język angielski

 

10 czerwca

Na początku wykonajcie proszę w zeszycie ćwiczeń, ćwiczenia: 3, 4  ze str. 69. W ćwiczeniu 4 zdanie może być uzupełnione na przykład: My doll is made of plastic. - ( Moja lalka zrobiona jest z plastiku.)

Następnie  utrwalimy sposób przedstawiania się po angielsku. Pamiętacie na pewno zwroty:

What’s your name? – Jak masz na imię?

My name is …… - Mam na imię……

Nice to meet you! –Miło mi Cię poznać!

Let’s be friend! –Bądźmy przyjaciółmi!

Posłuchajcie piosenki, która jest w poniższym linku i spróbujcie ją zaśpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg

Na zakończenie niespodzianka. Mam nadzieję, że pamiętacie tę piosenkę. Zaśpiewajcie i zatańczcie.

https://www.youtube.com/watch?v=VHbJVJYAlLQ

https://www.youtube.com/watch?v=ukHSLBPzqBk

 

15 czerwca

 Dziś nauczymy się określać, jaka jest pogoda. Posłuchajcie nagrań
w poniższych linkach i postarajcie się zapamiętać nowe wyrażenia. 

https://www.youtube.com/watch?v=0cHwy8hiVOI

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

Tłumaczenie wyrażeń z nagrań:

What’s the weather like? – Jaka jest pogoda?

It’s windy. Jest wietrznie.

It’s sunny. – Jest słonecznie.

raining – pada deszcz

snowing – pada śnieg

cloudy– pochmurny

cold – zimno

foggy – mglisty

stromy – burzowy

Wykonajcie proszę ćwiczenia z książeczki z rozdziału 7 (Pogoda).

Posłuchajcie piosenki o pogodzie.

https://www.youtube.com/watch?v=tfAB4BXSHOA

Tłumaczenie fragmentów piosenki:

On a sunny day I’m happy. – W słoneczny dzień jestem szczęśliwa.

On a sunny day I smile. – W słoneczny dzień uśmiecham się.

N zakończenie zróbcie ćwiczenie 1 ze str. 85 w zeszycie ćwiczeń.

P.S.

Życzę Wam drogie dzieci bezpiecznych, spokojnych i radosnych wakacji. Rodzicom dziękuję za współpracę w czasie nauki zdalnej.

Z pozdrowieniami,

Mirosława Nowak

 

 

 

 

 

3 czerwca

Dziś utrwalimy nazwy zabawek. W powtórzeniu pomoże Wam poniższy link:

https://www.youtube.com/watch?v=wMWcBIAHOHY

Następnie proszę zrobić ćwiczenie 1, 2 str. 66 ( w zeszycie ćwiczeń).

 

8 czerwca

Przed nami kolejna lekcja powtórzeniowa. Proszę wykonać ćw. 1, 2  ze str. 68 (w zeszycie ćwiczeń). Tłumaczenie zadań z ćwiczenia 2:

  1. Deskorolka jest w szafce.
  2. Samochód jest na stole.
  3. Piłka jest pod stołem.
  4. Latawiec jest w szafce.

 

 

25 maja

Dziś poznamy nazwy materiałów, z których wykonane są przedmioty wokół nas:

wood – drewno

plastic – plastik

metal – metal

paper – papier

Poniższy link pozwoli Wam poznać wymowę wymienionych rzeczowników.

https://www.youtube.com/watch?v=COYyEsHKs9I

Następnie proszę wykonać ćwiczenia: 1,2 str. 64 w zeszycie ćwiczeń,

 

27 maja

  1. Wysłuchajcie piosenki „Materials are fantastic”- „Materiały są fantastyczne”
    ( tekst znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 91).  Nagranie piosenki znajdziecie w linku poniżej. Po wysłuchaniu piosenki wykonajcie ćwiczenie 1 str.65 w zeszycie ćwiczeń.

 

https://www.youtube.com/watch?v=39tS0Acqz_g

Tłumaczenie fragmentów piosenki:

Different materials are fantastic. - Różne materiały są fantastyczne.

The guitar is made of wood.-  Gitara jest zrobiona z drewna.

