wychowanie fizyczne

 

Zalecenia z wychowania fizycznego na okres 25.05 – 25.06.2020r.

Klasa VAB (dziewczęta)

 

Drodzy uczniowie, w dalszym ciągu zachęcam do codziennej (minimum półgodzinnej) aktywności fizycznej. Pamiętajcie, że przed przystąpieniem do ćwiczeń ruchowych należy rozgrzać organizm oraz zapewnić bezpieczne miejsce do ich wykonania.

Tym razem nie wysyłajcie informacji zwrotnej o wykonanych zadaniach,  liczę na Waszą rzetelność i odpowiedzialność.  Życzę przyjemnych ćwiczeń.

 

Zadania do wykonania na czas od 25-31.05.2020r.

  1. Technika minipiłki ręcznej – rzuty piłki jednorącz.


Proszę o przeprowadzenie kilkuminutowej rozgrzewki.
Następnie o wykonanie ćwiczeń:
- proszę wykonać kilka podrzutów piłki lewą ręką
- proszę wykonać kilka podrzutów piłki prawą ręką
- po podrzucie piłki proszę wykonać rzut do wyznaczonego celu.
Proszę o powtórzenie kilkukrotnie tych ćwiczeń.

 

  1. Gry i zabawy ruchowe z elementami minipiłki ręcznej.

 

Wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę:
- trucht w miejscu
- krążenie ramion w przód i w tył
- skłony w przód
- skłony boczne
- wypady nogi w przód - powrót - zmiana nogi
- krążenia tułowia
- podskoki pajaca
Następnie wykonaj ćwiczenia i zabawy z piłką:
- marsz z podrzucaniem i chwytaniem piłki
- przekładanie piłki dookoła tułowia
- turlanie piłki po podłożu
- przenoszenie piłki pod uniesionym lewym i prawym kolanem
- podrzucanie i chwytanie piłki oburącz nad twarzą.

 

  1. Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka.

 

Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka.
Długotrwale działający stres negatywnie wpływa na kondycję fizyczną całego organizmu. Przewlekle działające negatywne bodźce stresowe wpływają na kondycję psychiczną, nasilają uczucie niepokoju, zaburzają funkcje poznawcze, wywołują zmęczenie i obniżają poziom wszelkich aktywności życiowych, w tym również aktywności fizycznej. Osoby w warunkach przewlekłego stresu znacznie gorzej znoszą trudy dnia codziennego i ogólnie ponoszą znacznie większe koszty zdrowotne wszelkich obniżeń formy. Z kolei aktywność ruchowa ma skutki przeciwne, poprawia kondycję fizyczną i sprawność organizmu, ale także podnosi odporność, przynosi odprężenie, a jednocześnie dodaje energii i poprawia nastrój. Sport dodatkowo usprawnia funkcjonowanie naszego mózgu, sprzyja koncentracji i wzrostowi samooceny.
Wysiłek fizyczny jest prostym narzędziem łagodzącym stres psychiczny. Ćwiczenia ruchowe osłabiają reakcję stresową organizmu i poprawiają nastrój. Regularny wysiłek fizyczny przeciwdziała efektom nagłego oraz przewlekłego stresu, zapewnia lepszą tolerancję obciążeń stresowych i wpływa korzystnie na redukcję ryzyka schorzeń sercowo-naczyniowych czy metabolicznych.
W celu trwałego obniżenia stresu konieczny jest systematyczny ruch.
Wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę i dowolną aktywność fizyczną, taką która pozwoli Ci się zrelaksować( gry i zabawy, taniec, ćwiczenia z dowolną piłką, spacer).
 

  1. Technika minipiłki ręcznej – chwyt piłki oburącz.

Dzień dobry.
Technika  minipiłki ręcznej – chwyty piłki.
Wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę:
- trucht w miejscu
- krążenie ramion w przód i w tył
-skłony w przód
-skłony boczne
- wypady nogi w przód - powrót - zmiana nogi
- krążenia tułowia
- podskoki pajaca
Następnie wykonaj ćwiczenia i zabawy z piłką:
- marsz z podrzucaniem i chwytaniem piłki
- przekładanie piłki dookoła tułowia
- turlanie piłki po podłożu
- przenoszenie piłki pod uniesionym lewym i prawym kolanem
- podrzucanie i chwytanie piłki oburącz nad twarzą

- wykonaj kilka rzutów do wcześniej wyznaczonego celu

 

 

 

Zadania do wykonania na czas 01-10.06.2020r.

