Zagadnienia z wychowania fizycznego
na okres 27. 04 – 25. 05. 2020 r.
Dzień dobry.
Drodzy uczniowie w dalszym ciągu zachęcam Was do tego, abyście przez minimum 30 minut dziennie w miarę możliwości uprawiali jakąś aktywność fizyczną np.;(- biegi, skoki, rzuty, marsze, jazda na rowerze, jazda na rolkach, itp,).Pamiętajcie jednocześnie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
Przypominam wszystkim zapominalskim, że mieliście do zrealizowania zagadnienia na ocenę. Czyli ;
_ przygotować zestaw ćw.” gimnastyka poranna”
Wykonać próby zdolności motorycznych
_Gibkość (skłony w przód o nogach prostych
_Siła mięśni brzucha ( brzuszki przez 30 sekund)
_Skoczność ( skok w dal z miejsca mierzony stopami)
_Szybkość ( bieg w miejscu z klaskaniem pod kolanami przez 10 sekund)
Bardzo proszę wszystkie osoby, które mają jakieś zaległości o nadrobienie ich. Wszystkie zadania będą ocenione i oceny przepisane do dziennika.
Pozdrawiam
Robert Ryński
Zadania dla uczniów klasa VI a (CHŁOPCY)
Drodzy uczniowie witam Was gorąco i proponuję kolejne zadania na czas zdalnego nauczania
i pozostawania w domach.
Zadania na czas 27.04. -25.05
W dalszym ciągu dbajcie oswoją aktywność fizyczną i przynajmniej przez pół godziny uprawiajcie sport.
Zadania na ocenę :Wykonajcie następne próby z testy sprawności fizycznej
SZYBKOŚĆ
Biegnij szybko w miejscu przez 10 sekund, wysoko unosząc kolana i klaszcząc pod uniesioną nogą. Policz liczbę klaśnięć.
SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA
Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 s, wykonanie:
a)badany leży na macie/kocu z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod katem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga rodzic/rodzeństwo, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał "start" badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wyjściowej (dotyka łopatkami do maty/koca). Ćwiczenie trwa 30 sekund.
b) pomiarem jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund.
Każdą próbę można powtórzyć dwukrotnie, wpisując lepszy wynik.
SKOCZNOŚĆ
Skocz w dal z miejsca, rezultat zmierz swoimi stopami, w obliczeniach zaokrąglając wynik: mniej niż pół stopy – w dół, więcej niż pół stopy – w górę.
GIBKOŚĆ
Stań w pozycji na baczność, nie zginając nóg w kolanach, wykonaj ruchem ciągłym powolny skłon w przód.
1-chwyć oburącz za kostki
2-palcami obu rąk dotknij palców stóp
3-palcami obu rąk dotknij podłoża
4-wszystkimi palcami obu rąk dotknij podłoża
5- dotknij dłońmi podłoża
6-dotknij głową kolan
Kolejnym waszym zadaniem będzie prowadzenie tabeli aktywności fizycznej w której wpiszecie czas i rodzaj waszej aktywności .. Tabelę uzupełniacie przynajmniej przez dwa tygodnie.
.
Tabela aktywności fizycznej
Lp. |
Data |
Forma aktywności fizycznej |
Czas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wyniki testu przesyłacie do mnie do 08.05.2020
Tabelę aktywności fizycznej do 25.05.2020
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy
Zadania do wykonania z wychowania fizycznego na okres 14.04 – 26.04.2020r.
Wszystkie próby do wykonania zostały zaprezentowane i omówione podczas zajęć wychowania fizycznego, więc nie powinniście mieć problemów z ich wykonaniem. Zostały one również dodatkowo opisane poniżej.
Pamiętajcie, że przed przystąpieniem do ćwiczeń ruchowych należy rozgrzać organizm oraz zapewnić bezpieczne miejsce do ich wykonania. Wykorzystajcie w tym celu zasób ćwiczeń kształtujących, poznanych podczas lekcji wychowania fizycznego, zamieszczonych również na stronie naszej szkoły. Przedstawione dane zostaną ocenione ocenami cząstkowymi, które zostaną wpisane do dziennika.
