10 czerwca
Na początku wykonajcie proszę w zeszycie ćwiczeń, ćwiczenia: 3, 4 ze str. 69. W ćwiczeniu 4 zdanie może być uzupełnione na przykład: My doll is made of plastic. - ( Moja lalka zrobiona jest z plastiku.)
Następnie utrwalimy sposób przedstawiania się po angielsku. Pamiętacie na pewno zwroty:
What’s your name? – Jak masz na imię?
My name is …… - Mam na imię……
Nice to meet you! –Miło mi Cię poznać!
Let’s be friend! –Bądźmy przyjaciółmi!
Posłuchajcie piosenki, która jest w poniższym linku i spróbujcie ją zaśpiewać.
https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg
Na zakończenie niespodzianka. Mam nadzieję, że pamiętacie tę piosenkę. Zaśpiewajcie i zatańczcie.
https://www.youtube.com/watch?v=VHbJVJYAlLQ
https://www.youtube.com/watch?v=ukHSLBPzqBk
15 czerwca
Dziś nauczymy się określać, jaka jest pogoda. Posłuchajcie nagrań
w poniższych linkach i postarajcie się zapamiętać nowe wyrażenia.
https://www.youtube.com/watch?v=0cHwy8hiVOI
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops
Tłumaczenie wyrażeń z nagrań:
What’s the weather like? – Jaka jest pogoda?
It’s windy. Jest wietrznie.
It’s sunny. – Jest słonecznie.
raining – pada deszcz
snowing – pada śnieg
cloudy– pochmurny
cold – zimno
foggy – mglisty
stromy – burzowy
Wykonajcie proszę ćwiczenia z książeczki z rozdziału 7 (Pogoda).
Posłuchajcie piosenki o pogodzie.
https://www.youtube.com/watch?v=tfAB4BXSHOA
Tłumaczenie fragmentów piosenki:
On a sunny day I’m happy. – W słoneczny dzień jestem szczęśliwa.
On a sunny day I smile. – W słoneczny dzień uśmiecham się.
N zakończenie zróbcie ćwiczenie 1 ze str. 85 w zeszycie ćwiczeń.
P.S.
Życzę Wam drogie dzieci bezpiecznych, spokojnych i radosnych wakacji. Rodzicom dziękuję za współpracę w czasie nauki zdalnej.
Z pozdrowieniami,
Mirosława Nowak
3 czerwca
Dziś utrwalimy nazwy zabawek. W powtórzeniu pomoże Wam poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=wMWcBIAHOHY
Następnie proszę zrobić ćwiczenie 1, 2 str. 66 ( w zeszycie ćwiczeń).
8 czerwca
Przed nami kolejna lekcja powtórzeniowa. Proszę wykonać ćw. 1, 2 ze str. 68 (w zeszycie ćwiczeń). Tłumaczenie zadań z ćwiczenia 2:
25 maja
Dziś poznamy nazwy materiałów, z których wykonane są przedmioty wokół nas:
wood – drewno
plastic – plastik
metal – metal
paper – papier
Poniższy link pozwoli Wam poznać wymowę wymienionych rzeczowników.
https://www.youtube.com/watch?v=COYyEsHKs9I
Następnie proszę wykonać ćwiczenia: 1,2 str. 64 w zeszycie ćwiczeń,
27 maja
https://www.youtube.com/watch?v=39tS0Acqz_g
Tłumaczenie fragmentów piosenki:
Different materials are fantastic. - Różne materiały są fantastyczne.
The guitar is made of wood.- Gitara jest zrobiona z drewna.
Proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami z 25 i 27 maja (adres: nowakmira17@onet.pl).
11 maja
https://quizlet.com/486414227/match
https://www.youtube.com/watch?v=zP8CpwcEgO4
13 maja
https://quizlet.com/486414227/flashcards
https://quizlet.com/486414227/test
Tłumaczenie przyimków:
on- na
in – w
under – pod
It’s on the table. – To jest na stole.
4 maja
Dziś rozpoczniemy rozdział 6, w którym poznamy nazwy zabawek (po angielsku toys). Proszę otworzyć podręczniki na stronie 61, w ćwiczeniu 3 mamy nazwy zabawek po angielsku. Poniższy link ułatwi Wam zapamiętanie nowych wyrazów.
https://quizlet.com/486414227/flashcards
Następnie wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 1, 2 str. 60.
