klasa Ib
Treść
10 czerwca
Na początku wykonajcie proszę w zeszycie ćwiczeń, ćwiczenia: 3, 4 ze str. 69. W ćwiczeniu 4 zdanie może być uzupełnione na przykład: My doll is made of plastic. - ( Moja lalka zrobiona jest z plastiku.)
Następnie utrwalimy sposób przedstawiania się po angielsku. Pamiętacie na pewno zwroty:
What’s your name? – Jak masz na imię?
My name is …… - Mam na imię……
Nice to meet you! –Miło mi Cię poznać!
Let’s be friend! –Bądźmy przyjaciółmi!
Posłuchajcie piosenki, która jest w poniższym linku i spróbujcie ją zaśpiewać.
https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg
Na zakończenie niespodzianka. Mam nadzieję, że pamiętacie tę piosenkę. Zaśpiewajcie i zatańczcie.
https://www.youtube.com/watch?v=VHbJVJYAlLQ
https://www.youtube.com/watch?v=ukHSLBPzqBk
15 czerwca
Dziś nauczymy się określać, jaka jest pogoda. Posłuchajcie nagrań
w poniższych linkach i postarajcie się zapamiętać nowe wyrażenia.
https://www.youtube.com/watch?v=0cHwy8hiVOI
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops
Tłumaczenie wyrażeń z nagrań:
What’s the weather like? – Jaka jest pogoda?
It’s windy. Jest wietrznie.
It’s sunny. – Jest słonecznie.
raining – pada deszcz
snowing – pada śnieg
cloudy– pochmurny
cold – zimno
foggy – mglisty
stromy – burzowy
Wykonajcie proszę ćwiczenia z książeczki z rozdziału 7 (Pogoda).
Posłuchajcie piosenki o pogodzie.
https://www.youtube.com/watch?v=tfAB4BXSHOA
Tłumaczenie fragmentów piosenki:
On a sunny day I’m happy. – W słoneczny dzień jestem szczęśliwa.
On a sunny day I smile. – W słoneczny dzień uśmiecham się.
N zakończenie zróbcie ćwiczenie 1 ze str. 85 w zeszycie ćwiczeń.
P.S.
Życzę Wam drogie dzieci bezpiecznych, spokojnych i radosnych wakacji. Rodzicom dziękuję za współpracę w czasie nauki zdalnej.
Z pozdrowieniami,
Mirosława Nowak
3 czerwca
Dziś utrwalimy nazwy zabawek. W powtórzeniu pomoże Wam poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=wMWcBIAHOHY
Następnie proszę zrobić ćwiczenie 1, 2 str. 66 ( w zeszycie ćwiczeń).
8 czerwca
Przed nami kolejna lekcja powtórzeniowa. Proszę wykonać ćw. 1, 2 ze str. 68 (w zeszycie ćwiczeń). Tłumaczenie zadań z ćwiczenia 2:
- Deskorolka jest w szafce.
- Samochód jest na stole.
- Piłka jest pod stołem.
- Latawiec jest w szafce.
25 maja
Dziś poznamy nazwy materiałów, z których wykonane są przedmioty wokół nas:
wood – drewno
plastic – plastik
metal – metal
paper – papier
Poniższy link pozwoli Wam poznać wymowę wymienionych rzeczowników.
https://www.youtube.com/watch?v=COYyEsHKs9I
Następnie proszę wykonać ćwiczenia: 1,2 str. 64 w zeszycie ćwiczeń,
27 maja
- Wysłuchajcie piosenki „Materials are fantastic”- „Materiały są fantastyczne”
( tekst znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 91). Nagranie piosenki znajdziecie w linku poniżej. Po wysłuchaniu piosenki wykonajcie ćwiczenie 1 str.65 w zeszycie ćwiczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=39tS0Acqz_g
Tłumaczenie fragmentów piosenki:
Different materials are fantastic. - Różne materiały są fantastyczne.
The guitar is made of wood.- Gitara jest zrobiona z drewna.
