KAMPANIA SPOŁECZNA „TWARZE DEPRESJI. NIE OCENIAM. AKCEPTUJĘ”
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Osieku w roku szkolnym 2022/23 przyłączył się do XV jubileuszowej już edycji Kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję".
Jest ona w całości poświęcona problemom depresji wśród dzieci i młodzieży, ale również za sprawą doświadczeń ambasadorów - depresji wśród osób dorosłych (w tym depresji opornej na leczenie).
Obserwowane nasilenie zaburzeń depresyjnych i lękowych wiąże się z wieloma czynnikami, m.in. ze skutkami pandemii oraz wojną w Ukrainie. Fundacja poprzez swoje działania chce zwiększyć świadomość konieczności leczenia depresji również wśród dzieci.
Z informacji uzyskanych od specjalistów wynika, że prawidłowo leczona depresja poprzez połączenie farmakoterapii i psychoterapii nie jest przeszkodą, żeby być aktywnym i uprawiać sport. Zachęcając do aktywności, organizatorzy i ambasadorzy Kampanii chcą przełamywać stereotypy i pokazywać, że wysiłek fizyczny jest bardzo ważnym elementem profilaktyki zdrowia psychicznego.
W bieżącym roku szkolnym Fundacja organizuje:
CHARYTATYWNY BIEG Z TWARZAMI DEPRESJI.
Może wziąć w nim udział każdy i z każdego zakątka Polski i świata w formie wirtualnej. Warunkiem udziału jest przebiegnięcie lub przejście wyznaczoną przez siebie trasą - 5 km. Na w/w bieg można zapisywać się za pośrednictwem strony:
Cały dochód z wykupionych pakietów startowych, a także pamiątkowych koszulek z wydarzenia, które dostępne są na stronie fundacji w zakładce „Bieg”, będzie przeznaczony na sfinansowanie konsultacji psychologicznych i psychiatrycznych dla naszych najmłodszych podopiecznych - dzieci i młodzieży, którzy w Fundacji „Twarze depresji” korzystają z bezpłatnej i zdalnej pomocy.
Poniżej zamieszczamy linki z materiałami dotyczącymi kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję":
https://twarzedepresji.pl/o-depresji-u-dzieci/
https://twarzedepresji.pl/nr-4-2021/
https://www.youtube.com/watch?v=MlMdAI2btUs&feature=emb_title
Zainteresowanych powyższą tematyką zapraszamy do kontaktu:
pedagog i psycholog szkolny