 

  1. Minipiłka ręczna - kozłowanie piłki i podania. 

 

Proszę żeby wykonać kilkuminutową rozgrzewkę:
- wykonaj 3 minutowy bieg
 następnie:
- krążenia ramion w przód i w tył 10x
- skłony tułowia w przód z pogłębianiem 10x
- skrętoskłony w lewą i prawą stronę 6x
- bieg w miejscu, unieś kolana do klatki piersiowej 10x
- bieg w miejscu, uderzaj pietami o pośladki 10x
- krążenia tułowia w lewa stronę 6x i w prawą 6x
- wykonaj wypad w przód lewą nogą, następnie prawą

Po rozgrzewce wykonaj ćwiczenia:

- w marsz po prostej kozłuj piłkę przez parę kroków

– w marszu slalomem kozłuj piłkę przez parę kroków 

- następnie wykonaj rzut raz prawa raz lewą ręką

Powtórz ćwiczenia kilka razy.

 

  1. Minipiłka ręczna - kozłowanie piłki i podania, chwyt piłki.

 

Wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę. Następnie dowolną aktywność fizyczną ( marsz, marszobieg, gry i zabawy z piłką lub skoki na skakance).
Przygotuj się do gry w piłkę ręczną.
Wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę.
Następnie wykonaj ćwiczenia:
-przekładaj piłkę z ręki do ręki dookoła tułowia na zmianę kilkukrotnie w prawo i w lewo
-kilkukrotnie podrzuć piłkę i klaśnij, stopniowo zwiększaj ilość klaśnięć
- przerzucaj piłkę z prawej do lewej dłoni zwiększając odległość między dłońmi
- wykonaj kozłowanie prawą i lewą ręką w miejscu i w marszu
- wyznacz miejsce o średnicy ok. 1 metra i z odległości kilku kroków wykonaj po kilka rzutów prawą i lewą ręką do celu.
 

 

  1. Gry i zabawy wg inwencji ucznia np. jazda na rowerze, gra w piłkę, skakanie na skakance.
  2. Gry i zabawy ruchowe z elementami minipiłki siatkowej

Wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę:
- trucht w miejscu
- krążenie ramion w przód i w tył
-skłony w przód
-skłony boczne
- wypady nogi w przód - powrót - zmiana nogi
- krążenia tułowia
- podskoki pajaca
Następnie wykonaj ćwiczenia i zabawy z piłką:
- marsz z podrzucaniem i chwytaniem piłki
- przekładanie piłki dookoła tułowia
- turlanie piłki po podłożu
- przenoszenie piłki pod uniesionym lewym i prawym kolanem
- podrzucanie i chwytanie piłki oburącz nad twarzą
Konkurs - podrzucanie piłki i klaskanie przed chwytem ( ćwiczenie wykonaj na podwórku, tam gdzie jest bezpiecznie):
- podrzuć piłkę, klaśnij i chwyć - sprawdź ile razy wykonasz zadanie bez upadku piłki na podłoże
- podrzuć piłkę i policz, ile razy klaśniesz przed chwytem( 1, 2 3 czy więcej?).
Ćwiczenia wykonaj kilkukrotnie.
 

 

 

  1. Ćwiczenia zręcznościowe - rzuty do celu.

Zapraszam Was do przeprowadzenia ulubionej zabawy  ruchowej, następnie wykonajcie rozgrzewkę: kilka skłonów w przód, skrętoskłony, krążenia ramion w przód i w tył, bieg w miejscu kolana do klatki piersiowej, bieg w miejscu uderzamy piętami o pośladki. Następnie 10 pajacyków i dziesięć przysiadów.

Po rozgrzewce wykonajcie ćwiczenie:

- wyznaczcie sobie miejsce, od którego odliczycie pięć kroków,

- następnie poszukajcie małej piłki lub woreczka,

- zadanie polega na wykonaniu 10 rzutów do wyznaczonego celu lewą i prawą ręką.

