język polski

 

AKTUALIZACJA HARMONOGRAMU

POZIOM PODSTAWOWY

20.04. – Zagadnienia językowe na egzaminie maturalnym - powtórzenie

Proszę przypomnieć sobie zagadnienia związane z aktem komunikacji, rodzajami stylizacji oraz normą i błędem językowym oraz wykonać ćwiczenia on - line

1) https://epodreczniki.pl/a/co-kazdy-powinien-wiedziec-o-poprawnosci-jezykowej/D6CPqZ4Ia

ćwiczenia: 1,7,8,10

2) https://epodreczniki.pl/a/stylizacja-i-jej-typy/DrVS4xugx

ćwiczenia: 2,3,4,5

3) https://epodreczniki.pl/a/multimedialne-cwiczenia-interaktywne/DK9A2uxCe

 

21.04.  – Próbna ustna matura on – line (videolekcja wtorek godz. 9.30)

 

23.04. - Lektury na maturze – powtórzenie wiadomości.

Proszę powtórzyć problematykę lektur obowiązkowych:

  • „Ferdydurke”
  • „Sklepy cynamonowe”

oraz uzupełniających:

  • „Przedwiośnie”,
  • „Granica”
  • „Dżuma”

 

 

POZIOM ROZSZERZONY

20.04. – Umiem więcej” – redagowanie interpretacji porównawczej.

Proszę o zapoznanie się z arkuszem znajdującym się pod poniższym linkiem:

https://arkusze.pl/maturalne/jezyk-polski-2018-czerwiec-matura-rozszerzona.pdf

 Następnie proszę wynotować swoje pomysły na interpretację porównawczą, zwracając szczególną uwagę na tezę/ hipotezę, podobieństwa i różnice w zakresie treści i formy.

22.04. Lektury na maturze – powtórzenie wiadomości.

Proszę powtórzyć problematykę lektur z okresu dwudziestolecia międzywojennego i współczesności, wykorzystując następujące odnośniki:

1)            https://epodreczniki.pl/a/literatura-w-polityce---polityka-w-literaturze/DHbVHCSVK

2)            https://epodreczniki.pl/a/oboz-jako-tu-i-teraz-czlowieka-zlagrowanego/D14OYoeav

3)             https://epodreczniki.pl/a/pieklo-lagrow/D55d7J2xT


W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.

Anna Bugaj

 

 

 

 

POZIOM PODSTAWOWY

16.04. – Jak komponować logiczną i skuteczną wypowiedź – przygotowanie do ustnej matury (videolekcja – czwartek  początek 12.30).

Proszę przypomnieć sobie informacje na temat sposobów budowania wypowiedzi argumentacyjnej https://epodreczniki.pl/a/jak-komponowac-logiczna-i-skuteczna-wypowiedz/DVfSPTmLu oraz wykonać ćwiczenia on-line na powyższej stronie; numery ćwiczeń: 1.2; 2.2; 5,4; 7.3.

W czasie videolekcji proszę o propozycje uczniów dotyczące końcoworocznych ocen zachowania (samoocena oraz ocena kolegów/koleżanek).

 

POZIOM ROZSZERZONY

15.04. – Umiem więcej” – redagowanie wypowiedzi argumentacyjnej (videolekcja – środa  początek 9.30).

Proszę o zapoznanie się z arkuszem znajdującym się pod poniższym linkiem:

https://arkusze.pl/maturalne/jezyk-polski-2018-czerwiec-matura-rozszerzona.pdf

 Na podstawie tekstu w czasie videolekcji należy określić problem wskazany przez autora oraz jego argumentację, następnie zająć własne stanowisko oraz właściwie je potwierdzić.

 

17.04. Lektury na maturze – powtórzenie wiadomości.

Proszę powtorzyć problematykę lektur z okresu Młodej Polski wykorzystując następujące odnośniki

1)            https://epodreczniki.pl/a/hamlet-xix-wieku-czyli-bezdomnosc-z-wyboru/DG0JcxVxX

2)            https://epodreczniki.pl/a/bronowicka-chata-z-bajki-w-widowiskowym-teatrze-stanislawa-wyspianskiego/D1HEW4ab8

Następnie proszę wykonać ćwiczenia on – line

  1. 1.2, 1.4, 1.8, 1.10
  2. 1.1; 2; 3; 4;


W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.