- Na zakończenie wykonajcie ćwiczenie: 2 str. 65
Proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami z 25 i 27 maja (adres: nowakmira17@onet.pl).
11 maja
- Dziś na początek utrwalimy nazwy zabawek. Proszę wykonać ćwiczenie w poniższym linku.
https://quizlet.com/486414227/match
- Następnie wysłuchajcie piosenkę „Where’s my skateboard?”- „Gdzie jest moja deskorolka?”
(Tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90). Poniżej w linku znajdziecie nagranie tej piosenki. Zaśpiewajcie ją razem z rodzicami.
https://www.youtube.com/watch?v=zP8CpwcEgO4
- Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia 1, 2 ze str. 62.
13 maja
- Przypomnijmy nazwy zabawek:
https://quizlet.com/486414227/flashcards
- Wykonajcie ćwiczenia zamieszczone w poniższym linku ( utrwalenie nazw zabawek).
https://quizlet.com/486414227/test
- Następnie proszę uzupełnić w zeszycie ćwiczeń:
- Ćwiczenie1 str.63 (Proszę przepisać słowa zawierające dźwięk „B”)
- Ćwiczenie 2 str.63
Tłumaczenie przyimków:
on- na
in – w
under – pod
It’s on the table. – To jest na stole.
4 maja
Dziś rozpoczniemy rozdział 6, w którym poznamy nazwy zabawek (po angielsku toys). Proszę otworzyć podręczniki na stronie 61, w ćwiczeniu 3 mamy nazwy zabawek po angielsku. Poniższy link ułatwi Wam zapamiętanie nowych wyrazów.
https://quizlet.com/486414227/flashcards
Następnie wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 1, 2 str. 60.
6 maja
Dziś obejrzycie historyjkę ze stron: 62 i 63 w podręczniku. (Dzieci znudzą się grą komputerową i postanowią pojeździć na deskorolce. Okaże się jednak, ze deskorolka zaginęła. Rozpoczną się poszukiwania zaginionej zabawki. Domyślacie się na pewno kto ją ma.) Oto tłumaczenie zdań z opowieści:
This computer game is boring – Ta gra komputerowa jest nudna.
Let’s play with skateboard! – Pobawmy się deskorolką!
Where is my skateboard? -Gdzie jest moja deskorolka?
Is it in the cupboard?- Czy ona jest w szafce?
No, it isn’t. – Nie, nie ma jej.
Is it on the shelf?- Czy one jest na półce?
Is it under the table? – Czy ona jest pod stołem?
Is your skateboard in the garden? – Czy twoja deskorolka jest w ogrodzie?
Yes, it is. – Tak, jest.
A teraz obejrzyjcie historyjkę zamieszczoną w poniższym linku.
https://www.youtube.com/watch?v=jXaHJa3ZEUE&list=PLDee6s2yAuvtiE2AF8S8gYj9TaZT6bh8E&index=6
Porozmawiajcie z rodzicami i odpowiedzcie na pytanie: „Co powinien tygrysek założyć, żeby uchronić głowę?”
Na zakończenie wykonajcie z zeszytu ćwiczeń - ćwiczenie 1 ze strony 61.
UWAGA!
Jeżeli to możliwe proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami: 1,2 ze str. 60 i ćw. 1 str. 61 (adres: nowakmira17@onet.pl).
27 kwietnia
- Dziś na początek ćwiczenia utrwalające czynności i nazwy zwierząt. Wykonajcie ćwiczenia z poniższych linków:
- przypominamy czynności
https://quizlet.com/486413621/flashcards
- przypominamy nazwy zwierząt
https://quizlet.com/486413450/match
https://quizlet.com/486413450/gravity
- Zaśpiewajcie piosenkę „A frog can jump”- „Żaba potrafi skakać” ( tekst znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90). Wykonujcie czynności,
o których jest mowa w piosence. Możecie zachęcić do zabawy rodziców.
