wychowanie fizyczne

 

Zagadnienia z wychowania fizycznego

na okres 27. 04 – 25. 05. 2020 r.

 

Dzień dobry.

Drodzy uczniowie w dalszym ciągu zachęcam Was do tego, abyście przez minimum 30 minut dziennie w miarę możliwości uprawiali jakąś aktywność fizyczną np.;(- biegi, skoki, rzuty, marsze, jazda na rowerze, jazda na rolkach, itp,).Pamiętajcie jednocześnie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

Przypominam wszystkim zapominalskim, że mieliście do zrealizowania zagadnienia na ocenę. Czyli ;

_ przygotować zestaw ćw.” gimnastyka poranna

Wykonać próby zdolności motorycznych

_Gibkość (skłony w przód o nogach prostych

_Siła mięśni brzucha ( brzuszki przez 30 sekund)

_Skoczność ( skok w dal z miejsca mierzony stopami)

_Szybkość ( bieg w miejscu z klaskaniem pod kolanami przez 10 sekund)

Bardzo proszę wszystkie osoby, które mają jakieś zaległości o nadrobienie ich. Wszystkie zadania będą ocenione i oceny przepisane do dziennika.

 

Pozdrawiam

Robert Ryński

 

 

 

 

 

 

Zadania dla uczniów klasa VI a (CHŁOPCY)

 

 

Drodzy uczniowie witam  Was  gorąco i proponuję kolejne zadania na czas zdalnego nauczania

 i pozostawania w domach.

Zadania na czas 27.04. -25.05

W dalszym ciągu dbajcie oswoją aktywność fizyczną i przynajmniej przez pół godziny uprawiajcie sport.

Zadania na ocenę :Wykonajcie następne próby z testy sprawności fizycznej

 

 

SZYBKOŚĆ

Biegnij szybko w miejscu  przez 10 sekund, wysoko unosząc kolana i klaszcząc pod uniesioną nogą. Policz liczbę klaśnięć.

 

SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA

Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 s,  wykonanie:

a)badany leży na macie/kocu z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod katem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga rodzic/rodzeństwo, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał "start" badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wyjściowej (dotyka łopatkami do maty/koca). Ćwiczenie trwa 30 sekund.

 b) pomiarem jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund.

Każdą próbę można powtórzyć dwukrotnie, wpisując lepszy wynik.

SKOCZNOŚĆ

Skocz w dal z miejsca, rezultat zmierz swoimi stopami, w obliczeniach zaokrąglając wynik: mniej niż pół stopy – w dół, więcej niż pół stopy – w górę.

GIBKOŚĆ

Stań w pozycji na baczność, nie zginając nóg w kolanach, wykonaj ruchem ciągłym powolny skłon w przód.

1-chwyć oburącz za kostki
2-palcami obu rąk dotknij palców stóp
3-palcami obu rąk dotknij podłoża
4-wszystkimi palcami obu rąk dotknij podłoża
5- dotknij dłońmi podłoża
6-dotknij głową kolan

Kolejnym waszym zadaniem będzie prowadzenie tabeli aktywności fizycznej w której wpiszecie czas i rodzaj waszej aktywności .. Tabelę uzupełniacie przynajmniej przez dwa tygodnie.

.

Tabela aktywności fizycznej

Lp.

Data

Forma aktywności fizycznej

Czas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Wyniki testu przesyłacie do mnie do 08.05.2020

Tabelę aktywności fizycznej do 25.05.2020

michalsucharzewski@wp.pl

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy

 

 

 

 

 

Zadania do wykonania z wychowania fizycznego na okres 14.04 – 26.04.2020r.

Wszystkie  próby do wykonania zostały zaprezentowane i omówione podczas zajęć wychowania fizycznego, więc nie powinniście mieć problemów z ich wykonaniem. Zostały one również dodatkowo opisane poniżej.

Pamiętajcie, że przed przystąpieniem do ćwiczeń ruchowych należy rozgrzać organizm oraz zapewnić bezpieczne miejsce do ich wykonania. Wykorzystajcie w tym celu zasób ćwiczeń kształtujących, poznanych podczas lekcji wychowania fizycznego, zamieszczonych również na stronie naszej szkoły. Przedstawione dane  zostaną ocenione ocenami cząstkowymi, które zostaną wpisane do dziennika.

 

Opis wykonania  zadania

 

SZYBKOŚĆ

Biegnij szybko w miejscu  przez 10 sekund, wysoko unosząc kolana i klaszcząc pod uniesioną nogą. Policz liczbę klaśnięć i zapisz je w poniższej tabeli.

SKOCZNOŚĆ

Skocz w dal z miejsca, rezultat zmierz swoimi stopami, w obliczeniach zaokrąglając wynik: mniej niż pół stopy – w dół, więcej niż pół stopy – w górę. Ocena celująca jest za 9 stóp, odległość jednej stopy mniej równa się z oceną niżej czyli 8 stóp to ocena bardzo dobra.

