9.06 i 16.06 Temat: Widowisko muzyczne – Musical Metro.
Drodzy uczniowie, ponieważ nasza przygoda z muzyką dobiega końca, proponuję Wam przez dwie kolejne lekcje obejrzenie musicalu.
Musical – forma teatralna, łącząca muzykę, piosenki, dialogi i taniec. Ładunek emocjonalny dzieła – humor, patos, miłość, gniew – podobnie jak sama opowieść, jest wyrażany poprzez słowa, muzykę, ruch i aspekty techniczne przedstawienia, tworząc jedną, spójną całość.
https://www.youtube.com/watch?v=erVvkESGiM8
02.06 Temat: Tańce integracyjne.
Poniżej podaję kilka ciekawych propozycji na tańce. Poćwicz przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=UgqozZhj6nU
https://www.youtube.com/watch?v=HaoeHXMoQFo
https://www.youtube.com/watch?v=rIHDWccZ4XI
26. 05 Temat: Nauka piosenki : ,,Po której staniesz stronie?”.
Piosenka z dodatkowego repertuaru, zamieszczonego na końcu książki. Podaję linki, gdzie możesz posłuchać i nauczyć się śpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=b-tanldg5Sw
https://www.youtube.com/watch?v=awr76aGqEKs
Osoby chętne zapraszam do zaśpiewania na ocenę (do 1.06).
19.05 Temat: Doskonalenie gry na instrumencie
Czas przeznaczony na dzisiejsze zajęcia postaraj się wykorzystać do doskonalenia gry na flecie czy wybranym przez Ciebie innym instrumencie. Przypomnij sobie utwory, które graliśmy na lekcjach, ewentualnie ćwicz nowe.
12.05 Temat: Ćwiczenia utrwalające nazwy i położenie dźwięku na pięciolinii.
NA OCENĘ DLA WSZYSTKICH- w zeszycie do nut przepisz 2 pięciolinie piosenki ,,Po której staniesz stronie?”, (str.170). Podpisz nazwami literowymi (uwzględnij znaki chromatyczne przy kluczu). Zrób zdjęcie wykonanej pracy i wyślij na mojego maila . Termin – 18.05.
Ćwicz nadal Rotę na flecie.
5.05 Temat: Powtórzenie – wybrane terminy poznane w trakcie roku szkolnego.
Wpisz temat do zeszytu, a pod nim odpowiedz na następujące pytania:
- Jaki jest tytuł polskiego hymnu narodowego i kto go napisał?
- Co można znaleźć w partyturze?
- Kogo nazywamy wirtuozem?
- Czym różni się opera od baletu?
- Co to jest przedtakt?
- Co łączy kuplet z rondem?
- Jak powinien się zachować prawdziwy meloman podczas koncertu?
GRA NA FLECIE – Ćwicz Rotę – https://www.youtube.com/watch?v=35vEamQV6Rs
28.04 Temat: Z muzyką dalej w świat.
Wpisz temat do zeszytu. Przeczytaj temat, posłuchaj piosenki: ,,Radość najpiękniejszych lat”-
https://www.youtube.com/watch?v=aWSZrchVVjE
Osoby odważne zachęcam do zaśpiewania, poprzedzonego wcześniejszym uzgodnieniem ze mną.
21.04 Temat: Warsztat muzyczny. Powtórzenie lekcji 25-28.
Wpisz do zeszytu temat. Przypomnij następujące zagadnienia:
-akompaniament, ostinato, burdon, akord, stopnie gamy, improwizacja, rock and roll, pop, disco,rap.
Zadanie na ocenę – wykonaj zadania 6,7,8,9 z karty pracy, zdjęcie wyślij na mojego e-maila (renatadurda@interia.pl). Termin 27.04. Przy wykonywaniu zadań skorzystaj z informacji zamieszczonych w temacie ,,Folk i country ‘’ oraz innych źródeł.
7.04 Temat: Na estradzie – pop, rock, muzyka rozrywkowa.
Zapisz temat. Przeczytaj treść z podręcznika. Do zeszytu wpisz objaśnienia terminów; disco i rap.
Ćwicz grę na instrumencie.
Uczniowie, którzy chcą zaśpiewać lub zagrać na jakimś instrumencie
proszeni są o kontakt ze mną za pośrednictwem emaila (renatadurda@interia.pl)
lub Messengera w celu ustalenia sposobu zaliczenia.
31.03 Temat: Jazz, czyli wielka improwizacja
Zapisz temat do zeszytu, przeczytaj wiadomości z podręcznika.
Posłuchaj dowolnej muzyki jazzowej.
Ćwicz nadal grę na instrumencie.
Dla chętnych – Na podstawie informacji z Internetu sporządź w zeszycie notatkę o wybranym polskim muzyku jazzowym .
Pracę wyślij na mojego e-maila(renatadurda@interia.pl). Termin- 6.04
17.03 Temat: Z dziejów muzyki- muzyka XX w.
- podręcznik – lekcja 25. Przeczytaj.
Korzystając z Internetu lub innych źródeł wysłuchaj utwory: Lutosławskiego, Kilara, Góreckiego i Pendereckiego.
Ćwicz grę na instrumencie.
24.03 Temat: Folk i country.
Przeczytaj temat. Posłuchaj piosenki: ,,Pędzą konie”- ucz się refrenu.
Ćwicz grę na instrumencie
Renata Durda