 

Zadania do wykonania na czas 15-25.06.2020r.

 

  1. Odbicia piłki sposobem górnym wysoko i nisko.

Proszę wykonać rozgrzewkę:
- wykonaj 3 minutowy bieg
 następnie:
- krążenia ramion w przód i w tył 10x
- skłony tułowia w przód z pogłębianiem 10x
- skrętoskłony w lewą i prawą stronę 6x
- bieg w miejscu, unieś kolana do klatki piersiowej 10x
- bieg w miejscu, uderzaj pietami o pośladki 10x
- krążenia tułowia w lewą stronę 6x i w prawą 6x
- wykonaj wypad w przód lewą nogą, następnie prawą
- wykonaj 4 pompki
- wykonaj 10 przysiadów
Ćwiczenia do wykonania:
Ćwiczenie 1:
Wykonaj jak największą ilość odbić piłki sposobem górnym nad głową, pamiętając o przyjęciu pozycji siatkarskiej i prawidłowym ułożeniu rąk.
Ćwiczenie 2:
Wykonaj jak największą ilość odbić piłki sposobem dolnym, pamiętając o przyjęciu pozycji siatkarskiej i prawidłowym ułożeniu rąk.
 

 

  1. Gry i zabawy z różnymi rodzajami piłek (rzuty, kozłowania, podania-zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców):

- podania piłki do partnera jednorącz w miejscu i w ruchu,

- podania piłki do partnera oburącz w miejscu i w ruchu,

- odbicia piłki,

- kozłowanie piłki w miejscu i w ruchu,

- rzuty piłką do celu,

- prowadzenie piłki nogą,

- strzały piłką do celu. 

 

  1. Moja ulubiona forma aktywności fizycznej. Robię to co sprawia mi najwięcej przyjemności np. jazda na rowerze, bieganie, granie w piłkę (nożną, siatkowa lub koszykową), skakanie na skakance. Decyzja wyboru dyscypliny należy do Was zaproście do zabawy najbliższych.
  2. Technika i taktyka koszykówki – kozłowanie piłki po prostej ze zmianą reki kozłującej.

Proszę o przeprowadzenie kilkuminutowej rozgrzewki. Następnie o wykonanie ćwiczenia:
- kozłowanie piłki prawą ręką po linii prostej 10x
- kozłowanie piłki lewą ręką po linii prostej 10x
(jeśli nie macie piłki do koszykówki to możecie kozłować każdą inną jaką macie).
Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

Zadania dla uczniów klasa V a (CHŁOPCY)

 

 

Drodzy uczniowie witam  Was  gorąco i proponuję kolejne zadania na czas zdalnego nauczania

 i pozostawania w domach.

Zadania na czas 27.04. -25.05

W dalszym ciągu dbajcie oswoją aktywność fizyczną i przynajmniej przez pół godziny uprawiajcie sport.

Zadania na ocenę :Wykonajcie następne próby z testy sprawności fizycznej

 

 

SZYBKOŚĆ

Biegnij szybko w miejscu  przez 10 sekund, wysoko unosząc kolana i klaszcząc pod uniesioną nogą. Policz liczbę klaśnięć.

 

SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA

Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 s,  wykonanie:

a)badany leży na macie/kocu z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod katem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga rodzic/rodzeństwo, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał "start" badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wyjściowej (dotyka łopatkami do maty/koca). Ćwiczenie trwa 30 sekund.

 b) pomiarem jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund.

Każdą próbę można powtórzyć dwukrotnie, wpisując lepszy wynik.

Kolejnym waszym zadaniem będzie prowadzenie tabeli aktywności fizycznej w której wpiszecie czas i rodzaj waszej aktywności .. Tabelę uzupełniacie przynajmniej przez dwa tygodnie.

 

 

.

Tabela aktywności fizycznej

Lp.

Data

Forma aktywności fizycznej

Czas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proszę o jak najszybsze nadesłanie zaległych prac , wiele osób jeszcze tego nie uczyniło    a każda wasza praca zostanie oceniona. Przypominam że zaległe prace to tabela aktywności fizycznej za miesiąc kwiecień i dwie próby z testy sprawności fizycznej (skok w dal z miejsca i gibkość)

 Wyniki testu przesyłacie do mnie do 08.05.2020

Tabelę aktywności fizycznej do 25.05.2020

michalsucharzewski@wp.pl

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy

 

 

 

Zalecenia z wychowania fizycznego na okres 27.04. – 24.05.2020r.

