gabinet_s
Treść
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
03.01.2023r.
Prowadzący: Anna Winiarska
Temat zajęć: Zabawy i ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne.
Opis zajęć:
W gabinecie zajęć specjalistycznych odbyły się zajęcia rewalidacyjne, których celem było doskonalenie sprawności gramatyczno-ortograficznych, usprawnianie nawyków poprawnego pisania, rozwijanie zdolności koncentracji uwagi oraz motywacji do nauki. Na zajęciach wykorzystane zostały następujące ćwiczenia:
- Pasujące pary – zabawa multimedialna polegająca na dobieraniu wyrazów pokrewnych do wyrazów z trudnością ortograficzną.
 - Łańcuch gwiezdny – tworzenie skojarzeń do wybranego ortogramu.
 - Magiczny diagram – wyszukiwanie ukrytych wyrazów z podaną trudnością ortograficzną.
 - Krzyżówka – uzupełnianie krzyżówki wyrazami z trudnością ortograficzną.
 
Data: 04.01.2023
Prowadzący: Joanna Jur
Opis zajęć:
W Gabinecie Zajęć Specjalistycznych odbyły się zajęcia „Różnicowanie głosek „s” – „sz” w mowie i w piśmie.”.
Podczas pracy na zajęciach uczniowie wykonywali ćwiczenia:
-doskonalące koordynację wzrokowo-słuchową,
-utrwalające prawidłową wymowę głosek: „s” i „sz”,
-doskonalące prawidłowy zapisu głosek „s” i „sz” w postaci liter
-usprawniające technikę czytania
Pomoce:
Lustro, kartoniki z obrazkami, karty pracy, gra „Przygoda z głoskami syczącymi i szumiącymi” oraz wiersz „Szacowna stara szafa”.
13.01.2023r.
Prowadzący: Anna Winiarska
Temat: Rozpoznawanie, nazywanie i opisywanie różnych stanów emocjonalnych u siebie i innych.
Opis zajęć:
W gabinecie zajęć specjalistycznych zostały przeprowadzone zajęcia rewalidacyjne, których celem było rozpoznawanie i nazywanie emocji, określanie rodzajów emocji, odczytywanie komunikatów niewerbalnych wyrażonych poprzez mimikę twarzy, przywoływanie sytuacji z życia, w których pojawiają się określone emocje. Na zajęciach wykorzystane zostały następujące ćwiczenia:
- Twarze – ćwiczenie polegające na rozpoznawaniu i nazywaniu emocji przedstawionych na ilustracjach, nazywanie emocji pozytywnych, negatywnych i neutralnych.
 - Niedokończone zdania – uzupełnianie zdań zgodnie z własnymi odczuciami.
 - Pewna historia – dostrzeganie i nazywanie stanów emocjonalnych człowieka w opowiadaniu, które zawiera różne emocje.
 - Moje emocje – pokazywanie emocji poprzez mimikę twarzy, wyrażanie własnego nastroju poprzez rysowanie buźki.
 
25.01.2023r.
Prowadzący: Anna Winiarska
Temat zajęć: Zimowy krajobraz nocą – praca plastyczna.
Opis zajęć:
W gabinecie zajęć specjalistycznych odbyły się zajęcia rewalidacyjne z elementami sztuk plastycznych w ramach innowacji pedagogicznej „Usprawnianie przez kreatywne działanie”. Uczestnik zajęć tworzył pracę plastyczną przedstawiającą krajobraz zimowy nocą. Do wykonania krajobrazu wykorzystane zostały następujące pomoce: blok rysunkowy, papier samoprzylepny, papier kolorowy, płatki kosmetyczne, drewniane patyczki, patyczki kosmetyczne, bibuła, klej, nożyczki. Uczeń wykonywał pracę według własnego pomysłu. Chętnie korzystał także ze wskazówek nauczyciela prowadzącego zajęcia. Uczestnicząc w zajęciach uczeń rozwijał wyobraźnię pobudzoną pozytywnymi emocjami oraz doskonalił umiejętność posługiwania się nietypowymi materiałami plastycznymi.
27.01.2023r.
Prowadzący: Anna Winiarska
Temat zajęć: Rozwiązywanie zagadek, rebusów i krzyżówek o zimie.
Opis zajęć:
W gabinecie zajęć specjalistycznych odbyły się zajęcia rewalidacyjne, których głównym celem było rozwijanie myślenia matematyczno-logicznego, wyobraźni, koncentracji uwagi oraz motywowanie do pracy i wysiłku umysłowego. Na zajęciach wykorzystane zostały następujące ćwiczenia:
- Znajdź słowo – wyszukiwanie słów o tematyce zimowej w ukrytej siatce liter.
 - Układanka guzikowa – układanie mozaiki na podstawie szablonu.
 - Połącz w pary – dobieranie słów kluczowych do ich opisów.
 - Krzyżówka – rozwiązywanie krzyżówki na podstawie podpowiedzi.