Anna Bugaj

 

 

 

 

 

 

POZIOM PODSTAWOWY

06.04. – Rozwiązywanie przykładowych arkuszy maturalnych – zadania testowe.

Proszę zapoznać się z testem opublikowanym w grupie klasowej, rozwiązać go i przesłać na adres e- mailowy nauczyciela (termin przesłania - 07.04.)

 

07.04. – Powtórzenie wiadomości z lektur obowiązkowych (videolekcja, początek godz. 9.30).

Zakres materiału objęty powtórzeniem:

  • „Lalka” B. Prusa,
  • „Wesele” S. Wyspiańskiego.

Omówienie zadania domowego - krótkiej formy pisemnej (streszczenia logicznego tekstu publicystycznego).

POZIOM ROZSZERZONY

06.04. – Umiem więcej” – redagowanie interpretacji porównawczej.

Proszę o zapoznanie się z wierszami: Z. Herberta „Wybrańcy gwiazd” i W. Szymborskiej „Radość pisania” znajdującymi się pod poniższymi linkami:

https://polska-poezja.com/zbigniew-herbert/wybrancy-gwiazd/

https://poezja.org/wz/Szymborska_Wis%C5%82awa/113/Rado%C5%9B%C4%87_pisania

Następnie proszę wynotować swoje pomysły na interpretację porównawczą, zwracając szczególną uwagę na tezę/ hipotezę, podobieństwa i różnice w zakresie treści i formy.

Konspekt interpretacji proszę przesłać na e-maila nauczyciela do 08.04. do godz.15.00.

 

08.04. Lektury uzupełniające – powtórzenie wiadomości (videolekcja, początek godz. 9.00)

Proszę przypomnieć sobie problematykę lektur uzupełniających z epok: romantyzm - pozytywizm.

  • „Kordian” J. Słowackiego,
  • „Nie – Boska komedia” Z. Krasińskiego,
  • Nowelistyka pozytywistyczna,
  • „Pani Bovary” G. Flauberta.


W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.

Anna Bugaj

 

 

 

-------------------------------------------------------

POZIOM PODSTAWOWY

30.03. – Lekcja nie odbędzie się.

 

31.03. – Powtórzenie wiadomości z lektur obowiązkowych (lekcja on – line, początek godz. 9.30).

Zakres materiału objęty powtórzeniem:

  • II i  III część „Dziadów” A. Mickiewicza,
  • „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza,
  • „Lalka” B. Prusa.

 

02.04. Próbna matura on – line z języka polskiego. 

 

POZIOM ROZSZERZONY

30.03. – Lekcja nie odbędzie się.

 

01.04. Lektury uzupełniające – powtórzenie wiadomości.

 

Proszę przypomnieć sobie problematykę lektur uzupełniających z epok: oświecenie - romantyzm.

Można wykorzystać zasoby e- podręczników:

https://epodreczniki.pl/a/faust-johanna-wolfganga-goethego---filozoficzna-przypowiesc-o-poszukiwaniu-idealu/DFNYW0KHd

https://epodreczniki.pl/a/oda-do-mlodosci---manifest-pokolenia/D1DJtpH2t

https://epodreczniki.pl/a/romantyczny-indywidualizm/DZA0yD3FY

https://epodreczniki.pl/a/dziady---misterium-w-konwencji-moralitetu/DmF9itFsS

https://epodreczniki.pl/a/kordian---niespelniony-bohater-polakow/D3l4RpYJM

 

03.04 – Próbna matura on - line

 

…………………
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.

Anna Bugaj

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------

 

AKTUALIZACJA HARMONOGRAMU

Proszę o regularne rozwiązywanie kolejnych zadań egzaminacyjnych (poziom podstawowy i rozszerzony) będących powtórzeniem materiału i przygotowaniem do pisemnej i ustnej matury. Zadania te będą regularnie publikowane w grupie klasowej na FB z wyznaczonym terminem wykonania oraz adresem e-mailowym nauczyciela, na który należy przesłać gotowe rozwiązania (rozprawki problemowe, wypowiedzi argumentacyjne, konspekty wypowiedzi monologowej itp.) w formie elektronicznej.