Klasa VAB (dziewczęta)

 

Drogie dziewczęta, w dalszym ciągu zachęcam do codziennej (minimum półgodzinnej) aktywności fizycznej.

Pamiętajcie, że przed przystąpieniem do ćwiczeń ruchowych należy rozgrzać organizm oraz zapewnić bezpieczne miejsce do ich wykonania. Wykorzystajcie w tym celu zasób ćwiczeń kształtujących, poznanych podczas lekcji wychowania fizycznego, zamieszczonych również na stronie naszej szkoły.

 

Część I od 27.04.-10.05.2020r.

W kolejnych etapach zdalnego nauczania będziemy realizować zagadnienia związane z poszczególnymi dyscyplinami sportowymi. Zaczniemy od Waszej ulubionej gry zespołowej, minipiłki koszykowej. Będziemy doskonalić umiejętności związane z tą właśnie dyscypliną sportową i pogłębiać wiedzę oraz przepisy gry na jej temat.

Zagadnienia do realizacji:

  1. Doskonalenie kozłowania piłki w miejscu i w ruchu.
  2. Doskonalenie podań i chwytów piłki.
  3. Doskonalenie rzutów do kosza/celu.
  4. Pogłębianie wiedzy na temat zasad i przepisów gry w minipiłce  koszykowej.

W tym celu należy wykorzystać odpowiedni teren na podwórku przydomowym i piłkę koszykową lub w przypadku jej braku inną piłkę, którą posiadasz w domu. Zalecenia wykonujemy tylko wtedy, gdy mamy ku temu odpowiednie warunki i sprzęt sportowy. Zawsze pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa. Na zakończenie proszę o rozwiązanie testu z zakresu przepisów i zasad gry w minipiłkę koszykową. Znajdziecie go na dole strony – załącznik o nazwie „Minipiłka koszykowa”. Odpowiedzi należy przesłać do dnia 10.05.2020r. Test zostanie oceniony, a oceny wpisane do dziennika.

 

Wszystkie powyższe  zagadnienia z zakresu minipiłki koszykowej zostały zaprezentowane i omówione podczas zajęć wychowania fizycznego, więc nie powinniście mieć problemów z ich wykonaniem. Życzę przyjemnych ćwiczeń.

 

 

 

Część II od 11.05.-24.05.2020r.

W drugiej części zajmiemy się kolejną grą zespołową, minipiłką siatkową.  Będziemy doskonalić umiejętności związane z tą właśnie dyscypliną sportową i pogłębiać wiedzę oraz przepisy gry na jej temat.

Zagadnienia do realizacji:

  1. Doskonalenie odbicia piłki sposobem oburącz górnym w postawie wysokiej.
  2. Doskonalenie odbicia piłki sposobem oburącz dolnym w postawie niskiej.
  3. Doskonalenie zagrywki dolnej.
  4. Pogłębianie wiedzy na temat zasad i przepisów gry w piłce  siatkowej.

W tym celu należy wykorzystać odpowiedni teren na podwórku przydomowym i piłkę siatkową lub w przypadku jej braku inną piłkę, którą posiadasz w domu. Zalecenia wykonujemy tylko wtedy, gdy mamy ku temu odpowiednie warunki i sprzęt sportowy. Zawsze pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa. Na zakończenie proszę o przygotowanie krzyżówki, której hasłem będzie słowo „SIATKA”. W formułowaniu pytań proszę uwzględnić zagadnienia związane z zasadami i przepisami gry w mnipiłkę siatkową.  Pracę należy przesłać do dnia 10.05.2020r. Zostanie ona oceniona, a oceny wpisane do dziennika.

 

Wszystkie powyższe  zagadnienia z zakresu minipiłki siatkowej zostały zaprezentowane i omówione podczas zajęć wychowania fizycznego, więc nie powinniście mieć problemów z ich wykonaniem. Życzę przyjemnych ćwiczeń.