GIBKOŚĆ

Stań w pozycji na baczność, nie zginając nóg w kolanach, wykonaj ruchem ciągłym powolny skłon w przód.

1-chwyć oburącz za kostki
2-palcami obu rąk dotknij palców stóp
3-palcami obu rąk dotknij podłoża
4-wszystkimi palcami obu rąk dotknij podłoża
5- dotknij dłońmi podłoża
6-dotknij głową kolan

 

SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA

Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 s,  wykonanie:

a)badany leży na macie/kocu z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod katem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga rodzic/rodzeństwo, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał "start" badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan, następnie wraca do pozycji wyjściowej (dotyka łopatkami do maty/koca). Ćwiczenie trwa 30 sekund.

 b) pomiarem jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund.

 

Imię i nazwisko …………………………………………………

\Klasa…………………………………………………………

Rodzaj próby

Dokonane pomiary

 

Gibkość (wpisz nr)

 

 

Siła mięśni brzucha

 

 

Skoczność

 

 

Szybkość

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każdą próbę można powtórzyć dwukrotnie, wpisując lepszy wynik.

Drodzy uczniowie, w dalszym ciągu zachęcam do codziennej (minimum półgodzinnej) aktywności fizycznej.

 

 

Pozdrawiam
Robert Ryński

 

 

 

 

Zadanie na ocenę.

 

Poza wykonywaniem wcześniejszych zaleceń   proszę samodzielnie wykonanie  dwóch próby z testu K.Zuchory(Gibkość i skok w dal z miejsca obie próby zostaną ocenione)

Gibkość - stojąc w pozycji na baczność wykonujemy ciągłym powolnym ruchem skłon tułowia w przód bez zginania nóg w kolanach.

  • dotknięcie palcami rąk do kostek(2)
  • dotknięcie palcami rąk do palców stup (3)
  • dotknięcie palcami rąk do podłogi (4)
  • położenie całych dłoni na podłodze (5)
  • Dotknięcie głową do kolan (6)

Skoczność- Skok w dal z miejsca odbijamy się obunóż. Odległość mierzycie własnymi stopami (Wynik zaokrągla się do całej stopy)

9 stup -6

8 stup -5

7 stup -4

6 stup 3

4 stopy -2

wynik testu proszę wysłać na podany poniżej adres poczty elektronicznej do 07.04.2020

 

 

Pozdrawiam. Michał Sucharzewski.

W razie pytań proszę o kontakt pod adresem:michalsucharzewski@wp.pl

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

VIa (chłopcy)

 

ZALECENIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY VI

NA OKRES OD 30.03 – 10.04.2020 R.

 

Dzień dobry,

Czas się ruszyć. Odchodzimy od biurka, odkładamy na jakiś czas książki i zabieramy się do ćwiczeń (wiem , że wolelibyście pograć w piłkę koszykową, nożną, siatkową czy ręczną ale obecna sytuacja zmusza nas do innej formy pracy).

Na okres od 30.03 – 10.04.2020r proponuję wam ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion, nóg
 i  brzucha. Zwracam uwagę na skupienie się na mięśniach brzuch z tego względu ,że jest planowany test sprawdzający w/w  mięśnie .

https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno

 

Zagadnienia do realizacji:

31.03.2020 r.

T: „Opracowujemy zestaw ćwiczeń – gimnastyka poranna”

 - Wykorzystując zdobytą wiedzę oraz dostępne środki proszę o przygotowanie zestawu ćwiczeń „gimnastyka poranna”. Opracowany zestaw ćwiczeń najlepiej udokumentować zdjęciami  lub filmikiem , wykonując te ćwiczenia osobiście w ostateczności opisać ćwiczenia i przesłać na adres

robertrynski@op.pl    do 08.04.2020r. Praca będzie oceniona.

02.04.2020 r.

T: „Wzmacniamy mięśnie wysklepiające stopę”

 03.04.2020 r.

T: „kształtujemy nawyk prawidłowej postawy”

07.04.2020 r.

T: „Kształtujemy skoczność podczas zabawy ze skakanka”

Przypominam aby przed przystąpieniem do wykonywania w/w zadań odpowiednio się przygotować. Nie zapomnijcie o odpowiednim stroju, przewietrzeniu pokoju, rozgrzewce, oraz bezpiecznej odległości od mebli i innych pokojowych sprzętów.

 

Ze sportowym pozdrowieniem Robert Ryński

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------

DRODZY UCZNIOIWIE.