Opis wykonania zadania
SZYBKOŚĆ
Biegnij szybko w miejscu przez 10 sekund, wysoko unosząc kolana i klaszcząc pod uniesioną nogą. Policz liczbę klaśnięć i zapisz je w poniższej tabeli.
SKOCZNOŚĆ
Skocz w dal z miejsca, rezultat zmierz swoimi stopami, w obliczeniach zaokrąglając wynik: mniej niż pół stopy – w dół, więcej niż pół stopy – w górę. Ocena celująca jest za 9 stóp, odległość jednej stopy mniej równa się z oceną niżej czyli 8 stóp to ocena bardzo dobra.
GIBKOŚĆ
Stań w pozycji na baczność, nie zginając nóg w kolanach, wykonaj ruchem ciągłym powolny skłon w przód.
1-chwyć oburącz za kostki
2-palcami obu rąk dotknij palców stóp
3-palcami obu rąk dotknij podłoża
4-wszystkimi palcami obu rąk dotknij podłoża
5- dotknij dłońmi podłoża
6-dotknij głową kolan
SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA
Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 s, wykonanie:
a)badany leży na macie/kocu z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod katem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga rodzic/rodzeństwo, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał "start" badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan, następnie wraca do pozycji wyjściowej (dotyka łopatkami do maty/koca). Ćwiczenie trwa 30 sekund.
b) pomiarem jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund.
Imię i nazwisko …………………………………………………
\Klasa…………………………………………………………
Rodzaj próby |
Dokonane pomiary
|
Gibkość (wpisz nr) |
|
Siła mięśni brzucha |
|
Skoczność |
|
Szybkość |
|
Każdą próbę można powtórzyć dwukrotnie, wpisując lepszy wynik.
Drodzy uczniowie, w dalszym ciągu zachęcam do codziennej (minimum półgodzinnej) aktywności fizycznej.
Pozdrawiam
Robert Ryński
Zadanie na ocenę.
Poza wykonywaniem wcześniejszych zaleceń proszę samodzielnie wykonanie dwóch próby z testu K.Zuchory(Gibkość i skok w dal z miejsca obie próby zostaną ocenione)
Gibkość - stojąc w pozycji na baczność wykonujemy ciągłym powolnym ruchem skłon tułowia w przód bez zginania nóg w kolanach.
Skoczność- Skok w dal z miejsca odbijamy się obunóż. Odległość mierzycie własnymi stopami (Wynik zaokrągla się do całej stopy)
9 stup -6
8 stup -5
7 stup -4
6 stup 3
4 stopy -2
wynik testu proszę wysłać na podany poniżej adres poczty elektronicznej do 07.04.2020
Pozdrawiam. Michał Sucharzewski.
W razie pytań proszę o kontakt pod adresem:michalsucharzewski@wp.pl
----------------------------------------------------------------------------------
VIa (chłopcy)
ZALECENIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY VI
NA OKRES OD 30.03 – 10.04.2020 R.
Dzień dobry,
Czas się ruszyć. Odchodzimy od biurka, odkładamy na jakiś czas książki i zabieramy się do ćwiczeń (wiem , że wolelibyście pograć w piłkę koszykową, nożną, siatkową czy ręczną ale obecna sytuacja zmusza nas do innej formy pracy).
Na okres od 30.03 – 10.04.2020r proponuję wam ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion, nóg
i brzucha. Zwracam uwagę na skupienie się na mięśniach brzuch z tego względu ,że jest planowany test sprawdzający w/w mięśnie .
https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno
Zagadnienia do realizacji:
31.03.2020 r.
T: „Opracowujemy zestaw ćwiczeń – gimnastyka poranna”
- Wykorzystując zdobytą wiedzę oraz dostępne środki proszę o przygotowanie zestawu ćwiczeń „gimnastyka poranna”. Opracowany zestaw ćwiczeń najlepiej udokumentować zdjęciami lub filmikiem , wykonując te ćwiczenia osobiście w ostateczności opisać ćwiczenia i przesłać na adres
robertrynski@op.pl do 08.04.2020r. Praca będzie oceniona.
