język angielski

 

5 czerwca

 

Wykonajcie ćwiczenia w poniższych linkach. Dzięki nim sprawdzicie Waszą znajomość nazw czynności.

 

https://quizlet.com/486413621/match

 

https://quizlet.com/486413621/test

 

Wykonajcie ćwiczenia: 1 str. 58 i  3, str. 59 w zeszycie ćwiczeń.

Na zakończenie niespodzianka. Mam nadzieję, że pamiętacie tę piosenkę. Zaśpiewajcie  i zatańczcie.

https://www.youtube.com/watch?v=VHbJVJYAlLQ

https://www.youtube.com/watch?v=ukHSLBPzqBk

 

8 czerwca

Dziś rozpoczniemy rozdział 6, w którym poznamy nazwy zabawek (po angielsku toys). Proszę otworzyć podręczniki na stronie 61, w ćwiczeniu 3 mamy nazwy zabawek po angielsku. Poniższy link ułatwi Wam zapamiętanie nowych wyrazów.

https://quizlet.com/486414227/flashcards

Następnie wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 1, 2 str. 60.

15 czerwca

Dziś obejrzycie historyjkę ze stron: 62 i 63 w podręczniku. (Dzieci znudzą się grą komputerową
i postanowią pojeździć na deskorolce. Okaże się jednak, że deskorolka zaginęła. Rozpoczną się poszukiwania zaginionej zabawki. Domyślacie się na pewno kto ją ma.) Oto tłumaczenie zdań
z opowieści:

This computer game is boring – Ta gra komputerowa jest nudna.

Let’s play with skateboard! – Pobawmy się deskorolką!

Where is my skateboard? -Gdzie jest moja deskorolka?

Is it in the cupboard?- Czy ona jest w szafce?

No, it isn’t. – Nie, nie ma jej.

Is it on the shelf?- Czy one jest na półce?

Is it under the table? – Czy ona jest pod stołem?

Is your skateboard in the garden? – Czy twoja deskorolka jest w ogrodzie?

Yes, it is. – Tak, jest.

A teraz obejrzyjcie historyjkę zamieszczoną w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=jXaHJa3ZEUE&list=PLDee6s2yAuvtiE2AF8S8gYj9TaZT6bh8E&index=6

Porozmawiajcie z rodzicami i odpowiedzcie na pytanie: „Co powinien tygrysek założyć, żeby uchronić głowę?”

Na zakończenie wykonajcie z zeszytu ćwiczeń - ćwiczenie 1 ze strony 61.

 

P.S.

Życzę Wam drogie dzieci bezpiecznych, spokojnych i radosnych wakacji. Rodzicom dziękuję za współpracę w czasie nauki zdalnej.

Z pozdrowieniami,

Mirosława Nowak

 

 

25 maja

Dziś poznamy nazwy czynności:

walk – spacerować, chodzić

run – biegać

swim – pływać

fly – latać

jump – skakać

climb- wspinać się

Poniższy link pozwoli Wam poznać wymowę wymienionych czasowników.

https://quizlet.com/486413621/flashcards

 

Następnie proszę wykonać ćwiczenia: 1,2 str. 54 w zeszycie ćwiczeń,

 

29 maja

 

  1. Zaśpiewajcie piosenkę „A frog can jump”- „Żaba potrafi skakać” ( tekst znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90).  Nagranie piosenki znajdziecie w linku poniżej. Wykonujcie czynności, o których jest mowa w piosence.

 Możecie zachęcić do zabawy rodziców.

Tłumaczenie fragmentów piosenki:

A frog can jump. – Żaba potrafi skakać.

Can you …. ? – Czy potrafisz…. ?

Yes, I can. – Tak potrafię,

No, I can’t. – Nie, nie potrafię.

https://www.youtube.com/watch?v=Ryb-Gsxgpgk

 

  1. Po wysłuchaniu piosenki wykonajcie ćwiczenie 1 str.55 w zeszycie ćwiczeń

 

 

 

11 maja

  1. Dziś na początek utrwalimy nazwy zwierząt. Proszę wykonać ćwiczenie w poniższym linku.

https://quizlet.com/486413450/gravity

 

 

  1. Następnie wysłuchajcie piosenkę „Can you help me, please?”- „Czy możesz mi pomóc, proszę?” ( tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90). Poniżej w linku znajdziecie nagranie tej piosenki. Zaśpiewajcie ją razem z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=ghrdPyzusFQ

 

Przypominam tłumaczenie:

Can you help me, please?- Czy możesz mi pomóc, proszę?

No, I can’t. – Nie, nie mogę.

Yes, I can. – Tak, mogę.

I’m scared. – Jestem przerażony.

I’ve got a sore paw. Mam ranną łapkę.

 

  1. Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia: 1, 2 ze str. 52.

 

15 maja

Nadal utrwalamy nazwy zwierząt i artykułów spożywczych.

  1. Wykonajcie ćwiczenia zamieszczone w poniższym linku ( utrwalenie nazw zwierząt
     i artykułów spożywczych).

https://quizlet.com/486413450/test

https://quizlet.com/486412648/match

 

  1. Następnie proszę uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwiczenie1, 2 str.53

UWAGA!