 

Regularna aktywność fizyczna wzmacnia naszą odporność. Układ odpornościowy reaguje na ruch w ten sposób, że zwiększa swoją gotowość do walki z infekcjami.Średnia aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana, najlepiej jest uprawiać ją na świeżym powietrzu, unikając skupisk ludzkich, więc indywidualnie(biegi, spacery, gimnastyka). Możecie też wzbogacać ćwiczenia wykorzystując posiadane przez siebie przybory sportowe takie jak różnego rodzaju piłki, skakanki,rowery stacjonarne,woreczki, koła hula -hop.Alternatywą dla aktywności na świeżym powietrzu, podczas niesprzyjającej aury, są indywidualne ćwiczenia w domu np. z trenerem online lub korzystanie z innych nośników elektronicznych. Dlatego też chciałabym Wam zarekomendować jedną z nich.

https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

 

Pozdrawiam. Michał Sucharzewski.

W razie pytań proszę o kontakt pod adresem:michalsucharzewski@wp.pl

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

ZAKRES NAUCZANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY VI

 

Dzień dobry,

Drodzy uczniowie, nauka przez Internet to wyzwanie zarówno dla Was, jak i dla nas nauczycieli wychowania fizycznego, ale kto jak nie my mamy dać przykład hartu ducha i waleczności.

Nie dajce się koronawirusowi, a także nie rozleniwiajcie się i nie popadajcie w bezczynność. To, że nie ma różnego rodzaju przyrządów i przyborów, których używamy w czasie lekcji wychowania fizycznego wcale nie powinno być usprawiedliwieniem bezczynności. Warunki domowe przy odrobinie chęci też można wykorzystać do aktywności fizycznej, jeśli tylko będziecie pomysłowi
i kreatywni.

Pamiętajcie przede wszystkim o tym, aby przed przystąpieniem do wykonania zaleconych zadań zachować zasady bezpieczeństwa. Przygotujcie organizm do wysiłku fizycznego czyli  przeprowadzając rozgrzewkę wykorzystajcie poznane do tej pory ćwiczenia rozgrzewkowe oraz pamiętajcie aby ćwiczyć w miejscu, w którym będziecie bezpieczni.

Wszyscy mamy nadzieję na szybki powrót do zajęć wychowania fizycznego w szkole, ale pamiętajcie, że najważniejsze teraz jest zdrowie Wasze i Waszych bliskich, dlatego dbajcie o siebie, zdrowo się odżywiajcie, stosujcie się do ogólnych zaleceń i „zostańcie w domu” .

Zagadnienia do realizacji:

26.03.2020 r.

T: „Wykonujemy improwizację ruchową do wybranej muzyki”

27.03.2020 r.

T: „Poznajemy zasady i metody hartowania organizmu”

 

 

Ze sportowym pozdrowieniem Robert Ryński

 

 

------------------------------------------------------------------------------

Zalecenia nauczycieli wychowania fizycznego dla uczniów
Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Osieku
na okres zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

 

 

Mając na uwadze rozwój fizyczny i zdrowie uczniów, nauczyciele wychowania fizycznego zalecają codzienną 30- minutową aktywność fizyczną .

 

Proponowane zestawy ćwiczeń:

  1. Wykorzystaj zasób ćwiczeń kształtujących, poznanych podczas lekcji wychowania fizycznego oraz innych zajęć sportowych:
  • krążenia ramion, tułowia, bioder;
  • skłony w przód, w tył, skrętoskłony;
  • wymachy, wypady;
  • skiping A, C;
  • przysiady;
  • ćwiczenia w podporach (przodem, tyłem);
  • ćwiczenia w leżeniu (przodem, tyłem);
  • skoki, przeskoki, podskoki;
  • ćwiczenia koordynacji ruchowej;
  • ćwiczenia równoważne;
  • ćwiczenia rozciągające;
  • ćwiczenia rozluźniające.
  1. Wzbogać ćwiczenia wykorzystując posiadane przez Ciebie przybory sportowe np.: różnego rodzaju piłki, koła hula-hop, rakietki do tenisa stołowego i badmintona, woreczki, koce i materace.
  1. Wykonuj improwizację ruchową do wybranej muzyki.
  1. Obejrzyj transmisję z wybranej dyscypliny sportowej (po powrocie do szkoły zrelacjonujesz jej przebieg).
  1. Wykorzystując dostępne źródła informacji, poszerz swoją wiedzę na temat  zdrowego stylu życia oraz zapobiegania chorobom cywilizacyjnym: cukrzyca, otyłość, bulimia i anoreksja, wady postawy (po powrocie do szkoły podzielisz się swoją wiedzą).
  1. Wykonując wszystkie zadania ruchowe zwróć szczególną uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych oraz zasady higieny.

 

W RAZIE PYTAŃ I WĄTPLIWOŚCI NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO PROSZĄ O KONTAKT PRZEZ WYCHOWAWCÓW KLAS.