Regulamin rekrutacji do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych

09.05.2023



 

 

 

 

 

 

SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI

do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych
w Zespole Szkół im. Jana Pawła II
w Osieku

na rok szkolny 2023/2024

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U z 2021 r., poz. 1082 ze zm.)

 

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U z 2022 r., poz. 2431).

 

  • Zarządzenie nr 10/2023 w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, postępowania uzupełniającego, a także składania dokumentów do klas pierwszych na rok szkolny 2023/2024 do publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych
    w województwie świętokrzyskim.

 

 

§1

Zasady rekrutacji

  1. O przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Zespole Szkół im Jana Pawła II w Osieku mogą ubiegać się kandydaci, którzy ukończyli 18 lat lub ukończą 18 lat w roku kalendarzowym, w którym podejmą naukę i posiadają świadectwo ukończenia gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej lub szkoły podstawowej.
  2. Do liceum można przyjąć osobę, która najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć dydaktyczno – wychowawczych ukończyła 16 lat, jeżeli osoba ta ma opóźnienie
    w cyklu kształcenia związane z sytuacją życiową lub zdrowotną uniemożliwiającą
    lub znacznie utrudniającą podjęcie lub kontynuowanie nauki w szkole ponadpodstawowej dla młodzieży.
  3. W razie większej ilości kandydatów lub miejsc, którymi dysponuje szkoła nabór może odbywać się po przeprowadzeniu konkursu świadectw.
  4. Nauka w szkole jest bezpłatna.

§2

Dokumenty obowiązujące kandydata

Dokumenty obowiązujące kandydata ubiegającego się o przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w roku szkolnym 2023/2024:

 

  1. podanie o przyjęcie do szkoły pobrane w sekretariacie szkoły
  2. oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły podstawowej,
  3. dwa zdjęcia,
  4.  potwierdzona kserokopia dowodu osobistego,
  5. potwierdzona kserokopia aktu zawarcia związku małżeńskiego w przypadku kobiet, które zmieniły stan cywilny.

 

 

§3

Terminarz rekrutacji

L.p.

Rodzaj czynności

Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym

Terminy w postępowaniu uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym.

 

od 15 maja 2023 r. do 30 czerwca 2023 r.

od 31 lipca 2023 r. do 04 sierpnia 2023 r.

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.

 

do 12 lipca 2023 r.

do 10 sierpnia 2023 r.

3.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) okoliczności wskazanych w oświadczeniu.

do 19 lipca 2023 r.

do 18 sierpnia 2023 r.

4.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły.

 

20 lipca 2023 r.

21 sierpnia 2023 r.

5.

Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej albo gimnazjum, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły.

 

Od 21 lipca 2023 r.

do 27 lipca 2023 r.

Od 22 sierpnia 2023 r.

do 25 sierpnia 2023 r.

6.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.

 

28 lipca 2023 r. do godz.15.00

25 sierpnia 2023 r. do godz.15.00

7.

Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc
w szkole.

 

28 lipca 2023 r.

24 sierpnia 2023 r.

 

 

§4

 

Prace Komisji Rekrutacyjno – Kwalifikacyjnej.

 

 

  1. Całością prac związanych z przyjęciem kandydatów do klasy pierwszej kieruje szkolna komisja rekrutacyjno – kwalifikacyjna  w składzie co najmniej 3 nauczycieli, powoływana przez dyrektora szkoły.
  2. W skład komisji nie mogą wchodzić:

- dyrektor szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna albo osoba upoważniona przez organ prowadzący,

- osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym
do liceum.

  1. Pracami komisji rekrutacyjnej kieruje przewodniczący, który zwołuje i prowadzi posiedzenie.
  2. Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
  3. Do zadań komisji należy:
    1. podanie informacji o warunkach rekrutacji,
    2. przeprowadzenie postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego zgodnie
      z kryteriami określonymi w niniejszym regulaminie,
    3. ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia,
    4. ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły oraz listy rezerwową,
    5. po każdym etapie rekrutacji sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego.
  4. Protokoły postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego zawierają:

- datę posiedzenia komisji,

- imiona i nazwiska przewodniczącego i członków komisji obecnych na posiedzeniu,

- informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach,

- dołączone listy kandydatów.

 

§5

 

Tryb odwołania od decyzji szkolnej komisji rekrutacyjno - kwalifikacyjnej.

 

  1. W terminie 7 dni od dnia podania listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do publicznej szkoły.
  2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez kandydata lub rodzica kandydata niepełnoletniego z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Kandydat lub rodzic kandydata niepełnoletniego może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
    w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

 

Autor: A. Bugaj |