 

 

Pozdrawiam.
Anna Bojarska
bojarska.wych.fiz@gmail.com

 

 

Klasa V a i b(Chłopcy)

Zalecenia nauczycieli wychowania fizycznego dla uczniów
Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Osieku
na okres zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

 

 

Mając na uwadze rozwój fizyczny i zdrowie uczniów, nauczyciele wychowania fizycznego zalecają codzienną 30- minutową aktywność fizyczną .

 

Proponowane zestawy ćwiczeń:

  1. Wykorzystaj zasób ćwiczeń kształtujących, poznanych podczas lekcji wychowania fizycznego oraz innych zajęć sportowych:
  • krążenia ramion, tułowia, bioder;
  • skłony w przód, w tył, skrętoskłony;
  • wymachy, wypady;
  • skiping A, C;
  • przysiady;
  • ćwiczenia w podporach (przodem, tyłem);
  • ćwiczenia w leżeniu (przodem, tyłem);
  • skoki, przeskoki, podskoki;
  • ćwiczenia koordynacji ruchowej;
  • ćwiczenia równoważne;
  • ćwiczenia rozciągające;
  • ćwiczenia rozluźniające.
  1. Wzbogać ćwiczenia wykorzystując posiadane przez Ciebie przybory sportowe np.: różnego rodzaju piłki, koła hula-hop, rakietki do tenisa stołowego i badmintona, woreczki, koce i materace.
  1. Wykonuj improwizację ruchową do wybranej muzyki.
  1. Obejrzyj transmisję z wybranej dyscypliny sportowej (po powrocie do szkoły zrelacjonujesz jej przebieg).
  1. Wykorzystując dostępne źródła informacji, poszerz swoją wiedzę na temat  zdrowego stylu życia oraz zapobiegania chorobom cywilizacyjnym: cukrzyca, otyłość, bulimia i anoreksja, wady postawy (po powrocie do szkoły podzielisz się swoją wiedzą).
  1. Wykonując wszystkie zadania ruchowe zwróć szczególną uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych oraz zasady higieny.

 

W RAZIE PYTAŃ I WĄTPLIWOŚCI NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO PROSZĄ O KONTAKT PRZEZ WYCHOWAWCÓW KLAS.

 

 

Dodatkowo jako dokumentację swoich działań uzupełniacie tabelę  i wysyłacie do mnie na pocztę elektroniczną ( michalsucharzewski@wp.pl) .Osoby które nie wysłały jeszcze wyników testu sprawności proszę o jak najszybsze uzupełnienie braków .

Tabela aktywności fizycznej od 20.04.2020

Lp.

Data

Forma aktywności fizycznej

Czas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zalecenia z wychowania fizycznego na okres 15.04 – 26.04.2020r.

Klasa VAB (dziewczęta)

Drodzy uczniowie, w dalszym ciągu zachęcam do codziennej (minimum półgodzinnej) aktywności fizycznej.

Przesyłam Tabelę aktywności fizycznej i Indywidualną kartę sprawności fizycznej, które należy wypełnić i przesłać w wyznaczonym terminie (26.04.2020r.).

 

Tabela aktywności fizycznej 15.04.-24.04.2020r.

Lp.

Data

Forma aktywności fizycznej

Czas

1.

15.04.2020

 

 

2.

16.04.2020

 

 

3.

17.04.2020

 

 

4.

20.04.2020

 

 

5.

21.04.2020

 

 

6.

22.04.2020

 

 

7.

23.04.2020

 

 

8.

24.04.2020

 

 

 

Indywidualna karta sprawności fizycznej

 

Imię i nazwisko …………………………………………………

\Klasa…………………………………………………………

Rodzaj próby

Dokonane pomiary

 

Gibkość (wpisz nr)

 

 

Siła mięśni brzucha

 

 

Skoczność

 

 

Szybkość

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszystkie powyższe  próby zostały zaprezentowane i omówione podczas zajęć wychowania fizycznego, więc nie powinniście mieć problemów z ich wykonaniem. Zostały one również dodatkowo opisane poniżej.

Pamiętajcie, że przed przystąpieniem do ćwiczeń ruchowych należy rozgrzać organizm oraz zapewnić bezpieczne miejsce do ich wykonania. Wykorzystajcie w tym celu zasób ćwiczeń kształtujących, poznanych podczas lekcji wychowania fizycznego, zamieszczonych również na stronie naszej szkoły.