 

POZIOM PODSTAWOWY

23.03. – Rozwiązywanie przykładowych arkuszy maturalnych.

Proszę zapoznać się z testem opublikowanym w grupie klasowej, rozwiązać go i przesłać na adres e- mailowy nauczyciela (do 25.03.)

 

24.03. – Analiza przykładowych zestawów do ustnej matury z języka polskiego.

Proszę zapoznać się z przykładowymi konspektami do tematów ustnej matury:

https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informatory/2015/Jezyk-polski.pdf  str.29 - 42

oraz podanymi przez grupę klasową na FB kolejnymi konspektami. Po przeanalizowaniu ich proszę przygotować dwa konspekty do ustnej matury do zadań podanych przez nauczyciela z wykorzystaniem grupy klasowej na FB. (termin przesłania konspektów na adres e – mailowy nauczyciela – do 27.03.)

 

26.03. Lektury obowiązkowe – powtórzenie wiadomości.

Proszę przypomnieć sobie problematykę: Bogurodzicy; pieśni, fraszek, trenów, psalmów Jana Kochanowskiego oraz II i III cz. Dziadów Adana Mickiewicza.

Można wykorzystać zasoby e- podręczników:

https://epodreczniki.pl/a/bogurodzica---piesn-ktora-rozbrzmiewala-pod-grunwaldem/Durli78F

https://epodreczniki.pl/a/czlowiek-nie-kamien-filozofia-trenow-jana-kochanowskiego/DoYlxVAQQ

https://epodreczniki.pl/a/dziady---kilka-rysow-ogromnego-obrazu-i-dokument-sprawy-narodowej/DXlsiuJFu

https://epodreczniki.pl/a/nazywam-sie-milijon---egotyczne-przeslanie-konrada/DdJ1ysBCN

 

 

POZIOM ROZSZERZONY

23.03. – „Umiem więcej” – redagowanie wypowiedzi argumentacyjnej.

Proszę zapoznać się z tekstem opublikowanym w grupie klasowej na FB, określić problem wskazany przez autora oraz jego argumentację, następnie zająć własne stanowisko oraz właściwie je potwierdzić. Po przeanalizowaniu tekstu proszę o napisanie wypowiedzi argumentacyjnej i przesłanie na adres e- mailowy nauczyciela (termin przesłania – do 30.03).

 

25.03. Utrwalanie zasad redagowania interpretacji porównawczej.

 

Proszę zapoznać się z tekstami dwóch wierszy opublikowanymi w arkuszu maturalnym:

https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Arkusze_egzaminacyjne/2017/formula_od_2015/jezyk_polski/MPO-R1_1P-172.pdf

 

a następnie wynotować swoje pomysły na interpretację porównawczą sugerując się wskazówkami z podręcznika.

Na zakończenie proszę zestawić swoje pomysły z uwagami w materiale:

https://www.youtube.com/watch?v=xQhwDW_zq98

 

27.03 – Powtórzenie wiadomości z problematyki lektur uzupełniających.

 

Proszę przypomnieć sobie problematykę lektur uzupełniających z epok: starożytność – barok.

Można wykorzystać zasoby e- podręczników:

https://epodreczniki.pl/a/horacy---poeta-wszech-czasow/DAPi4YbNX

https://epodreczniki.pl/a/pamietaj-o-smierci-rozmowa-mistrza-polikarpa-ze-smiercia/DK4sNQLfD

https://epodreczniki.pl/a/od-urszuli-do-hanny-treny-jana-kochanowskiego-jako-cykl-poetycki/D1BvYP6oW

https://epodreczniki.pl/a/watly-niebaczny-rozdwojony-w-sobie---mikolaj-sep-szarzynski/DLhp3cjgt

https://epodreczniki.pl/a/polski-mit-sarmaty-pamietniki-jana-chryzostoma-paska/D190PDvE2

…………………
Harmonogram na kolejne dni będzie systematycznie aktualizowany.

