst piosenki znajduje się na stronie 89 w zeszycie ćwiczeń). Wykonujcie czynności razem z dziećmi. Możecie nauczyć śpiewać rodziców lub rodzeństwo.  

https://www.youtube.com/watch?v=tbvy85crcXE

2. Na zakończenie wykonajcie ćwiczenie 2 str. 49 w zeszycie ćwiczeń.

 

 

 

22 kwietnia

 

 

  1. Dziś przypomnimy nazwy: ubrań, a także gier i zabaw, które poznaliśmy na lekcjach w szkole. Pomogą nam w tym poniższe linki:

gry i zabawy

https://quizlet.com/486420263/flashcards

ubrania

https://quizlet.com/486419638/flashcards

Słownictwo to wystąpiło w podręczniku na stronie 29 i 39.

  1. Następnie wykonajcie ćwiczenie 1str. 48 w zeszycie ćwiczeń.

 

 

 

 

WIELKANOC 2020

Witajcie  Drogie  Dzieciaki !

W związku z tym, że zbliżają się Święta Wielkanocne proponuję Wam słownictwo związane z tą tematyką.

  1. Zapoznajcie się ze słówkami związanymi z Wielkanocą.

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

Wykorzystując nagranie przetłumaczcie podane poniżej wyrazy na język angielski. Zapiszcie je w zeszytach:

  • koszyk-
  • kurczak-
  • jajka-
  • kwiatek-
  • królik
  1. Postarajcie  się nauczyć piosenkę „My pretty Easter Basket” („Mój piękny koszyczek wielkanocny”).

             https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M

  1. Gra „What is it?” (Co to jest?) Spróbujcie odgadnąć co ukryte jest na rysunku zanim zobaczycie go w całości. Nazwijcie tę rzecz po angielsku.

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

  1. A na koniec policzymy króliki.

           https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

 

Życzę Wam i Waszym Rodzinom Wesołych Świąt.

Pozdrawiam, M. Nowak

 

 

 

 

 

30 marca – 1 kwietnia

 

Proszę narysować i pokolorować ulubioną porę roku.  Następnie proszę podpisać: My favourite season is ……….. ( przypominam tłumaczenie tego zdania: „ Moją ulubioną porą roku jest……..,”). W miejsce kropek wpisujemy po angielsku nazwę pory roku, którą narysowaliście. Nazwy pór roku znajdziecie w podręczniku na stronie 34 w ćwiczeniu 1.  Wykonane prace trzeba będzie przynieść do szkoły, gdy wrócimy po zawieszeniu zajęć. Proszę, więc przechować je w bezpiecznym miejscu w domu, żeby nie uległy zniszczeniu. Jeśli ktoś może, proszę przesłać zdjęcie wykonanej pracy na moją stronę.

 

Jeżeli pojawią się problemy proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------

Proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.  Oto propozycje na poszczególne dni.

  1. 16 marca – 1,2 str. 42; 1 str. 43
  2. 18 marca  – ćw.1,2 str. 44 (Przypominam tłumaczenie: You can play …. – Ty możesz grać…. You can’t play … – Ty nie możesz grać….).
  3. 23 marca – dokończyć wyklejankę na stronie 78 (pomieszczenia w szkole);
    ćw. 1,2 str. 46  (I want to play …… - Chcę grać w …..)
  4. 25 marca – ćw. 3,4 str.47

 

Jeśli pojawią się problemy w czasie wykonywania zadań proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.

 

Pozdrawiam.

Mirosława Nowak