Aktywność fizyczna (informacje przekazane w tabelach) oraz  Indywidualna karta sprawności fizycznej zostaną ocenione ocenami cząstkowymi, które zostaną wpisane do dziennika.

 

Opis wykonania powyższych prób

 

SZYBKOŚĆ

Biegnij szybko w miejscu  przez 10 sekund, wysoko unosząc kolana i klaszcząc pod uniesioną nogą. Policz liczbę klaśnięć.

SKOCZNOŚĆ

Skocz w dal z miejsca, rezultat zmierz swoimi stopami, w obliczeniach zaokrąglając wynik: mniej niż pół stopy – w dół, więcej niż pół stopy – w górę.

GIBKOŚĆ

Stań w pozycji na baczność, nie zginając nóg w kolanach, wykonaj ruchem ciągłym powolny skłon w przód.

1-chwyć oburącz za kostki
2-palcami obu rąk dotknij palców stóp
3-palcami obu rąk dotknij podłoża
4-wszystkimi palcami obu rąk dotknij podłoża
5- dotknij dłońmi podłoża
6-dotknij głową kolan

 

 

SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA

Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 s,  wykonanie:

a)badany leży na macie/kocu z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod katem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga rodzic/rodzeństwo, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał "start" badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wyjściowej (dotyka łopatkami do maty/koca). Ćwiczenie trwa 30 sekund.

 b) pomiarem jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund.

Każdą próbę można powtórzyć dwukrotnie, wpisując lepszy wynik.

 

Pozdrawiam.
Anna Bojarska
bojarska.wych.fiz@gmail.com

 

 

 

 

chłopcy

DRODZY UCZNIOIWIE.

 

Regularna aktywność fizyczna wzmacnia naszą odporność. Układ odpornościowy reaguje na ruch w ten sposób, że zwiększa swoją gotowość do walki z infekcjami.Średnia aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana, najlepiej jest uprawiać ją na świeżym powietrzu, unikając skupisk ludzkich, więc indywidualnie(biegi, spacery, gimnastyka). Możecie też wzbogacać ćwiczenia wykorzystując posiadane przez siebie przybory sportowe takie jak różnego rodzaju piłki, skakanki,rowery stacjonarne,woreczki, koła hula -hop.Alternatywą dla aktywności na świeżym powietrzu, podczas niesprzyjającej aury, są indywidualne ćwiczenia w domu np. z trenerem online lub korzystanie z innych nośników elektronicznych. Dlatego też chciałabym Wam zarekomendować jedną z nich.

https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

Jako zadanie które zostanie ocenione proszę samodzielnie wykonać dwie próby z testu K.Zuchory(Gibkość i skok w dal z miejsca)

Gibkość - stojąc w pozycji nz baczność wykonujemy ciągłym powolnym ruchem skłon tułowia w przód bez zginania nóg w kolanach.

  • dotknięcie palcami rąk do kostek(2)
  • dotknięcie palcami rąk do palców stup (3)
  • dotknięcie palcami rąk do podłogi (4)
  • położenie całych dłoni na podłodze (5)
  • Dotknięcie głową do kolan (6)

Skoczność- Skok w dal z miejsca odbijamy się obunóż. Odległość mierzycie własnymi stopami (Wynik zaokrągla się do całej stopy)

9 stup -6

8 stup -5

7 stup -4

6 stup 3

4 stopy -2

wynik testu proszę wysłać na podany poniżej adres poczty elektronicznej d o 07.04.2020

 

 

Pozdrawiam. Michał Sucharzewski.

W razie pytań proszę o kontakt pod adresem:michalsucharzewski@wp.pl

 

 

 

 

 

 

Zalecenia z wychowania fizycznego na okres 25.03 – 10.04. 2020r.

Klasa VAB (dziewczęta)

 

Drodzy Uczniowie!