Proszę śledzić regularnie stronę internetową szkoły, grupę klasową na FB oraz przesyłać prace pisemne w terminie. Zadania domowe zostaną sprawdzone przez nauczyciela i odesłane uczniom z informacją zwrotną.

W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.

Anna Bugaj

 

---------------------------------------------------------------

 

W czasie zawieszenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych proszę o regularne rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych (poziom podstawowy i rozszerzony) będących powtórzeniem materiału i przygotowaniem do pisemnej i ustnej matury. Zadania te będą regularnie publikowane w grupie klasowej na FB z wyznaczonym terminem wykonania oraz wskazanym adresem e-mailowym nauczyciela, na który należy przesłać gotowe rozwiązania (karty pracy, rozprawki problemowe, wypowiedzi argumentacyjne, konspekty wypowiedzi monologowej itp.) w formie elektronicznej.

Ponadto proszę samodzielnie zapoznać się z następującymi zagadnieniami z podręcznika i wykonać pisemnie w zeszycie przedmiotowym ćwiczenia:

POZIOM PODSTAWOWY

12.03. – Kultura konsumpcyjna w poezji.

Podręcznik – str.368-370

Ćwiczenia 2,3,5,7 str. 370- 371

 

16.03. - Dzieci i rodzice w wierszach T. Różewicza.

Podręcznik – str.368-370

Ćwiczenia 1,2 str.374 (z poddziału Praca domowa)

oraz podane przez grupę klasową na FB dwa zestawy do ustnej matury (termin przesłania konspektów na adres e – mailowy nauczyciela – 18.03.)

 

17.03. Językowy obraz świata. Wśród języka reklamy.

Podręcznik – str.375 – 376

Ćwiczenie: Wypisz 10 wybranych haseł reklamowych i określ, jakie funkcje językowe realizują.

Ponadto: podręcznik – str.378 – 380

Ćwiczenia: 3 str.380 i 1 str. 380 (z poddziału Praca domowa).

 

19.03. Wędrówka po tematach i motywach.

Podręcznik – str.381– 384

oraz podany przez grupę klasową na FB temat rozprawki problemowej (termin przesłania pracy pisemnej na adres e – mailowy nauczyciela – 23.03.)

POZIOM ROZSZERZONY

13.03. – „Umiem więcej” – redagowanie interpretacji porównawczej.

Podręcznik – str.403-406

oraz wynotowanie w zeszycie (w punktach) tezy interpretacyjnej wierszy oraz argumentacji uzasadniającej sformułowaną koncepcję.

Ponadto przypominam o konieczności zredagowania wypowiedzi argumentacyjnej na temat podany w dniu 11.03. i przesłania w formie elektronicznej do 16.03.

 

16.03. Reklama – zjawisko kulturowe XX i XXI wieku.

 

Proszę zapoznać się z informacjami z e- podręcznika, link:

https://epodreczniki.pl/a/reklama---zjawisko-kulturowe-xx-i-xxi-w-cz1/DqwNQ6P6T

oraz zredagować krótką notatkę na temat historii reklamy, jej podstawowych typów i znaczenia reklamy dla odbiorcy (termin przesłania notatki na adres e – mailowy nauczyciela 17.03).

 

18.03. – Analiza języka sposobem na odkrywanie prawd o kulturze, w której język funkcjonuje.

 

Proszę zapoznać się z informacjami z e- podręcznika, link: https://epodreczniki.pl/a/czlowiek-i-jego-swiat-w-jezyku-i-w-gramatyce/D4lYWsbdY

oraz wykonać dołączone do tematu ćwiczenia.

 

20.03 – Od awangardy do ponowoczesności – powtórzenie.

Podręcznik – str.381 – 384

uzupełnienie karty pracy podanej przez grupę klasową na FB (termin przesłania karty pracy na adres e – mailowy nauczyciela – 20.03.)

…………………
Harmonogram na pozostałe dni będzie systematycznie aktualizowany.

Proszę śledzić regularnie stronę internetową szkoły, grupę klasową na FB oraz przesyłać prace pisemne w terminie. Zadania domowe zostaną sprawdzone przez nauczyciela i odesłane uczniom z informacją zwrotną.

W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.

 

Anna Bugaj