#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
4 listopada 2022r.
Klasa: VII
Prowadzący: Tomasz Zawada
Temat: Tworzenie własnej strony internetowej (2). Pracownia Robotyki - zdjęcia do własnej strony internetowej.
Opis zajęć: Po pierwszej lekcji, na której uczniowie zapoznali się z budowa strony internetowej, podstawami języka HTML postanowiliśmy stworzyć własną stronę. Podczas przeznaczonych na to 2 godzin lekcyjnych postanowiliśmy na pierwszych zajęciach stworzyć „naszą” podstroję na zosiek.pl. Po zapoznaniu z formularzami na naszej stronie powstała podstrona:
Następnie uczniowie zaproponowali najciekawsze miejsca w szkole, które poszliśmy fotografować. Osoba, która zaproponowała miejsce – ustawiała innych i wykonywała zdjęcie. Na następnych zajęciach opublikujemy na naszej stronie zdjęcia i zadanie domowe – krótki opis o sobie wraz z ciekawym zdjęciem.
4 listopada 2022r.
Klasa: VIIIa
Prowadzący: Tomasz Zawada
Temat: Wprowadzenie do programowania w języku Python. Pracownia Robotyki - sterowanie Photonem za pomocą komend w języku Python.
Opis zajęć: Klasa VIII – pierwszy temat z języka programowania Python. Postanowiłem wprowadzenie do języka zobrazować na przykładzie pracy z Photonem.
Swoją przygodę z językiem programowania klasa zaczęła od wbudowanego programu „Kwadraty” – musieli przerobić go do podróży „po prostokącie” – większość klasy wykonała to zadanie bezbłędnie. Cięższą próbą była podróż „po trójkącie równobocznym” – tu udał się kilku osobom – którzy otrzymali za zadanie oceny celujące.
9 listopada 2022r.
Klasa: IVa
Prowadzący: Beata Domagała
Temat: „Mazurek Dąbrowskiego” – najważniejsza pieśń Polaków.
Opis zajęć: Celem zajęć było przypomnienie i utrwalenie hymnu narodowego oraz zapoznanie się z okolicznościami powstania pieśni. W tym celu wykorzystano nagłośnienie/mikrofon. Uczniowie chętnie śpiewali ”Mazurek Dąbrowskiego” z wykorzystaniem tej pomocy.
9 listopada 2022r.
Klasa: IVA
Prowadzący: Alina Sławińska-Kanach
Temat: Jak zmieniają się pogoda i przyroda w ciągu roku?- lekcja w terenie.
Opis zajęć: Uczniowie w czasie lekcji przyrody prowadzili obserwacje składników pogody. Odczytywali wartości pomiaru składników pogody, stosując właściwe jednostki. Wykorzystali przyrządy służące do obserwacji meteorologicznych -termometr, deszczomierz, wiatromierz, barometr. Posługiwali się kompasem i mikroskopem. Obserwowali wysokość Słońca nad widnokręgiem oraz zmiany zachodzące w przyrodzie w danej porze roku. Obserwacje dokumentowali prowadząc tygodniowy kalendarz pogody oraz w postaci zdjęć wykorzystując aparat CANON PowerShot G7 X Mark III oraz NIKON COOLPIX A-10.
10 listopada 2022r.
Klasa: VI (chętni uczniowie - zajęcia dodatkowe)
Prowadzący: Tomasz Zawada
Tematyka: Wybór pomocy matematycznych - www.thingiverse.com. Wydruk pomocy matematycznych.
Opis zajęć: Chętnych uczniów z klasy VI zapoznaliśmy (wraz z praktykantem Filipem) ze stroną www.thingiverse.com. Gabrysia, Klaudia, Weronika, Wiktoria oraz Patryk i Wiktor przeszukały zasoby serwisu w poszukiwaniu przydatnych pomocy na lekcje matematyki. Wybór padł na przybornik na organizer na przybory zbudowany z cyfr tworzących liczbę PI, pomoc w nauce ułamków (podział całości) oraz modele ostrosłupów). Po akceptacji wyboru przez grupę, wyborze koloru filamentów zaczęliśmy druk pomocy matematycznych. Po kilku dniach efekty były co najmniej zadowalające.
10 listopada 2022r.