 W związku z zaistniałą sytuacją związaną z ograniczeniem funkcjonowania szkoły oraz nawiązując do wcześniejszych zaleceń, proszę nadal realizować codzienną 30- minutową aktywność fizyczną. Zadania zamieszczone na stronie szkoły są ciągle aktualne. Ponadto zachęcam do odwiedzin na stronie https://fittykid.com/2020/03/13/rozgrzewka/?playlist=5640 oraz wordwall.net/pl. Po otworzeniu strony wordwall.net/pl przejdźcie do „Ruletka”, która znajduje się w części  „Poznaj nasze szablony”.  Tam znajdziecie  „WF medyk online w domu” z ciekawymi ćwiczeniami do samodzielnego wykonania.  Mam nadzieję, że ta forma zajęć przyczyni się do Waszej większej aktywności fizycznej. Zachęcam do wykonywania ćwiczeń w przerwach między poszczególnymi zajęciami, co pozytywnie wpłynie na Wasze dobre samopoczucie i regenerację sił przed kolejnym wysiłkiem umysłowym.

Przystępując do wykonywania poszczególnych ćwiczeń pamiętajcie o zasadach bezpieczeństwa.

Mając na uwadze weryfikację Waszej aktywności fizycznej oraz posiadanej wiedzy  
z zakresu zdrowego stylu życia, proszę o systematyczne wypełnianie poniższych tabel
i rozwiązanie zamieszczonego testu. Następnie proszę o ich odesłanie na podany poniżej adres e-mailowy,  maksymalnie 3 dni po upływie wskazanych terminów.

 

Aktywność fizyczna (informacje przekazane w tabelach) oraz  test wiedzy zostaną ocenione ocenami cząstkowymi, które zostaną wpisane do dziennika.

 

Dziękuję za wsparcie i współpracę.

Pozdrawiam.

Anna Bojarska

bojarska.wych.fiz@gmail.com

 

Tabela aktywności fizycznej 25.03.-03.04.2020r.

Lp.

Data

Forma aktywności fizycznej

Czas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabela aktywności fizycznej 06.04.-10.04.2020r.

Lp.

Data

Forma aktywności fizycznej

Czas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Test wiedzy na dole strony - załącznik o nazwie: "test_wiedzy.pdf"

Termin rozwiązania: 07.04.2020r.

 

 

 

 

 

 

Zalecenia nauczycieli wychowania fizycznego dla uczniów
Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Osieku
na okres zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

 

 

Mając na uwadze rozwój fizyczny i zdrowie uczniów, nauczyciele wychowania fizycznego zalecają codzienną 30- minutową aktywność fizyczną .

 

Proponowane zestawy ćwiczeń:

  1. Wykorzystaj zasób ćwiczeń kształtujących, poznanych podczas lekcji wychowania fizycznego oraz innych zajęć sportowych:
  • krążenia ramion, tułowia, bioder;
  • skłony w przód, w tył, skrętoskłony;
  • wymachy, wypady;
  • skiping A, C;
  • przysiady;
  • ćwiczenia w podporach (przodem, tyłem);
  • ćwiczenia w leżeniu (przodem, tyłem);
  • skoki, przeskoki, podskoki;
  • ćwiczenia koordynacji ruchowej;
  • ćwiczenia równoważne;
  • ćwiczenia rozciągające;
  • ćwiczenia rozluźniające.
  1. Wzbogać ćwiczenia wykorzystując posiadane przez Ciebie przybory sportowe np.: różnego rodzaju piłki, koła hula-hop, rakietki do tenisa stołowego i badmintona, woreczki, koce i materace.
  1. Wykonuj improwizację ruchową do wybranej muzyki.
  1. Obejrzyj transmisję z wybranej dyscypliny sportowej (po powrocie do szkoły zrelacjonujesz jej przebieg).
  1. Wykorzystując dostępne źródła informacji, poszerz swoją wiedzę na temat  zdrowego stylu życia oraz zapobiegania chorobom cywilizacyjnym: cukrzyca, otyłość, bulimia i anoreksja, wady postawy (po powrocie do szkoły podzielisz się swoją wiedzą).
  1. Wykonując wszystkie zadania ruchowe zwróć szczególną uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych oraz zasady higieny.

 

W RAZIE PYTAŃ I WĄTPLIWOŚCI NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO PROSZĄ O KONTAKT PRZEZ WYCHOWAWCÓW KLAS.