Przejdź do treści
2025.09.25
Przejdź do stopki

PROGRAMY

Treść

,,Każdej porze roku dotrzymuje kroku”

Innowacja pedagogiczna ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących
z wielozmysłowego poznawania świata przyrody związanego ze zmieniającymi się porami roku wśród dzieci w wieku przedszkolnym. Kluczowym celem innowacji jest pobudzanie kreatywności i sprawności manualnej dzieci. Proponowane działania są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w codziennym życiu podopiecznych, ale także do okazywania szacunku wobec otaczającego ich świata natury, który jest jednym z pierwszych zachowań mających wpływ na to jak będziemy postrzegać szacunek w dorosłym życiu.     

Cele innowacji

Cel ogólny: Kształtowanie rozumienia cykliczności pór roku wśród dzieci w wieku

przedszkolnym z uwzględnieniem wielozmysłowego poznania świata przyrody.  

Cele szczegółowe: 

Dziecko:           

●  zna pojęcie cykliczności pór roku;

●  wymienia dary natury;

● potrafi dopasować dar natury do odpowiedniej pory roku;   

●  dotyka różnego rodzaju substancji;      

●  okazuje szacunek wobec otaczającej go przyrody.    

Zadania

1) WRZESIEŃ - Stworzenie bukietów z jesiennych liści   - Wykonanie jesiennego witrażu z kolorowych liści 

2) PAŹDZIERNIK  - Malowanie dyni palcami z wykorzystaniem kolorowych farb  - Stworzenie sensorycznego drzewa z zebranych darów jesieni 

3) LISTOPAD - Wykonanie frotażu z liści przy użyciu kredek świecowych  - Stworzenie sensorycznego jeża z użyciem kasztanów i suchego makaronu 

4) GRUDZIEŃ - Malowanie na zamrożonych kostkach lodu u przy użyciu kolorowych farb  - Stworzenie świątecznego stroika zapachowego 

5) STYCZEŃ - Malowanie wodą po śniegu/sztucznym śniegu    - Wykonanie sztucznego śniegu  

6) LUTY - Malowanie na śniegu/sztucznym śniegu przy użyciu palców - Wykonanie sensorycznych bałwanków przy użyciu białej masy sensorycznej  

7) MARZEC - Dekorowanie wiosennych liści przy użyciu kolorowych farb - Stworzenie naturalnych bransoletek przy użyciu darów wiosny  

8) KWIECIEŃ  - Malowanie na mleku kolorami wiosny   - Stworzenie mandali z kwiatów, kamyków, trawy i patyków 

9) MAJ  - Malowanie naturalnymi farbami przy użyciu kwiatów i trawy  - Projektowanie fryzur kartonowym ludzikom z wykorzystaniem wiosennych darów natury 

10) CZERWIEC  - Stworzenie letniego słoika z wykorzystaniem muszli, wody i piasku  - Malowanie na piasku przy użyciu palców

 

Realizujący innowację: Agnieszka Stępień

2164648