6 maja
Dziś obejrzycie historyjkę ze stron: 62 i 63 w podręczniku. (Dzieci znudzą się grą komputerową i postanowią pojeździć na deskorolce. Okaże się jednak, ze deskorolka zaginęła. Rozpoczną się poszukiwania zaginionej zabawki. Domyślacie się na pewno kto ją ma.) Oto tłumaczenie zdań z opowieści:
This computer game is boring – Ta gra komputerowa jest nudna.
Let’s play with skateboard! – Pobawmy się deskorolką!
Where is my skateboard? -Gdzie jest moja deskorolka?
Is it in the cupboard?- Czy ona jest w szafce?
No, it isn’t. – Nie, nie ma jej.
Is it on the shelf?- Czy one jest na półce?
Is it under the table? – Czy ona jest pod stołem?
Is your skateboard in the garden? – Czy twoja deskorolka jest w ogrodzie?
Yes, it is. – Tak, jest.
A teraz obejrzyjcie historyjkę zamieszczoną w poniższym linku.
https://www.youtube.com/watch?v=jXaHJa3ZEUE&list=PLDee6s2yAuvtiE2AF8S8gYj9TaZT6bh8E&index=6
Porozmawiajcie z rodzicami i odpowiedzcie na pytanie: „Co powinien tygrysek założyć, żeby uchronić głowę?”
Na zakończenie wykonajcie z zeszytu ćwiczeń - ćwiczenie 1 ze strony 61.
UWAGA!
Jeżeli to możliwe proszę przesłać zdjęcie z wykonanymi ćwiczeniami: 1,2 ze str. 60 i ćw. 1 str. 61 (adres: nowakmira17@onet.pl).
27 kwietnia
- przypominamy czynności
https://quizlet.com/486413621/flashcards
- przypominamy nazwy zwierząt
https://quizlet.com/486413450/match
https://quizlet.com/486413450/gravity
- Zaśpiewajcie piosenkę „A frog can jump”- „Żaba potrafi skakać” ( tekst znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 90). Wykonujcie czynności,
o których jest mowa w piosence. Możecie zachęcić do zabawy rodziców.
Przypominam tłumaczenie:
A frog can jump. – Żaba potrafi skakać.
https://www.youtube.com/watch?v=Ryb-Gsxgpgk
29 kwietnia
https://quizlet.com/486413621/match
https://quizlet.com/486413621/test
20- 22 kwietnia
clap – klaskać
fly – latać
stomp – chodzić ciężko jak słoń
swim – pływać
climb – wspinać się
run – biegać
sing – spiewać
dance – tańczyć
Can you …. ? – Czy potrafisz…. ?
Yes, I can. – Tak potrafię,
No, I can’t. – Nie, nie potrafię.
Posłuchajcie nagrania i zaśpiewajcie piosenkę razem z rodzicami.
https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo
https://www.youtube.com/watch?v=BDYUV7tx_pM
WIELKANOC 2020
Witajcie Drogie Dzieciaki !
W związku z tym, że zbliżają się Święta Wielkanocne proponuję Wam słownictwo związane z tą tematyką.
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8
https://www.youtube.com/watch?v=YDtaAvj7AKQ
Życzę Wam i Waszym Rodzinom Wesołych Świąt.
Pozdrawiam, M. Nowak
30 marca – 1 kwietnia
Proszę narysować i pokolorować wybrane przez was zwierzątko. Jedno spośród tych, które poznaliśmy w rozdziale 5 ( są one w podręczniku na stronie 51). Następnie podpiszcie to zwierzę i nazwijcie jego części ciała. Przypominam, że części ciała są na stronie 84 w podręczniku. Proszę nie szukać w słowniku części ciała typu: ogon, pazury, dziób itd.. Należy wykorzystać tylko te części ciała, które są na str. 84 w podręczniku. Wykonane prace trzeba będzie przynieść do szkoły, gdy wrócimy po zawieszeniu zajęć. Proszę, więc przechować je w bezpiecznym miejscu w domu, żeby nie uległy zniszczeniu. Jeśli ktoś może, proszę przesłać zdjęcie wykonanej pracy na moją stronę.
Jeżeli pojawią się problemy proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.
-------------------------------------------------
Proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. Oto propozycje na poszczególne dni.
Jeśli pojawią się problemy w czasie wykonywania zadań proszę o kontakt mailowy: nowakmira17@onet.pl.
Pozdrawiam.
Mirosława Nowak