AKTUALIZACJA HARMONOGRAMU
POZIOM PODSTAWOWY
20.04. – Zagadnienia językowe na egzaminie maturalnym - powtórzenie
Proszę przypomnieć sobie zagadnienia związane z aktem komunikacji, rodzajami stylizacji oraz normą i błędem językowym oraz wykonać ćwiczenia on - line
1) https://epodreczniki.pl/a/co-kazdy-powinien-wiedziec-o-poprawnosci-jezykowej/D6CPqZ4Ia
ćwiczenia: 1,7,8,10
2) https://epodreczniki.pl/a/stylizacja-i-jej-typy/DrVS4xugx
ćwiczenia: 2,3,4,5
3) https://epodreczniki.pl/a/multimedialne-cwiczenia-interaktywne/DK9A2uxCe
21.04. – Próbna ustna matura on – line (videolekcja wtorek godz. 9.30)
23.04. - Lektury na maturze – powtórzenie wiadomości.
Proszę powtórzyć problematykę lektur obowiązkowych:
oraz uzupełniających:
POZIOM ROZSZERZONY
20.04. – Umiem więcej” – redagowanie interpretacji porównawczej.
Proszę o zapoznanie się z arkuszem znajdującym się pod poniższym linkiem:
https://arkusze.pl/maturalne/jezyk-polski-2018-czerwiec-matura-rozszerzona.pdf
Następnie proszę wynotować swoje pomysły na interpretację porównawczą, zwracając szczególną uwagę na tezę/ hipotezę, podobieństwa i różnice w zakresie treści i formy.
22.04. Lektury na maturze – powtórzenie wiadomości.
Proszę powtórzyć problematykę lektur z okresu dwudziestolecia międzywojennego i współczesności, wykorzystując następujące odnośniki:
1) https://epodreczniki.pl/a/literatura-w-polityce---polityka-w-literaturze/DHbVHCSVK
2) https://epodreczniki.pl/a/oboz-jako-tu-i-teraz-czlowieka-zlagrowanego/D14OYoeav
3) https://epodreczniki.pl/a/pieklo-lagrow/D55d7J2xT
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.
Anna Bugaj
POZIOM PODSTAWOWY
16.04. – Jak komponować logiczną i skuteczną wypowiedź – przygotowanie do ustnej matury (videolekcja – czwartek początek 12.30).
Proszę przypomnieć sobie informacje na temat sposobów budowania wypowiedzi argumentacyjnej https://epodreczniki.pl/a/jak-komponowac-logiczna-i-skuteczna-wypowiedz/DVfSPTmLu oraz wykonać ćwiczenia on-line na powyższej stronie; numery ćwiczeń: 1.2; 2.2; 5,4; 7.3.
W czasie videolekcji proszę o propozycje uczniów dotyczące końcoworocznych ocen zachowania (samoocena oraz ocena kolegów/koleżanek).
POZIOM ROZSZERZONY
15.04. – Umiem więcej” – redagowanie wypowiedzi argumentacyjnej (videolekcja – środa początek 9.30).
Proszę o zapoznanie się z arkuszem znajdującym się pod poniższym linkiem:
https://arkusze.pl/maturalne/jezyk-polski-2018-czerwiec-matura-rozszerzona.pdf
Na podstawie tekstu w czasie videolekcji należy określić problem wskazany przez autora oraz jego argumentację, następnie zająć własne stanowisko oraz właściwie je potwierdzić.
17.04. Lektury na maturze – powtórzenie wiadomości.
Proszę powtorzyć problematykę lektur z okresu Młodej Polski wykorzystując następujące odnośniki
1) https://epodreczniki.pl/a/hamlet-xix-wieku-czyli-bezdomnosc-z-wyboru/DG0JcxVxX
Następnie proszę wykonać ćwiczenia on – line
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.
Anna Bugaj
POZIOM PODSTAWOWY
06.04. – Rozwiązywanie przykładowych arkuszy maturalnych – zadania testowe.
Proszę zapoznać się z testem opublikowanym w grupie klasowej, rozwiązać go i przesłać na adres e- mailowy nauczyciela (termin przesłania - 07.04.)
07.04. – Powtórzenie wiadomości z lektur obowiązkowych (videolekcja, początek godz. 9.30).
Zakres materiału objęty powtórzeniem:
Omówienie zadania domowego - krótkiej formy pisemnej (streszczenia logicznego tekstu publicystycznego).
POZIOM ROZSZERZONY
06.04. – Umiem więcej” – redagowanie interpretacji porównawczej.
Proszę o zapoznanie się z wierszami: Z. Herberta „Wybrańcy gwiazd” i W. Szymborskiej „Radość pisania” znajdującymi się pod poniższymi linkami:
https://polska-poezja.com/zbigniew-herbert/wybrancy-gwiazd/
https://poezja.org/wz/Szymborska_Wis%C5%82awa/113/Rado%C5%9B%C4%87_pisania
Następnie proszę wynotować swoje pomysły na interpretację porównawczą, zwracając szczególną uwagę na tezę/ hipotezę, podobieństwa i różnice w zakresie treści i formy.
