#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
12.10.2022r.
Prowadzący: Joanna Jur
Opis zajęć:
W Gabinecie zajęć specjalistycznych przeprowadzone zostały zajęcia logopedyczne, na których ćwiczono pamięć słuchową i słuch fonematyczny.
W trakcie lekcji realizowane były między innymi następujące ćwiczenia z wykorzystaniem pomocy z gabinetu: rozpoznawanie dźwięków: ”Słucham i mówię”, rozpoznawanie opozycji fonemowych, rozróżnianie dźwięków podobnych: dopasowywanie usłyszanych dźwięków w pary ”Szumiące kostki”, zabawa „Dokończ słowo” oraz wyróżnianie dźwięków mowy z większych części (sylab w wyrazie, głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie).
17.10.2022r.
Prowadzący: Agnieszka Kurosad
Opis zajęć:
W Gabinecie zajęć specjalistycznych przeprowadzone zostały zajęcia na temat:
Konflikt w klasie – jak sprawić, by uczniowie chcieli o nim rozmawiać – pogadanka.
W grupie społecznej, jaką jest klasa, konflikty pojawiają się dość często. Choć ich przyczyny i częstotliwość mogą być różne, zawsze dostarczają cennych informacji
o relacjach, potrzebach i deficytach podopiecznych. Są jednocześnie ważnym elementem ich rozwoju społecznego. Dlatego, zamiast obawiać się konfliktów lub udawać, że nie istnieją, lepiej pomagać uczniom w ich rozwiązywaniu. Do naszej pogadanki posłużyły nam 2 filmiki na kanale You Tube : „Paweł i Gaweł w jednym stali domku” – czyli o mediacji i rozwiązywaniu sporów oraz „Ja w krainie emocji” .
19.10.2022r.
Prowadzący: Joanna Jur
Opis zajęć:
W Gabinecie zajęć specjalistycznych przeprowadzone zostały zajęcia rewalidacyjne, mające na celu pomóc uczennicy przezwyciężyć występujące trudności w procesie uczenia się. Posłużyła nam temu pomoc dydaktyczna "Piramida ortograficzna".
Była to zabawa połączona z nauką zasad ortografii.
Ponadto w trakcie pracy rozwijana była zdolność do myślenia twórczego i zapamiętywania oraz wzmacniana koncentracja.
24.10.2022r.
Prowadzący: Joanna Jur
Opis zajęć:
W Gabinecie zajęć specjalistycznych przeprowadzone zostały zajęcia logopedyczne w formie ćwiczeń oddechowych.
Zajęcia miały na celu: poprawienie sprawności i stymulację funkcji oddechowych, zniwelowanie dysfunkcji oddychania, naukę oddychania torem ustnym (właściwa proporcja trwania wdechu i wydechu), wzmocnienie siły wydechu) oraz naukę oddychania przeponowo – brzusznego.
Podsumowaniem powyższych ćwiczeń było utrwalenie związanych z tym zasad:
1. Wydech powinien trwać mniej więcej 3 razy tyle, co wdech.
2. Wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami.
3. Ćwiczenia wykonujemy wolno.
26.10.2022r.
Prowadzący: Anna Winiarska
Opis zajęć:
W gabinecie zajęć specjalistycznych odbyły się zajęcia rewalidacyjne, na których ćwiczona była umiejętność komunikowania się z otoczeniem oraz rozpoznawanie i wyrażanie uczuć.
W czasie zajęć korzystano ze sprzętu i materiałów dydaktycznych zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Na zajęciach ćwiczona i rozwijana była umiejętność komunikowania się poprzez zadawanie pytań i formułowanie adekwatnych odpowiedzi na podstawie krótkiego tekstu oraz inicjowanie i podtrzymywanie rozmowy z zastosowaniem karty pracy pt. „Rozmówki”.
Pomoce dydaktyczne: dywanik z emotikonami oraz filmik pt. „Jak wydobywa się emocje?” posłużyły do ćwiczeń w rozpoznawaniu i wyrażaniu uczuć i emocji.
28.10.2022r.
Prowadzący: Anna Winiarska, Wioletta Bańkowska
Temat zajęć: „Cztery pory roku” – praca plastyczna.
Opis zajęć:
W gabinecie zajęć specjalistycznych odbyły się zajęcia rewalidacyjne z elementami sztuk plastycznych w ramach innowacji pedagogicznej „Usprawnianie przez kreatywne działanie”. Każdy z uczestników zajęć wykonywał plakat przedstawiający drzewo podzielone na cztery części, zgodnie z porą roku. Do wykonania drzewa wykorzystane zostały następujące pomoce: ołówek, kredki, kolorowe pisaki, kartki z bloku rysunkowego. Uczniowie swobodnie posługiwali się przyborami plastycznymi, pracowali z dużym zapałem, maksymalnie koncentrowali się na estetycznym wykonaniu swojej pracy, chętnie korzystali ze wskazówek nauczycieli prowadzących zajęcia. Podczas zajęć uczniowie mieli również możliwość zrelaksowania się na materacach znajdujących się w wyposażeniu gabinetu.