Klasa: VI (chętni uczniowie - praca podczas uroczystości szkolnej)
Prowadzący: Tomasz Zawada
Tematyka: Wykorzystanie aparatu do nagrywania filmów.
Opis zajęć: Podczas uroczystości Narodowego Święta Niepodległości, chętni uczniowie z klasy VI, za pomocą aparatu CANON PowerShot G7 X Mark III wykorzystali poznane wcześniej zasady filmowania w praktyce. Nagrywali występy uczniów klas I-III podczas akademii. Wyniki ich pracy znajdują się na kanale YT szkoły oraz na stronie szkoły.
10 listopada 2022r.
Klasa: VIIIb
Prowadzący: Tomasz Zawada
Temat: Wprowadzenie do programowania w języku Python. Pracownia Robotyki - sterowanie Photonem za pomocą komend w języku Python.
Opis zajęć: Klasa VIII – pierwszy temat z języka programowania Python. Postanowiłem wprowadzenie do języka zobrazować na przykładzie pracy z Photonem.
Swoją przygodę z językiem programowania klasa zaczęła od wbudowanego programu „Kwadraty” – musieli przerobić go do podróży „po prostokącie” – większość klasy wykonała to zadanie bezbłędnie. Cięższą próbą była podróż „po trójkącie równobocznym” – tu udał się kilku osobom – którzy otrzymali za zadanie oceny celujące.
14 listopada 2022r.
Klasa: VII (zastępstwo - biologia)
Prowadzący: Tomasz Zawada
Tematyka: Wybór pomocy na biologię - www.thingiverse.com. Wydruk pomocy mózgu.
Opis zajęć: Uczniowie z klasy VII zapoznali się ze stroną www.thingiverse.com. Przeszukali zasoby serwisu w poszukiwaniu przydatnych pomocy na lekcje biologii. Wybór padł na duży model mózgu (dwa wydruki)). Po akceptacji wyboru przez klasę, wyborze koloru filamentu (biały) zaczęliśmy druk. Po kilkudziesięciu godzinach efekty były co najmniej zadowalające.
14 listopada 2022r.
Klasa: II a, II b, III
Prowadzący: Renata Gazdecka, Ewa Golańska
Tematyka: Marsz Niepodległości – przejście uczniów ulicami miasta i śpiewanie pieśni patriotycznych. Wykorzystanie aparatu fotograficznego i systemu nagłośnieniowego Ibiza.
Opis zajęć: Z okazji Narodowego Święta Niepodległości - 11 Listopada uczniowie odbyli Marsz Niepodległości ulicami miasta Osieka śpiewając pieśni patriotyczne. Zapalając znicze na Grobie Nieznanego Żołnierza i przed Pomnikiem poległych, oddali hołd poległym żołnierzom w obronie Ojczyzny. Marsz ten był dla uczniów żywą lekcją historii i wzruszającą chwilą zadumy dla społeczności lokalnej. LINK do zdjęć i wideo
16 listopada 2022r.
Klasa: IIa
Prowadzący: Renata Gazdecka
Tematyka: Programowanie w programie Scratch. Poznanie robota Photon – wykorzystanie wybranych bloków.
Opis zajęć: Uczniowie z klasy II a powoli poznają tajemnice programowania
w programie Scratch. Toteż bardzo byli zadowoleni, gdy na lekcję do nich zawitał robot Photon. Poznali wybrane bloki w programie pozwalające poruszać się robotowi, wydawać dźwięki i zmieniać kolor. Była to dla nich ogromna radość, gdy robot wykonywał ich polecenia. W taki to sposób rozpoczynamy przygodę z programowaniem i spotkania z robotem Photonem.
17 listopada 2022r.
Klasa: II b
Prowadzący: Renata Gazdecka
Temat: Programowanie w programie Scratch. Poznanie robota Photon – wykorzystanie wybranych bloków.
Opis zajęć: Uczniowie z klasy II b powoli wkraczają w świat programowania i poznają jego tajemnice w programie Scratch. Na lekcję zawitał do nich robot Photon. Uczniowie próbowali programować stosując wybrane bloki w programie pozwalające poruszać się robotowi, wydawać dźwięki i zmieniać kolor oczu i czułek. Wszyscy byli bardzo zadowoleni ze spotkania z robotem i pełni wrażeń.