Konspekt interpretacji proszę przesłać na e-maila nauczyciela do 08.04. do godz.15.00.
08.04. Lektury uzupełniające – powtórzenie wiadomości (videolekcja, początek godz. 9.00)
Proszę przypomnieć sobie problematykę lektur uzupełniających z epok: romantyzm - pozytywizm.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.
Anna Bugaj
-------------------------------------------------------
POZIOM PODSTAWOWY
30.03. – Lekcja nie odbędzie się.
31.03. – Powtórzenie wiadomości z lektur obowiązkowych (lekcja on – line, początek godz. 9.30).
Zakres materiału objęty powtórzeniem:
02.04. Próbna matura on – line z języka polskiego.
POZIOM ROZSZERZONY
30.03. – Lekcja nie odbędzie się.
01.04. Lektury uzupełniające – powtórzenie wiadomości.
Proszę przypomnieć sobie problematykę lektur uzupełniających z epok: oświecenie - romantyzm.
Można wykorzystać zasoby e- podręczników:
https://epodreczniki.pl/a/oda-do-mlodosci---manifest-pokolenia/D1DJtpH2t
https://epodreczniki.pl/a/romantyczny-indywidualizm/DZA0yD3FY
https://epodreczniki.pl/a/dziady---misterium-w-konwencji-moralitetu/DmF9itFsS
https://epodreczniki.pl/a/kordian---niespelniony-bohater-polakow/D3l4RpYJM
03.04 – Próbna matura on - line
…………………
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.
Anna Bugaj
--------------------------------------------------------------------
AKTUALIZACJA HARMONOGRAMU
Proszę o regularne rozwiązywanie kolejnych zadań egzaminacyjnych (poziom podstawowy i rozszerzony) będących powtórzeniem materiału i przygotowaniem do pisemnej i ustnej matury. Zadania te będą regularnie publikowane w grupie klasowej na FB z wyznaczonym terminem wykonania oraz adresem e-mailowym nauczyciela, na który należy przesłać gotowe rozwiązania (rozprawki problemowe, wypowiedzi argumentacyjne, konspekty wypowiedzi monologowej itp.) w formie elektronicznej.
POZIOM PODSTAWOWY
23.03. – Rozwiązywanie przykładowych arkuszy maturalnych.
Proszę zapoznać się z testem opublikowanym w grupie klasowej, rozwiązać go i przesłać na adres e- mailowy nauczyciela (do 25.03.)
24.03. – Analiza przykładowych zestawów do ustnej matury z języka polskiego.
Proszę zapoznać się z przykładowymi konspektami do tematów ustnej matury:
https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informatory/2015/Jezyk-polski.pdf str.29 - 42
oraz podanymi przez grupę klasową na FB kolejnymi konspektami. Po przeanalizowaniu ich proszę przygotować dwa konspekty do ustnej matury do zadań podanych przez nauczyciela z wykorzystaniem grupy klasowej na FB. (termin przesłania konspektów na adres e – mailowy nauczyciela – do 27.03.)
26.03. Lektury obowiązkowe – powtórzenie wiadomości.
Proszę przypomnieć sobie problematykę: Bogurodzicy; pieśni, fraszek, trenów, psalmów Jana Kochanowskiego oraz II i III cz. Dziadów Adana Mickiewicza.
Można wykorzystać zasoby e- podręczników:
https://epodreczniki.pl/a/bogurodzica---piesn-ktora-rozbrzmiewala-pod-grunwaldem/Durli78F
https://epodreczniki.pl/a/czlowiek-nie-kamien-filozofia-trenow-jana-kochanowskiego/DoYlxVAQQ
https://epodreczniki.pl/a/nazywam-sie-milijon---egotyczne-przeslanie-konrada/DdJ1ysBCN
POZIOM ROZSZERZONY
23.03. – „Umiem więcej” – redagowanie wypowiedzi argumentacyjnej.
Proszę zapoznać się z tekstem opublikowanym w grupie klasowej na FB, określić problem wskazany przez autora oraz jego argumentację, następnie zająć własne stanowisko oraz właściwie je potwierdzić. Po przeanalizowaniu tekstu proszę o napisanie wypowiedzi argumentacyjnej i przesłanie na adres e- mailowy nauczyciela (termin przesłania – do 30.03).
25.03. Utrwalanie zasad redagowania interpretacji porównawczej.
Proszę zapoznać się z tekstami dwóch wierszy opublikowanymi w arkuszu maturalnym:
a następnie wynotować swoje pomysły na interpretację porównawczą sugerując się wskazówkami z podręcznika.
Na zakończenie proszę zestawić swoje pomysły z uwagami w materiale:
https://www.youtube.com/watch?v=xQhwDW_zq98
27.03 – Powtórzenie wiadomości z problematyki lektur uzupełniających.
Proszę przypomnieć sobie problematykę lektur uzupełniających z epok: starożytność – barok.