  1. Na zakończenie wykonajcie ćwiczenie: 2 str. 65

 

Proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami z 25 i 27 maja (adres: nowakmira17@onet.pl).

 

 

 

 

11 maja

  1. Dziś na początek utrwalimy nazwy zabawek. Proszę wykonać ćwiczenie w poniższym linku.

https://quizlet.com/486414227/match

 

  1. Następnie wysłuchajcie piosenkę „Where’s my skateboard?”- „Gdzie jest moja deskorolka?”
     (Tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90). Poniżej w linku znajdziecie nagranie tej piosenki. Zaśpiewajcie ją razem z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=zP8CpwcEgO4

  1. Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia 1, 2 ze str. 62.

 

13 maja

 

  1. Przypomnijmy nazwy zabawek:

 

https://quizlet.com/486414227/flashcards

 

  1. Wykonajcie ćwiczenia zamieszczone w poniższym linku ( utrwalenie nazw zabawek).

https://quizlet.com/486414227/test

 

  1. Następnie proszę uzupełnić w zeszycie ćwiczeń:
  • Ćwiczenie1 str.63 (Proszę przepisać słowa zawierające dźwięk „B”)
  • Ćwiczenie 2 str.63

Tłumaczenie przyimków:

on- na

in – w

under – pod

It’s on the table. – To jest na stole.

 

 

 

 

 

4 maja

Dziś rozpoczniemy rozdział 6, w którym poznamy nazwy zabawek (po angielsku toys). Proszę otworzyć podręczniki na stronie 61, w ćwiczeniu 3 mamy nazwy zabawek po angielsku. Poniższy link ułatwi Wam zapamiętanie nowych wyrazów.

https://quizlet.com/486414227/flashcards

Następnie wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 1, 2 str. 60.

6 maja

Dziś obejrzycie historyjkę ze stron: 62 i 63 w podręczniku. (Dzieci znudzą się grą komputerową i postanowią pojeździć na deskorolce. Okaże się jednak, ze deskorolka zaginęła. Rozpoczną się poszukiwania zaginionej zabawki. Domyślacie się na pewno kto ją ma.) Oto tłumaczenie zdań z opowieści:

This computer game is boring – Ta gra komputerowa jest nudna.

Let’s play with skateboard! – Pobawmy się deskorolką!

Where is my skateboard? -Gdzie jest moja deskorolka?

Is it in the cupboard?- Czy ona jest w szafce?

No, it isn’t. – Nie, nie ma jej.

Is it on the shelf?- Czy one jest na półce?

Is it under the table? – Czy ona jest pod stołem?

Is your skateboard in the garden? – Czy twoja deskorolka jest w ogrodzie?

Yes, it is. – Tak, jest.

A teraz obejrzyjcie historyjkę zamieszczoną w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=jXaHJa3ZEUE&list=PLDee6s2yAuvtiE2AF8S8gYj9TaZT6bh8E&index=6

Porozmawiajcie z rodzicami i odpowiedzcie na pytanie: „Co powinien tygrysek założyć, żeby uchronić głowę?”

Na zakończenie wykonajcie z zeszytu ćwiczeń - ćwiczenie 1 ze strony 61.

UWAGA!

Jeżeli to możliwe proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami: 1,2 ze str. 60 i  ćw. 1 str. 61 (adres: nowakmira17@onet.pl).

 

 

27 kwietnia

  1. Dziś na początek ćwiczenia utrwalające czynności i nazwy zwierząt. Wykonajcie ćwiczenia z poniższych linków:

 

- przypominamy czynności

https://quizlet.com/486413621/flashcards

 

- przypominamy nazwy zwierząt

 

https://quizlet.com/486413450/match 

 

https://quizlet.com/486413450/gravity

 

- Zaśpiewajcie piosenkę „A frog can jump”- „Żaba potrafi skakać” ( tekst znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90). Wykonujcie czynności,
o których jest mowa w piosence. Możecie zachęcić do zabawy rodziców.