Przypominam tłumaczenie:
A frog can jump. – Żaba potrafi skakać.
https://www.youtube.com/watch?v=Ryb-Gsxgpgk
- Na zakończenie wykonajcie ćwiczenie 1 str.55 w zeszycie ćwiczeń
29 kwietnia
- Wykonajcie ćwiczenia w poniższych linkach. Dzięki nim sprawdzicie Waszą znajomość nazw czynności.
https://quizlet.com/486413621/match
https://quizlet.com/486413621/test
- Wykonajcie ćwiczenie 3, 4 str. 59 w zeszycie ćwiczeń.
20- 22 kwietnia
- Na początek przypomnimy nazwy zwierząt i czynności, które potrafią one wykonywać. Przypominam znaczenie wyrażeń:
clap – klaskać
fly – latać
stomp – chodzić ciężko jak słoń
swim – pływać
climb – wspinać się
run – biegać
sing – spiewać
dance – tańczyć
Can you …. ? – Czy potrafisz…. ?
Yes, I can. – Tak potrafię,
No, I can’t. – Nie, nie potrafię.
Posłuchajcie nagrania i zaśpiewajcie piosenkę razem z rodzicami.
https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo
- Następnie przeniesiemy się do dżungli i poznamy nazwy zwierząt, które tam mieszkają. Postarajcie się zapamiętać nazwy tych zwierząt. Możecie razem z rodzicami naśladować dźwięki wydawane przez te zwierzęta.
https://www.youtube.com/watch?v=BDYUV7tx_pM
WIELKANOC 2020
Witajcie Drogie Dzieciaki !
W związku z tym, że zbliżają się Święta Wielkanocne proponuję Wam słownictwo związane z tą tematyką.
- Zapoznajcie się ze słownictwem wielkanocnym. Postarajcie się je zapamiętać.
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
- Gra „What is it?” (Co to jest?) Spróbujcie odgadnąć co ukryte jest na rysunku zanim zobaczycie go w całości. Nazwijcie tę rzecz po angielsku.
https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8
- Wysłuchajcie piosenki „The Easter egg hunt” ( ”Poszukiwanie wielkanocnych jajek”). Tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 91- w lewej kolumnie na dole. Jeśli chcecie możecie nauczyć się tę piosenkę na pamięć.
https://www.youtube.com/watch?v=YDtaAvj7AKQ
- Wykonajcie ćwiczenie 1, 2 str.74 ( w zeszycie ćwiczeń).
- Możecie też zrobić ćwiczenie 3 str. 83 ( w podręczniku).Należy policzyć ile jest jajek w paski, w kropki, w gwiazdki. Policzcie oczywiście po angielsku.
Życzę Wam i Waszym Rodzinom Wesołych Świąt.
Pozdrawiam, M. Nowak
30 marca – 1 kwietnia
Proszę narysować i pokolorować wybrane przez was zwierzątko. Jedno spośród tych, które poznaliśmy w rozdziale 5 ( są one w podręczniku na stronie 51). Następnie podpiszcie to zwierzę i nazwijcie jego części ciała. Przypominam, że części ciała są na stronie 84 w podręczniku. Proszę nie szukać w słowniku części ciała typu: ogon, pazury, dziób itd.. Należy wykorzystać tylko te części ciała, które są na str. 84 w podręczniku. Wykonane prace trzeba będzie przynieść do szkoły, gdy wrócimy po zawieszeniu zajęć. Proszę, więc przechować je w bezpiecznym miejscu w domu, żeby nie uległy zniszczeniu. Jeśli ktoś może, proszę przesłać zdjęcie wykonanej pracy na moją stronę.
Jeżeli pojawią się problemy proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.
-------------------------------------------------
Proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. Oto propozycje na poszczególne dni.
- 16.03 – ćw.2 str. 52; ćw. 1 str. 53
- 18.03 – ćw.1,2 str. 54
- 23.03 – ćw.1 str. 56; 2 str.57
- 25.03 – ćw. 1,2 str.58
Jeśli pojawią się problemy w czasie wykonywania zadań proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.
Pozdrawiam.
Mirosława Nowak