muzyka

 

25.06 Temat: Piotruś i wilk – bajka muzyczna.

Drodzy uczniowie w trakcie dzisiejszej  lekcji muzyki proponuję obejrzenie bajki. Po obejrzeniu zastanówcie się jaką rolę w niej  odegrała muzyka, jakie instrumenty budowały napięcie, czy muzyka w tym filmie potrafiła zastąpić słowa.

https://www.dailymotion.com/video/x3yssl9

 

 

 

4.06 Temat: Zabawy z rytmem - kubki

W ramach dzisiejszej lekcji poćwicz zabawę z kubkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=e43WMJ7q4wY

 

 

 

28.05 Temat: Warsztat muzyczny – utrwalenie zdobytych wiadomości.

Uzupełnij kartę pracy (,,dźwięki i gesty”)- załącznik na dole strony. Odsyłają tylko te osoby, które nie odesłały dotychczas żadnej pracy  - (termin – do 3.06).

 

 

21.05 Temat: Doskonalenie gry na instrumencie

Czas przeznaczony na dzisiejsze zajęcia postaraj się wykorzystać do doskonalenia gry na flecie czy wybranym przez Ciebie innym instrumencie. Przypomnij sobie utwory, które graliśmy na lekcjach, ewentualnie ćwicz nowe.

 

 

 

14.05 Temat: Aktywne słuchanie muzyki – zabawy

Aktywne słuchanie  muzyki to poznawanie jej w różnorodny sposób: to słuchanie, granie, tańczenie śpiewanie z elementami pantomimy. W ramach dzisiejszych zajęć proponuję Wam zabawy przy muzyce. Poniżej podaję przykłady:

https://www.youtube.com/watch?v=iqunQusa9cE

https://www.youtube.com/watch?v=ITTBqgMcjNo&list=PL_f2FrQ9AXWqIGyeW4CEufnD1T9UXGivy

https://www.youtube.com/watch?v=GVxHpLsmkjM&list=PL_f2FrQ9AXWqIGyeW4CEufnD1T9UXGivy&index=2

DLA CHĘTNYCH: Zaproponuj własną zabawę do dowolnego utworu, nagraj się i przyślij na maila. Termin 27.05

 

 

 

7.05 Temat: Powtórzenie – zagadnienia z historii muzyki.

Wpisz  do zeszytu odpowiedzi na 3 pytania z podręcznika z zakładki ,, zadania z historii muzyki” str.164.

Gra na flecie- propozycja: Mazurek Dąbrowskiego

https://www.youtube.com/watch?v=4oueXks4doQ

 

 

30.04 Temat: Utrwalenie wybranych zagadnień

Wpisz temat do  zeszytu. Przypomnij sobie następujące wiadomości:

- co to jest artykulacja? (temat: ,,Muzyczny ping-pong”)

- co to jest: rondo, refren, kuplet? (temat: ,,Na okrągło”)

Zrób notatkę w zeszycie (możesz wpisać znaczenie tych pojęć)

 

 

 

23.04 Temat: Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem ! Wartość wspólnego muzykowania.

Zapisz temat w zeszycie, przeczytaj wiadomości z podręcznika.

Posłuchaj  piosenki ,,Tyle słońca w całym mieście” (np. z Internetu)w wykonaniu A. Jantar. Osoby  chętne zapraszam do zaśpiewania na ocenę, proszę wcześniej o uzgodnienie terminu.

Polecam również naukę tańca (Belgijka). https://www.youtube.com/watch?v=HaoeHXMoQFo

 

 

16.04 Temat: Warsztat muzyczny. Utrwalenie wiadomości i umiejętności (23-26)

Powtórz następujące wiadomości o:

- instrumentach dętych

- zespołach kameralnych

- co to jest fuga?

- co to jest polifonia?

DLA CHĘTNYCH – Wykonaj fletnię Pana (jeśli masz potrzebne materiały w domu). Instrukcja znajduje się w książce – podręcznik, s.153. Zdjęcie instrumentu prześlij na  mojego emaila.

 

 

 

 

Uczniowie, którzy chcą zaśpiewać lub zagrać na jakimś instrumencie

proszeni są o kontakt ze mną za pośrednictwem emaila (renatadurda@interia.pl)

lub Messengera w celu ustalenia sposobu zaliczenia.

 

 

2.04 Temat: Cztery pory roku z maestro Vivaldim. Życie i twórczość Antoniego Vivaldiego.

Zapisz temat do zeszytu. Przeczytaj wiadomości z podręcznika. Posłuchaj nagrań kompozytora.

W zeszycie wykonaj zadania 1-3 z dołączonej karty pracy (6a KARTA PRACY 02 IV.jpg). W zadaniu trzecim, jeśli przepisujesz z karty, wystarczy podać numer zdjęcia. Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na mojego emaila: renatadurda@interia.pl Termin – 8.04. 

 

 

26.03 Temat: Z dziejów muzyki – barok. Jan Sebastian Bach

Wpisz do zeszytu temat, przeczytaj informacje z podręcznika. Do zeszytu wpisz znaczenie terminów: polifonia i fuga. Jeśli masz taką możliwość – wysłuchaj piosenki Z. Wodeckiego: ,,Zacznij od Bacha”

DLA CHĘTNYCH: Przygotuj album lub prezentację o życiu i twórczości  Jana Sebastiana Bacha. Pracę można przesłać na mojego e-maila.(renatadurda@interia.pl).

 

 

 

 

12.03 Temat: Instrumenty dęte

Przeczytaj temat, wpisz do zeszytu podział instrumentów.

ZADANIE: Korzystając z Internetu lub innych źródeł posłuchaj brzmienia instrumentów dętych

DLA CHĘTNYCH – propozycja zabawy- fletnia Pana (z podręcznika)

 

 

19.03 Temat: Powietrzna muzyka

Przeczytaj temat.

ZADANIE- wykonaj układ ruchowy do wybranej piosenki

Ćwicz grę na instrumencie

 

Renata Durda

 

 

Załączniki

Galeria zdjęć

6a KARTA PRACY 02 IV.jpg