02.04.2020 r.
T: „Wzmacniamy mięśnie wysklepiające stopę”
03.04.2020 r.
T: „kształtujemy nawyk prawidłowej postawy”
07.04.2020 r.
T: „Kształtujemy skoczność podczas zabawy ze skakanka”
Przypominam aby przed przystąpieniem do wykonywania w/w zadań odpowiednio się przygotować. Nie zapomnijcie o odpowiednim stroju, przewietrzeniu pokoju, rozgrzewce, oraz bezpiecznej odległości od mebli i innych pokojowych sprzętów.
Ze sportowym pozdrowieniem Robert Ryński
------------------------------------------------------------------------------
DRODZY UCZNIOIWIE.
Regularna aktywność fizyczna wzmacnia naszą odporność. Układ odpornościowy reaguje na ruch w ten sposób, że zwiększa swoją gotowość do walki z infekcjami.Średnia aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana, najlepiej jest uprawiać ją na świeżym powietrzu, unikając skupisk ludzkich, więc indywidualnie(biegi, spacery, gimnastyka). Możecie też wzbogacać ćwiczenia wykorzystując posiadane przez siebie przybory sportowe takie jak różnego rodzaju piłki, skakanki,rowery stacjonarne,woreczki, koła hula -hop.Alternatywą dla aktywności na świeżym powietrzu, podczas niesprzyjającej aury, są indywidualne ćwiczenia w domu np. z trenerem online lub korzystanie z innych nośników elektronicznych. Dlatego też chciałabym Wam zarekomendować jedną z nich.
https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw
https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Pozdrawiam. Michał Sucharzewski.
W razie pytań proszę o kontakt pod adresem:michalsucharzewski@wp.pl
-----------------------------------------------------------------------------
ZAKRES NAUCZANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY VI
Dzień dobry,
Drodzy uczniowie, nauka przez Internet to wyzwanie zarówno dla Was, jak i dla nas nauczycieli wychowania fizycznego, ale kto jak nie my mamy dać przykład hartu ducha i waleczności.
Nie dajce się koronawirusowi, a także nie rozleniwiajcie się i nie popadajcie w bezczynność. To, że nie ma różnego rodzaju przyrządów i przyborów, których używamy w czasie lekcji wychowania fizycznego wcale nie powinno być usprawiedliwieniem bezczynności. Warunki domowe przy odrobinie chęci też można wykorzystać do aktywności fizycznej, jeśli tylko będziecie pomysłowi
i kreatywni.
Pamiętajcie przede wszystkim o tym, aby przed przystąpieniem do wykonania zaleconych zadań zachować zasady bezpieczeństwa. Przygotujcie organizm do wysiłku fizycznego czyli przeprowadzając rozgrzewkę wykorzystajcie poznane do tej pory ćwiczenia rozgrzewkowe oraz pamiętajcie aby ćwiczyć w miejscu, w którym będziecie bezpieczni.
Wszyscy mamy nadzieję na szybki powrót do zajęć wychowania fizycznego w szkole, ale pamiętajcie, że najważniejsze teraz jest zdrowie Wasze i Waszych bliskich, dlatego dbajcie o siebie, zdrowo się odżywiajcie, stosujcie się do ogólnych zaleceń i „zostańcie w domu” .
Zagadnienia do realizacji:
26.03.2020 r.
T: „Wykonujemy improwizację ruchową do wybranej muzyki”
27.03.2020 r.
T: „Poznajemy zasady i metody hartowania organizmu”
Ze sportowym pozdrowieniem Robert Ryński
------------------------------------------------------------------------------
Zalecenia nauczycieli wychowania fizycznego dla uczniów
Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Osieku
na okres zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Mając na uwadze rozwój fizyczny i zdrowie uczniów, nauczyciele wychowania fizycznego zalecają codzienną 30- minutową aktywność fizyczną .
Proponowane zestawy ćwiczeń:
W RAZIE PYTAŃ I WĄTPLIWOŚCI NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO PROSZĄ O KONTAKT PRZEZ WYCHOWAWCÓW KLAS.