Można wykorzystać zasoby e- podręczników:
https://epodreczniki.pl/a/horacy---poeta-wszech-czasow/DAPi4YbNX
https://epodreczniki.pl/a/pamietaj-o-smierci-rozmowa-mistrza-polikarpa-ze-smiercia/DK4sNQLfD
https://epodreczniki.pl/a/od-urszuli-do-hanny-treny-jana-kochanowskiego-jako-cykl-poetycki/D1BvYP6oW
https://epodreczniki.pl/a/watly-niebaczny-rozdwojony-w-sobie---mikolaj-sep-szarzynski/DLhp3cjgt
https://epodreczniki.pl/a/polski-mit-sarmaty-pamietniki-jana-chryzostoma-paska/D190PDvE2
…………………
Harmonogram na kolejne dni będzie systematycznie aktualizowany.
Proszę śledzić regularnie stronę internetową szkoły, grupę klasową na FB oraz przesyłać prace pisemne w terminie. Zadania domowe zostaną sprawdzone przez nauczyciela i odesłane uczniom z informacją zwrotną.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.
Anna Bugaj
---------------------------------------------------------------
W czasie zawieszenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych proszę o regularne rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych (poziom podstawowy i rozszerzony) będących powtórzeniem materiału i przygotowaniem do pisemnej i ustnej matury. Zadania te będą regularnie publikowane w grupie klasowej na FB z wyznaczonym terminem wykonania oraz wskazanym adresem e-mailowym nauczyciela, na który należy przesłać gotowe rozwiązania (karty pracy, rozprawki problemowe, wypowiedzi argumentacyjne, konspekty wypowiedzi monologowej itp.) w formie elektronicznej.
Ponadto proszę samodzielnie zapoznać się z następującymi zagadnieniami z podręcznika i wykonać pisemnie w zeszycie przedmiotowym ćwiczenia:
POZIOM PODSTAWOWY
12.03. – Kultura konsumpcyjna w poezji.
Podręcznik – str.368-370
Ćwiczenia 2,3,5,7 str. 370- 371
16.03. - Dzieci i rodzice w wierszach T. Różewicza.
Podręcznik – str.368-370
Ćwiczenia 1,2 str.374 (z poddziału Praca domowa)
oraz podane przez grupę klasową na FB dwa zestawy do ustnej matury (termin przesłania konspektów na adres e – mailowy nauczyciela – 18.03.)
17.03. Językowy obraz świata. Wśród języka reklamy.
Podręcznik – str.375 – 376
Ćwiczenie: Wypisz 10 wybranych haseł reklamowych i określ, jakie funkcje językowe realizują.
Ponadto: podręcznik – str.378 – 380
Ćwiczenia: 3 str.380 i 1 str. 380 (z poddziału Praca domowa).
19.03. Wędrówka po tematach i motywach.
Podręcznik – str.381– 384
oraz podany przez grupę klasową na FB temat rozprawki problemowej (termin przesłania pracy pisemnej na adres e – mailowy nauczyciela – 23.03.)
POZIOM ROZSZERZONY
13.03. – „Umiem więcej” – redagowanie interpretacji porównawczej.
Podręcznik – str.403-406
oraz wynotowanie w zeszycie (w punktach) tezy interpretacyjnej wierszy oraz argumentacji uzasadniającej sformułowaną koncepcję.
Ponadto przypominam o konieczności zredagowania wypowiedzi argumentacyjnej na temat podany w dniu 11.03. i przesłania w formie elektronicznej do 16.03.
16.03. Reklama – zjawisko kulturowe XX i XXI wieku.
Proszę zapoznać się z informacjami z e- podręcznika, link:
https://epodreczniki.pl/a/reklama---zjawisko-kulturowe-xx-i-xxi-w-cz1/DqwNQ6P6T
oraz zredagować krótką notatkę na temat historii reklamy, jej podstawowych typów i znaczenia reklamy dla odbiorcy (termin przesłania notatki na adres e – mailowy nauczyciela 17.03).
18.03. – Analiza języka sposobem na odkrywanie prawd o kulturze, w której język funkcjonuje.
Proszę zapoznać się z informacjami z e- podręcznika, link: https://epodreczniki.pl/a/czlowiek-i-jego-swiat-w-jezyku-i-w-gramatyce/D4lYWsbdY
oraz wykonać dołączone do tematu ćwiczenia.
20.03 – Od awangardy do ponowoczesności – powtórzenie.
Podręcznik – str.381 – 384
uzupełnienie karty pracy podanej przez grupę klasową na FB (termin przesłania karty pracy na adres e – mailowy nauczyciela – 20.03.)
…………………
Harmonogram na pozostałe dni będzie systematycznie aktualizowany.
Proszę śledzić regularnie stronę internetową szkoły, grupę klasową na FB oraz przesyłać prace pisemne w terminie. Zadania domowe zostaną sprawdzone przez nauczyciela i odesłane uczniom z informacją zwrotną.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub e – mailowy.
Anna Bugaj