Data: 18 listopada 2022r.
Klasa: wybrani uczniowie lasy 7 i 8a (dodatkowe spotkanie)
Prowadzący: Tomasz Zawada
Tematyka: Tworzenie podarunków dla gości na uroczyste otwarcie pracowni robotyki.
Opis zajęć: Wraz z siedmioma chętnymi uczniami z klasy 7 i 8a postanowiliśmy stworzyć małe podarunki dla zaproszonych gości, którzy zaszczycą nas swoją obecnością podczas otwarcia pracowni w ramach Laboratoriów Przyszłości. Nasz wybór padł na zaprojektowanie choinki z nazwą naszej szkoły i jej wydruk na drukarce 3D. Po kilku próbach wydruku choinki oraz stojaka, wybraliśmy model (stworzony przez uczniów w programie TinkerCad).
21.11. 2022r.
Prowadzący: Joanna Jur, Agnieszka Kurosad
Klasa: I – VIII
Temat: Obchody Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień
Opis zajęć: Głównym celem obchodów Światowego Dnia Życzliwości
i Pozdrowień było promowanie wśród społeczności szkolnej życzliwych zachowań we wzajemnych relacjach.
Na wstępie uczniowie poznali ideę tego święta.
Wywodzi się ona ze Stanów Zjednoczonych z 1973 r., kiedy to dwaj bracia Brian
i Michael McCormack postanowili zareagować na konflikt zbrojny pomiędzy Egiptem
a Izraelem. Chcieli oni pokazać światu, że walka i zawiść szkodzą, niszczą, a nie budują. Inicjatywa życzliwości miała za zadanie przekonać rządzących do rozwiązywania problemów w sposób pokojowy, a nie zbrojny.
W naszej szkole tego dnia uczniowie pozdrawiali się wzajemnie oraz pracowników szkoły przez radiowęzeł szkolny, jak również zachęcali innych do dzielenia się uśmiechem i dobrym słowem. Najciekawszym punktem obchodów tego Święta była możliwość zrobienia sobie zdjęcia w fotobudce - specjalnie przygotowanej na ten dzień przez wolontariuszy ze Szkolnego Klubu Wolontariuszy.
W tegorocznym Dniu Życzliwości na pewno udało się wywołać wiele pozytywnych emocji i dobrych uczynków. Od dawna wiadomo przecież, że pozytywna energia, którą przekazujemy innym, zawsze do nas wraca. W naszej codzienności kierujmy się sentencją: „Dobre słowa i drobne uczynki nie kosztują dużo, a czynią wiele dobrego”.
Promujmy zatem życzliwość i zarażajmy nią innych.
Podczas obchodów tego Dnia wykorzystano sprzęt z pracowni robotyki- aparat fotograficzny Canon 67X.
Data: 23-11-2022r.
Klasa: VII
Prowadzący: Andrzej Rachoń, Tomasz Zawada
Temat: Wstępne rozpoznanie własnej osobowości. Rola wiedzy, zainteresowań, umiejętności. Zawód informatyk, nauczyciel. Zajęcia w pracowni robotyki.
Opis zajęć: W ramach zajęć „DORADZTWA ZAWODOWEGO” w pracowni Robotyki uczniowie zapoznali się z tworzeniem projektu 3D i wydruku oraz zawodem informatyka i nauczyciela.
24 listopada 2022 odbyła się w klasie III zabawa andrzejkowa. Dzieci z wielką radością brały udział w różnych wróżbach i zabawach. Swoją przyszłość odkrywały losując karteczki z nazwami zawodów, które przepowiadały, gdzie będą pracowały, kiedy dorosną, czy pojadą w podróż dookoła świata, czy spełnią się ich życzenia. Wróżba z butami pomogła ustalić, kto pierwszy wyjdzie za mąż. Słodki poczęstunek, który przygotowali rodzice był miłym zakończeniem wspaniałej zabawy, która sprawiła, że w naszej klasie zagościł radosny i wyjątkowy nastrój. Dzięki nagłośnieniu Ibiza możliwe było przeprowadzenie w sali zabawy tanecznej oraz słuchanie ulubionej muzyki uczniów.
Anna Duda