Jeżeli to możliwe proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami: 1,2  str. 52 i ćw. 1,2  str. 52 (adres: nowakmira17@onet.pl).

 

 

 

 

 

4 maja

Dziś obejrzycie historykę pt. „The sore paw” („Boląca łapa”).  Znajdziecie ją w podręczniku na stronie 52 i 53.  (Oto krótkie streszczenie historyjki: Tygrysek będzie miał smutny sen. Przyśni mu się, że wbije sobie coś w łapkę. Poprosi zwierzęta o pomoc, ale niestety wszyscy będą odmawiać. Na pomoc tygryskowi zdecyduje się najmniejsze ze zwierząt. Które? Dowiecie się, gdy obejrzycie historyjkę.) Oto zdania, które pojawią się w opowieści.

I’ve got a sore paw. Mam ranną łapkę.

Can you help me, please?- Czy możesz mi pomóc, proszę?

No, I can’t. – Nie, nie mogę.

Yes, I can. – Tak, mogę.

I’m scared. – Jestem przerażony.

Kliknijcie poniższy link i obejrzyjcie historyjkę.

https://www.youtube.com/watch?v=SgfCvHyuISs&list=PLDee6s2yAuvtiE2AF8S8gYj9TaZT6bh8E&index=5

Jaki morał wypływa z tej opowieści?.... Należy pomagać słabszym i chorym.

Następnie wykonajcie ćwiczenie 1 str.51 w zeszycie ćwiczeń.

 

8 maja

Dziś na początek utrwalimy nazwy zwierząt, które poznaliście ostatnio. Kliknijcie poniższy link i wykonajcie ćwiczenie.

https://quizlet.com/486413450/match

Następnie odszukajcie w swoich teczkach „ Mini- flashcards-unit 5”( są to karty pracy, na których znajdują się zdjęcia zwierząt). Wytnijcie je, przyklejcie na kartkach
i podpiszcie wszystkie zwierzęta. Możecie zrobić album zatytułowany „Animals”
( „Zwierzęta”).

 

 

 

 

20 - 24 kwietnia  


Drogie dzieci rozpoczynamy rozdział 5 związany z przyrodą wokół nas.  W rozdziale tym poznamy nazwy zwierząt. Znajdują się one w podręczniku na stronie 51 w ćwiczeniu 3. Postarajcie się zapamiętać nazwy tych zwierząt. Mam nadzieję, że pomoże Wam w tym poniższy link.

https://quizlet.com/486413450/flashcards

Następnie wykonajcie ćwiczenie na stronie 79 w podręczniku ( wklejcie naklejki, podpiszcie zwierzęta).

 

27 kwietnia  

Nadal utrwalamy nazwy zwierząt.

Wykonajcie ćwiczenia: 1, 2 str. 50 w zeszycie ćwiczeń.

 

 

 

 

 

WIELKANOC 2020

Witajcie  Drogie  Dzieciaki !

W związku z tym, że zbliżają się Święta Wielkanocne proponuję Wam słownictwo związane z tą tematyką.

  1. Zapoznajcie się ze słownictwem wielkanocnym. Postarajcie się je zapamiętać.

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

  1. Gra „What is it?” (Co to jest?) Spróbujcie odgadnąć co ukryte jest na rysunku zanim zobaczycie go w całości. Nazwijcie tę rzecz po angielsku.

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

  1. Wysłuchajcie piosenki „The Easter egg hunt” ( ”Poszukiwanie wielkanocnych jajek”).   Tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 91- w lewej kolumnie na dole. Jeśli chcecie możecie nauczyć się tę piosenkę na pamięć.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YDtaAvj7AKQ

 

  1. Wykonajcie ćwiczenie 1, 2 str.74 ( w zeszycie ćwiczeń).
  2. Możecie też zrobić ćwiczenie 3 str. 83 ( w podręczniku).Należy policzyć ile jest jajek w paski, w kropki, w gwiazdki. Policzcie oczywiście po angielsku.

 

Życzę Wam i Waszym Rodzinom Wesołych Świąt.

Pozdrawiam, M. Nowak

 

 

 

 

30 marca – 3 kwietnia

 

Proszę narysować i pokolorować koszyk z produktami spożywczymi, które poznaliśmy w rozdziale 4 ( nazwy produktów są w podręczniku na stronie 39). Następnie podpiszcie te produkty. Wykonane prace trzeba będzie przynieść do szkoły, gdy wrócimy po zawieszeniu zajęć. Proszę, więc przechować je w bezpiecznym miejscu w domu, żeby nie uległy zniszczeniu. Jeśli ktoś może, proszę przesłać zdjęcie wykonanej pracy na moją stronę.

 

Jeżeli pojawią się problemy proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.

 

 

 

-------------------------------------------------

Proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.  Oto propozycje na poszczególne dni.

  1. 16.03 – ćw.1,2 str.44; ćw.2 str. 45
  2. 20.03 – ćw. 1,2 str. 46; ćw. 3,4 str. 47
  3. 23.03 – ćw. 1,2 str. 48

 

Jeśli pojawią się problemy w czasie wykonywania zadań proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.

 

Pozdrawiam.

Mirosława Nowak