Przypominam tłumaczenie:

A frog can jump. – Żaba potrafi skakać.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ryb-Gsxgpgk

 

  1. Na zakończenie wykonajcie ćwiczenie 1 str.55 w zeszycie ćwiczeń

 

29 kwietnia

 

  1. Wykonajcie ćwiczenia w poniższych linkach. Dzięki nim sprawdzicie Waszą znajomość nazw czynności.

 

https://quizlet.com/486413621/match

 

https://quizlet.com/486413621/test

 

  1. Wykonajcie ćwiczenie 3, 4 str. 59 w zeszycie ćwiczeń.

 

 

 

20- 22 kwietnia

  1. Na początek przypomnimy nazwy zwierząt i czynności, które potrafią one wykonywać. Przypominam znaczenie wyrażeń:

clap – klaskać

fly – latać

stomp – chodzić ciężko jak słoń

swim – pływać

climb – wspinać się

run – biegać

sing – spiewać

dance – tańczyć

Can you …. ? – Czy potrafisz…. ?

Yes, I can. – Tak potrafię,

No, I can’t. – Nie, nie potrafię.

Posłuchajcie nagrania i zaśpiewajcie piosenkę razem z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

  1. Następnie przeniesiemy się do dżungli i poznamy nazwy zwierząt, które tam mieszkają. Postarajcie się zapamiętać nazwy tych zwierząt. Możecie razem z rodzicami naśladować dźwięki wydawane przez te zwierzęta.

https://www.youtube.com/watch?v=BDYUV7tx_pM

 

 

 

 

 

 

WIELKANOC 2020

Witajcie  Drogie  Dzieciaki !

W związku z tym, że zbliżają się Święta Wielkanocne proponuję Wam słownictwo związane z tą tematyką.

  1. Zapoznajcie się ze słownictwem wielkanocnym. Postarajcie się je zapamiętać.

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

  1. Gra „What is it?” (Co to jest?) Spróbujcie odgadnąć co ukryte jest na rysunku zanim zobaczycie go w całości. Nazwijcie tę rzecz po angielsku.

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

  1. Wysłuchajcie piosenki „The Easter egg hunt” ( ”Poszukiwanie wielkanocnych jajek”).   Tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 91- w lewej kolumnie na dole. Jeśli chcecie możecie nauczyć się tę piosenkę na pamięć.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YDtaAvj7AKQ

 

  1. Wykonajcie ćwiczenie 1, 2 str.74 ( w zeszycie ćwiczeń).
  2. Możecie też zrobić ćwiczenie 3 str. 83 ( w podręczniku).Należy policzyć ile jest jajek w paski, w kropki, w gwiazdki. Policzcie oczywiście po angielsku.

 

Życzę Wam i Waszym Rodzinom Wesołych Świąt.

Pozdrawiam, M. Nowak

 

 

 

 

30 marca – 1 kwietnia

 

Proszę narysować i pokolorować wybrane przez was zwierzątko. Jedno spośród tych, które poznaliśmy w rozdziale 5 ( są one w podręczniku na stronie 51). Następnie podpiszcie to zwierzę i nazwijcie jego części ciała. Przypominam, że części ciała są na stronie 84 w podręczniku.  Proszę nie szukać w słowniku części ciała typu: ogon, pazury, dziób itd.. Należy wykorzystać tylko te części ciała, które są na str. 84 w podręczniku. Wykonane prace trzeba będzie przynieść do szkoły, gdy wrócimy po zawieszeniu zajęć. Proszę, więc przechować je w bezpiecznym miejscu w domu, żeby nie uległy zniszczeniu. Jeśli ktoś może, proszę przesłać zdjęcie wykonanej pracy na moją stronę.

 

Jeżeli pojawią się problemy proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.

 

 

 

 

-------------------------------------------------

Proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.  Oto propozycje na poszczególne dni.

  1. 16.03 – ćw.2 str. 52; ćw. 1 str. 53
  2. 18.03 – ćw.1,2 str. 54
  3. 23.03 – ćw.1 str. 56; 2 str.57
  4. 25.03 – ćw. 1,2 str.58

 

 

Jeśli pojawią się problemy w czasie wykonywania zadań proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.

 

Pozdrawiam.

Mirosława Nowak